  • 1. Data: 2019-03-15 20:23:39
    Temat: aplikacja do fotek
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    co do jakosci foto z komorek:
    jedna rzecza jest technika - sam aparat, czyli matryca, obiektyw, etc.,
    ale
    druga rzecza jest aplikacja do robienia foto. Aparatu/komorki w tej chwili
    nie poprawie w tej kwestii, wiec pozostaje zastanowic sie:
    jaka powinna byc aplikacja dla optymalnej jakosci foto?
    Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
    czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".
    Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
    jpeg.
    Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
    oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce) zapisu
    foto do jpeg. Poziom = 100% jakosci jpega w jednej komorce nie jest rowny
    100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa producenta.

    Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega
    maja
    najlepszy jesli chodzi o jakosc?
    Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

    (po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna
    metoda wynikowa --> juz istniejaca wiedza wasza :)

  • 2. Data: 2019-03-15 20:57:47
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >rowny
    >100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa

    https://developer.android.com/reference/android/hard
    ware/camera2/package-summary.html
    https://developer.android.com/reference/android/hard
    ware/camera2/CameraDevice.html

    Na pierwszy rzut oka - przewiduja tam format RAW, oraz YUV.

    Z aplikacja moze byc problem ... bo coz to jest za format Raw ?

    https://developer.android.com/reference/android/grap
    hics/ImageFormat.html#RAW_SENSOR

    https://www.youtube.com/watch?v=OQdrSBK4YYY
    http://www.androidbeat.com/2017/05/shoot-raw-photos-
    samsung-galaxy-s8/

    https://android.stackexchange.com/questions/128256/t
    ake-a-photo-in-png-or-other-lossless-format

    J.

  • 3. Data: 2019-03-16 00:01:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-15 o 20:23, 1634Racine pisze:

> [...]
    > chociaz
    > czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

    No coś Ty? Od dawna RAW istnieje w niektórych modelach telefonów:
    https://www.spidersweb.pl/2014/12/zdjecia-raw-androi
    d-camera.html

    Od tego czasu niemało smartfonów na Andku natywnie wspiera RAW.

    Co prawda jest to zabawne trochę, bo przetwornik wielkości diody LED i w
    dodatku w jakichś strasznie wysokich rozdzielczościach (= ekstremalnie
    małe piksele = ekstremalnie duży szum) nie pozwala uzyskać dynamiki
    większej niż zwykły JPG.

    > Nawet jesli foto ma rozszerzenie png (na przyklad), to tak naprawde jest to
    > jpeg.

    Nie jest to prawdą. Telefony potrafią dać prawdziwe pliki RAW.

    > Czyli sprawa jakosci robionych foto (mam na mysli nie jakosc artyst.
    > oczywiscie), to tak naprawde sprawa algorytmu (uzytego w komorce)

    Też, ale głównie sprzętu i nie za dużej rozdzielczości.

    > Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do
    > jpega maja
    > najlepszy jesli chodzi o jakosc?

    A ja mam pytanie: w czym konkretnie widzisz ułomności w jakości zdjęć
    JPG? Być może mylisz pojęcia i to, co uznajesz za problem JPG, jest
    zupełnie innym problemem? Np. zbyt małej dynamiki przetwornika?

    Wyjaśnię, że po części zawodowo zajmuję się fotografią i cyfrowym
    przetwarzaniem zdjęć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2019-03-16 04:28:47
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl
    [...]
    > Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje,
    > chociaz czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn
    > "programistycznych".

    wyjasniam co mialem na mysli piszac format *bezstratny* . Mialem na mysli
    *bezstratny* *SKOMPRESOWANY* , typu tiff,png i co tam kto chce. Czyli chodzi
    o fotki o rozsadnej *wadze* .
    w najsmielszych snach nie myslalem o raw. Temat raw pomijam.

  • 5. Data: 2019-03-16 09:36:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, 1634Racine napisał(a):
> [...]
    > o fotki o rozsadnej *wadze* .
    > w najsmielszych snach nie myslalem o raw. Temat raw pomijam.

    Tiff nie oznacza skompresowanego.

    Tiff to tak naprawde bardzo duzo mozliwych formatow, z kompresja i
    bez.

    Niestety - bezstratna kompresja na fotografiach malo kompresuje.

    J.

  • 6. Data: 2019-03-16 12:26:12
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 16.03.2019 o 04:28, 1634Racine pisze:
> [...]
    > Czyli chodzi o fotki o rozsadnej *wadze* .
    > w najsmielszych snach nie myslalem o raw. Temat raw pomijam.

    o ile chesz mieć nieskompresowane fotki, to w skompresowanych czegoś Ci
    brakuje. wiec chcemy wyjaśnić, czy problemem są wymienione przez Marka
    ułomności matrycy, czy wady wnoszone przez kompresje stratną. Jak byś
    mógł to sprecyzować, może dyskusja by się potoczyła w kierunku
    konstruktywnego rozwiązania....

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-03-16 18:09:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-16 o 09:36, J.F. pisze:

    > Tiff nie oznacza skompresowanego.
    >
    > Tiff to tak naprawde bardzo duzo mozliwych formatow, z kompresja i
    > bez.

    Kolega jasno doprecyzował, że chodzi mu o wersję bezstratnie skompresowaną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2019-03-16 23:32:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w <5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > Wiadomo, ze zapis do formatu bezstratnego w androidach nie istnieje, chociaz
    > czasami tak deklaruja. Nie jest mozliwy z przyczyn "programistycznych".

    Istnieje. Moja robi -- dostajesz dwie fotki, jedna to jpg, druga to raw (format
    pliku dng).

> [...]
    > foto do jpeg. Poziom = 100% jakosci jpega w jednej komorce nie jest rowny
    > 100% jakosci jpega w drugiej komorce, czyli jest to sprawa producenta.

    Kompresja jpg nie ma za wiele wspólnego z jakością.
    Obrazy raw często mam lepszej jakości, ale to nie przez kompresję, tylko przez
    algorytmy które na swój sposób uznają jak ta fotka będzie wyglądała najlepiej.

    > Czy macie wiedze o aplikacjach foto: ktore z nich algorytm zapisu do jpega
    > maja
    > najlepszy jesli chodzi o jakosc?
    > Ktora aplikacje wybrac, zeby najmniej degradowala foto?

    OpenCamera ma zapis do raw.

    Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

  • 9. Data: 2019-03-16 23:34:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Mar 2019 18:09:58 +0100, w <q6jale$vgr$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Kolega jasno doprecyzował, że chodzi mu o wersję bezstratnie skompresowaną.

    Tylko, że kolega błędnie myśli że format nieskompresowany = dobra jakość
    zdjęcia.

    Problem leży w tym, że fotki z telefonu są wujowe z samej jakości aparatu, ale
    tylko czasem z powodu kiepskiego softu.

  • 10. Data: 2019-03-16 23:35:23

    Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, w <5c8c6d8b$0$502$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > o fotki o rozsadnej *wadze* .
    > w najsmielszych snach nie myslalem o raw. Temat raw pomijam.

    Sobie możesz przecież przekonwertować do np. png we własnym zakresie.
    Pewnie nawet na andku.