  • 1. Data: 2014-10-21 19:59:32
    Temat: atmega128 portf i a/c
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chce wykorzystać 8 pinów portu F zarówno jako wejście cyfrowe, wyjście, lub
    wejście ac.
    Ma to być na tyle uniewersalne że funkcjonalność dla każdego pinu ma być
    zmieniana programowo.

    Np w danej chwili ma być że:

    pf0 - wyjście
    pf1 - a/c
    pf2 - a/c
    pf3 - wejście
    pf4 - wyjście
    pf5 - wejście
    pf6 - a/c
    pf7 - wyjście

    Czy w takim przypadku ustawienie bitu ADEN "zabiera" cały port dla
    przetwornika czy tylko ten pin dla którego
    aktualnie ustawiony jest multiplekser? Czy może jeszcze inaczej?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2014-10-22 00:42:02
    Temat: Re: atmega128 portf i a/c
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dataszicie jest takie zdanie ;

    The Port F has an alternate function as analog input for the ADC as
    shown in Table 42. If some
    Port F pins are configured as outputs, it is essential that these do not
    switch when a conversion
    is in progress.

    Z tego by wynikało, że może jednocześnie być wyjście oraz ADC na porcie F.

  • 3. Data: 2014-10-22 20:52:36
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Z tego by wynikało, że może jednocześnie być wyjście oraz ADC na porcie F.

    Działa, dzięki.

  • 4. Data: 2014-10-22 21:15:58
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2014-10-22 20:52, pawel pisze:

    > Działa, dzięki.

    Nie ma to jak poświęcić czyjś czas, a na koniec i tak najzwyczajniej w
    świecie sprawdzić to w praktyce...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 5. Data: 2014-10-22 23:14:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie ma to jak poświęcić czyjś czas, a na koniec i tak najzwyczajniej w
    > świecie sprawdzić to w praktyce...

    "W tej misji wielu z was może stracić życie - i ja na to poświęcenie
    jestem gotów !"

  • 6. Data: 2014-10-23 15:45:46
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Nie ma to jak poświęcić czyjś czas, a na koniec i tak najzwyczajniej w
    > świecie sprawdzić to w praktyce...

    Moim zdaniem lepiej poświęcić czyjś czas jak swoje pieniądze :) Wolę syptać
    niż przygotowywać płytkę nie wiedząc czy nie wyrzucę jej do kosza. Twój czas
    zapewnie drogo kosztuje więc go nie trać na głupie komentarze tylko weź się
    do roboty.