  • 1. Data: 2019-05-13 10:10:23
    Temat: aplikacja do smartfona jako kamerki samochodowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jaką polecacie aplikację do smartfona, aby używać go jako kamerki
    samochodowej? Wskazane funkcjonalności:

    - nagrywanie w pętli
    - łatwość przeglądania nagrań (nie żadne włączanie plików po 1 minucie
    każdy)
    - po daniu mu znać, ma zachować aktualny fragment nagrania i nie kasować
    go z pętli.

    Obecnie używam do tego Yanosika, ale to przerośnięta kolumbryna, wolno
    działająca na moim niezbyt szybkim telefonie używanym do tego celu, a z
    funkcji nawigacyjnej i tak nie korzystam.

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2019-05-13 10:30:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 10:10:23 +0200, w <qbb8pf$rlc$1@news.icm.edu.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > działająca na moim niezbyt szybkim telefonie używanym do tego celu, a z
    > funkcji nawigacyjnej i tak nie korzystam.

    Ja testowo ściągnąłem jakiegoś Autoboya, ustawiasz jak długo ma nagrywać jeden
    plik, nawet ma autowłączenie na podstawie pomiarów GPS (i chyba czujników),
    upload do youtube, wykrywanie kolizji z czujników itp. pierdoły (nie
    testowałem). Wygląda na zaawansowany.

    Ale niezbyt widzę sens używania telefonu do tego celu. Ciepło, non-stop większe
    zużycie prądu -- idealne warunki do zabicia baterii w telefonie albo przy
    okazji całego telefonu. Już mi się to udawało.

    Stosowałbym tylko przy dobrym chłodzeniu plecków telefonu.

  • 3. Data: 2019-05-13 10:35:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 10:30, r...@k...pl pisze:

    > Ja testowo ściągnąłem jakiegoś Autoboya, ustawiasz jak długo ma nagrywać jeden

    Dzięki za sugestię.

    > Ale niezbyt widzę sens używania telefonu do tego celu. Ciepło, non-stop większe
    > zużycie prądu -- idealne warunki do zabicia baterii w telefonie albo przy
    > okazji całego telefonu. Już mi się to udawało.

    Zaletą jest to, że telefon mam, a kamerki nie. Inaczej by leżał
    nieużywany, więc niech w ten sposób życie zakończy i przynajmniej
    zapracuje na swoją emeryturę.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-05-13 11:17:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zaletą jest to, że telefon mam, a kamerki nie. Inaczej by leżał
    > nieużywany, więc niech w ten sposób życie zakończy i przynajmniej
    > zapracuje na swoją emeryturę.

    Myślę, że zdecydowanie większym problemem, niż zabicie akumulatora,
    będzie znacznie węższy kąt widzenia obiektywu smartfona, niż kamerki
    samochodowej.

    Poza tym kamerka jest po prostu wygodniejsza - instalujesz ją i
    zapominasz. Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

  • 5. Data: 2019-05-13 12:07:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:17, Uncle Pete pisze:
    Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

    Zgadza się. Android tak ma że jak dostanie prąd to się nie włączy.
    Podobno to w celach bezpieczeństwa.
    Moja Lumia na windowsie odpala się sama do stanu używalności.

  • 6. Data: 2019-05-13 12:22:48
    Od: <2...@2...122249.invalid> (Tom N)

    z w

    > W dniu 2019-05-13 o 11:17, Uncle Pete pisze:
    > Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

    Dziwne, bo mój sie włącza [1] ;P

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2019-05-13 12:38:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 12:22, (Tom N) pisze:

    > Dziwne, bo mój sie włącza [1] ;P

    Weźrzesz podaj model :-)

  • 8. Data: 2019-05-13 12:46:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 11:17:44 +0200, w <qbbcnq$rv2$1@node1.news.atman.pl>, Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    > Poza tym kamerka jest po prostu wygodniejsza - instalujesz ją i
    > zapominasz. Smartfon należałoby za każdym razem włączać i wyłączać.

    Niekoniecznie.
    Na czuwaniu sobie leży i jeść za dużo nie woła (zawsze można dorzucić w obwód
    powerbanka).
    Autoboy wykrywa ruch na podstawie czujników i załącza nagrywanie.

    Kąty faktycznie pozostają problemem.

  • 9. Data: 2019-05-13 14:45:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 12:46, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > powerbanka).
    > Autoboy wykrywa ruch na podstawie czujników i załącza nagrywanie.

    Wystarczy na aliexpress kupić za 2 zł obiektyw szerokokątny z klipsem do
    telefonu.
    Używałem kiedyś bodaj DailyRoads Voyager.
    T.

  • 10. Data: 2019-05-13 21:35:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.05.2019 o 10:10, Liwiusz pisze:
    > Jaką polecacie aplikację do smartfona, aby używać go jako kamerki
    > samochodowej? Wskazane funkcjonalności:
    BArdzo super pomysł, bo nawet gówniany telefon ma lepsze "oko" niż
    kamerka, ale my ludzie 21 wieku stawiamy na wygodę. W Twoim przypadku
    nie program, a obudowa, uruchamianie, umiejscowienie telefonu, zasilanie
    i ewentualne chłodzenie jest problemem. A biorąc to pod uwagę, sugeruje
    sprzedać go za tyle ile klient jest w stanie zapłacić, a za te pieniądze
    (plus ewentualnie dołożyć tyle ile kosztuje obiad) kupić dedykowaną
    kamerkę samochodową.
    o ile wspomniane przeze mnie problemy udało by Ci się rozwiązać, proszę
    podziel się efektami pracy, bo to rodzi olbrzymie możliwości.

    ToMasz

    ps. ja kombinowałem aby telefon wbudować w większą taką obudowę lusterka.