  • 41. Data: 2017-09-11 17:03:53
    Temat: Re: [OT] (announce) organic asm
    Od: fir <p...@g...com>

    ps jak ktos chce podyskutowac na jakies tematy to moze zajrzec na comp.lang.c
    gdzie ja czasem pisze wiecej w ostatnich latach
    chyba wlasnie napisze cos o tym wspomnienym
    'komtenerze' opartym na chunkach w ktorym moglbym trzymac dane nt importow i ktopry
    bylby resizowalny

  • 42. Data: 2017-09-12 14:57:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, September 11, 2017 at 5:03:55 PM UTC+2, fir wrote:
> [...]
    > chyba wlasnie napisze cos o tym wspomnienym
    > 'komtenerze' opartym na chunkach w ktorym moglbym trzymac dane nt importow i ktopry

    Podziwiam Cię, że chce Ci się pisać swój asembler.

  • 43. Data: 2017-09-12 16:59:34
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 14:57:02 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Podziwiam Cię, że chce Ci się pisać swój asembler.

    to nie bylo duzo roboty a korzysci sa naprawde ciekawe.. poza innymi rzeczami moge
    sobie zrobic teraz np zabawkowy ale w pewlni funkcjonalny kompilowany jezyk itd (ine
    glowne korzysci to zrozumienie 'gruntu' na jakim opiera sie c (czyli ta zabawa z
    sekcjami) - narazie troche odpoczne a pozniej wlasnie bedzie jakies jechane w
    kierunku czegos nowego

    wogole pewnym impulsem aby go napisac bylo to ze mnemoniki do sse sa strasznie
    nieczytelne a chcialem moc pisac z kreskami jak to sobie wymyslilem,
    cos w stylu

    ; function sse_dot(float*, float*, float*)

    mov ecx (!c)
    mov edx (!8)
    mov eax (!4)
    mov-u-ps x0 eax
    mov-u-ps x1 edx
    mul-ps x0 x1
    mov-hl-ps x1 x0
    add-ps x1 x0
    mov-a-ps x0 x1
    shuf-ps x1 x1 1
    add-ss x0 x1
    mov-ss (ecx) x0
    ret

    tych mnemonikow do sse jeszcze nie wklepalem ale pozniej sie wklepie

  • 44. Data: 2017-09-13 23:59:38
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 września 2017 16:59:36 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    > mov-ss (ecx) x0
    > ret
    >
    > tych mnemonikow do sse jeszcze nie wklepalem ale pozniej sie wklepie

    jeszcze moge stwierdzic po napisaniu (bo asmik uporczywie dziala i jestem zadowolony,
    obecnie wersja 14) ze po napisaniu widac ze asembler na win32 to nie jest jakis duzy
    program to bardziej taki big hello world taka skala, wystarczy do jego napisania
    rozwiazac problemy charakterystyczne dla big hallo worlda (moje gierki, ktorych nie
    moge sonczyc, wydaja sie trudniejsze) [choc z drugiej strony pewne aspekty w asmie
    byly bardziej stresujace o czym pisalem, pisalem tez czemu ]
    tak czy owak jestem na dany moment dosyc zadowolony,
    wszystko dziala a jesli sa jakies bugi to beda naprawde latwe do naprawienia (musze
    jeszcze wklepywac te mnemoniki co jest bardzo latwe ale wklepanie kazdego jednego
    pochlania X sekund i zawsze po wklepaniu z 20 mi sie to nudzi - a tych mnemonikow
    (jesli liczyc odzielnie wszystkie kombinacje rejestrow i trybow - a trzeba liczyc
    ddzielnie jest chyba pare tysiecy, wklepalem moze ze 300)

  • 45. Data: 2017-09-14 21:11:41
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    :O)

    napiszesz jakąś dokumentację?

  • 46. Data: 2017-09-14 22:08:29
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 września 2017 21:11:46 UTC+2 użytkownik wół, wół roboczy, wół
    dojno roboczo obronny 'POPIS/EU napisał:
    > :O)
    >
    > napiszesz jakąś dokumentację?

    zrobie kilkanascie przykladow tj plikow.asm
    przyklady szybko pokaza jak tego sie uzywa + ew pare slow wstepu

  • 47. Data: 2017-09-15 21:43:38
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > zrobie kilkanascie przykladow tj plikow.asm
    > przyklady szybko pokaza jak tego sie uzywa + ew pare slow wstepu

    dobra rada - nie powtarzaj błędów liderów...
    duża kasa na to idzie, ale i tak jestem święcie przekonany, że kiedyś to
    się zemści jakąś totalną katastrofą...

  • 48. Data: 2017-09-15 21:46:32
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    o można się było spodziewać
    jest ocfelonko europy:
    kpią "potrzebni są liderzy programowania w assemblerze!" (tu wizja jak
    java/net-spec-nazi turla się po podłodze ze śmiechu)

  • 49. Data: 2017-09-15 22:16:03
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 15 września 2017 21:46:39 UTC+2 użytkownik wół, wół roboczy, wół dojno
> [...]
    > kpią "potrzebni są liderzy programowania w assemblerze!" (tu wizja jak
    > java/net-spec-nazi turla się po podłodze ze śmiechu)

    ja nie koduje w asmie, ale asm jest rosty i wstyd nie znac
    ((zwlaszcza ze znajomosc formatu exe pozwala rozumiec jak to 'wszystko' dziala,
    bardzo wazna wiedza ((tak naprawde nie wszystko al eniektore rzeczy))))
    nie trzeba w nim jednak za bardzo kodowac (jest za malo abstrakcyjny by ladnie
    wyrazac 'algorytmy' i to jest jego znaczna wada*) - juz samo pisanie przykladow w
    asmie kusi do tego by ten asm rozwinac by sie wygodniej pisalo i to idzie z automatu
    w jakis wygodniejszy jezyk i tyle

    * mz nawet nie jest specjalnie dobry do tzw 'prgramowania systemowego' c ew z jakimis
    customowymi rozszerzeniami bylby lepszy
    * nie jest nawet specjalnie uzyteczny z punktu widzenia optymalizowania - jest jednak
    istotny do rozumienia czy program jest ok
    (* w szerszym rozumieniu znajomosc asma mz znaczylaby rozumienie tez OS-u na poziomie
    jego mechaniki ale to
    dla jeszcze bardziej zaawansowanych ktorzy moga czytac i rozumiec wszystkie wazne
    zrodla systemu)

    (pozatym nie ma chyba co o tym gadac)

  • 50. Data: 2017-12-22 12:18:54
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Szyk Cech" <s...@o...pl> napisał:

    > Z tym się zgodzę. Obecnie po studiach jest masa takich łajz co nie znają Asemblera
    ani nawet
    > C++...

    Heh. _Po cholere_ dzis komus asm w normalnej praktyce ?
    Wlasnie dobry programosta powinien dzis uciekac od asm-a najdalej jak sie da.
    Uczenie prakktyczne/inzynierskie asm-a na studiach to tez idotyzm zupelny i strata
    czasu.

    PS: Hm.. Moze nie znam/slabo znam asm-a i stad w/w?

    AK