  • 1. Data: 2017-04-25 22:16:57
    Temat: arduino, początki, inny edytor
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Piszę prosty program który ma się wykonywać na arduino. tyle że robi mi
    się cholernie długi. Dla programisty, to pewno byłby pikuś, ale dlamnie
    uciążliwe staje się odgadywanie co chciałem zrobić wczoraj i dlaczego to
    tak zapisałem. kiedyś cośtam robiłem w basicu i może to właśnie
    pokutuje, bo brakuje mi "goto"
    tak czy owak, wieki temu podczas edukacji miałem jakieś podstawy c++ i
    edytor, środowisko programistyczne umożliwiało lepsze ogarnięcie
    programu. nie pamiętam ale jakieś kolorki były.... Teraz jak mi braknie
    średnika na końcu lini to mam pierdylion błędów - żaden nie wspomina o
    średniku. czy jest jakis inny niż ten arduinowy edytor w którym można
    pisać program na arduino?

    ToMasz

    Ps nie chodzi mi o to aby program pisać za pomocą klocków, puzzli albo
    basica. muszę się nauczyć myślęć w c++. ale na razie boli

  • 2. Data: 2017-04-25 23:08:09
    Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2017-04-25 22:16, ToMasz wrote:
> [...]
    > braknie średnika na końcu lini to mam pierdylion błędów - żaden nie
    > wspomina o średniku. czy jest jakis inny niż ten arduinowy edytor w

    Wszystkie alternatywne edytory jakie widziałem to i tak był rodzaj
    nakładki na oryginalny kompilator. Jeśli oryginalne środowisko (wielkie
    słowo) pokazuje błędy w liniach, które nie istnieją (a raczej istnieją
    ale dopiero po wstępnym scalaniu plików źródłowych) to inny
    edytor tu nic nie zmieni. Ale faktem jest, że ten oryginalny edytor to
    po prostu dno dna. Nie chce mi się wierzyć, że ludzie mogą
    tak nie szanować swojego czasu i nerwów żeby cokolwiek większego w tym
    pisać. To jest może fajnie jak się chce na szybko przetestować
    jakiś czujnik czy coś.

    Sporo ludzie używa eclipse z pluginem
    https://github.com/Sloeber/arduino-eclipse-plugin.
    Ale to niestety dosyć skomplikowane środowisko.

  • 3. Data: 2017-04-26 09:21:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 22:16:58 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    > Piszę prosty program który ma się wykonywać na arduino. (...)

    Napisz co ten program ma robic i jak go zaprojektowales.
    Napisz jakie elementy w nim utworzyles i jaka masz mniej więcej logike.

    Tu jest sporo ludków którzy ci zasugeruja jak to zrobić sensownie i potwierdzą ci czy
    idziesz dobrą drogą.

    Ja nieco popisalem pod arduino i Twoje problemy raczej wyglądają mi na problemy z
    ogarnięciem podstaw C. Np. Jak złe zmienne podeslesz do funkcji to albo bedziesz mieć
    błędy w liniach gdzie wywołujesz funkcje albo czasem gdzieś dalej w bibliotece która
    takich typów nie obsługuje.

    Jesli chcesz sie pisać w C to raczej powinieneś zacząć od nauki na PC bo
    mikrokontrolery są IMHO trudniejsze jesli tworzysz cos bardziej skomplikownaego niz
    miganie diodą czy kręcenie krokowcem.

  • 4. Data: 2017-04-26 13:59:24
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > tak czy owak, wieki temu podczas edukacji miałem jakieś podstawy c++ i
    > edytor, środowisko programistyczne umożliwiało lepsze ogarnięcie

    Taki prosty i elegancki edytorek, 'geany' się nazywa, chyba pod Windows też
    występuje.
    koloruje składnię, pozwala zwijać funkcje, można podpiąć kopilator, itp.

    jp

  • 5. Data: 2017-04-26 20:32:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.04.2017 o 09:21, s...@g...com pisze:

    > Napisz co ten program ma robic i jak go zaprojektowales.
    eeeetam. alarm. 10 czuników, sprawdzanie czy żyją, alarmowanie
    telefonem. jak alarm nie działa to ma zliczać wejścia.
    godzina roboty dla programisty, ja się męczę z różnicą = i ==
    Ale moje wycie do księżyca jest z innego powodu. po nieudanej kompilacji
    mam podane w której lini jest coś nie teges, ale edytor nie numeruje
    lini!!!! czyli jeśli jest to linia 126 to sam muszę liczyć 1, 2, 3....
    126. to jest problem do rozwiązania

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-04-26 21:05:54
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-04-26 o 20:32, ToMasz pisze:
    > po nieudanej kompilacji mam podane w której lini jest coś nie teges, ale
    > edytor nie numeruje lini!!!! czyli jeśli jest to linia 126 to sam muszę
    > liczyć 1, 2, 3.... 126. to jest problem do rozwiązania

    Plik -> Preferencje -> Wyświetl numery linii (zaznacz checboxa) ;)

  • 7. Data: 2017-04-26 22:44:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał(a):
> [...]
    > mam podane w której lini jest coś nie teges, ale edytor nie numeruje
    > lini!!!! czyli jeśli jest to linia 126 to sam muszę liczyć 1, 2, 3....

    Czy to Arduino jest konieczne? Nie mógłbyś pisać w zwykłym C? Zainstaluj
    sobie Atmel Studio i pisz w środowisku, które może i ma swoje wady, ale nie
    jeste żartem takim jak to arduinowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2017-04-26 22:56:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-25 o 22:16, ToMasz pisze:
    > witam
    > Piszę prosty program który ma się wykonywać na arduino. tyle że robi mi
    > się cholernie długi. Dla programisty, to pewno byłby pikuś, ale dlamnie

    Napisz co ci ma robić to ci go napiszę. Możesz na priva, adres jest dobry.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-04-26 23:09:13
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 26.04.2017 o 13:59, jacek pozniak pisze:

    > Taki prosty i elegancki edytorek, 'geany' się nazywa, chyba pod Windows też
    > występuje.
    > koloruje składnię, pozwala zwijać funkcje, można podpiąć kopilator, itp.

    Tak! Potwierdzam i polecam, a jak się dopnie różne wtyczki to wychodzi
    bardzo zgrabne, lekkie i STABILNE środowisko do nawet całkiem dużych
    projektów.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2017-04-27 07:44:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Apr 2017 22:44:34 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    Zainstaluj
    > sobie Atmel Studio i pisz w środowisku, które może i ma swoje wady,

    Czy to nie.Ty rok temu, moją identyczn sugestię innemu użytkownikowi
    skomentowałeś "... i będzie musiał rozwiązywać setki nowych
    problemów, których w Arduino nie ma."? :)

    --
    Marek