  • 1. Data: 2019-08-24 10:27:04
    Temat: auto off - jak to jest zrobione
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Wiele urządzeń wyposażonych jest w funkcję wyłączania po określonym
    czasie nieaktywności. Jak to jest zrealizowane? Rozumiem że obecnie to
    jakieś procesory, mikrokontrolery i inne cuda-wianki, a jak to było
    dawniej w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku?

    Mam dwa flesze z tamtego okresu, idealne do moich zastosowań, ale
    wyposażone w tę funkcję co skutecznie utrudnia ich wykorzystanie.
    Wyłączyć się tego nie da, ale pominąć/przerobić? Podejrzewam, że też nie
    i taniej będzie poszukać i kupić lampy bez tej funkcji?

    Mam rację?

    Problem tylko w tym że sprzedający w zdecydowanej większości nie maja
    pojęcia o funkcjach sprzedawanych urządzeń.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-08-25 11:22:04
    Temat: Re: auto off - jak to jest zrobione
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Michal M. Lechanski wrote:

> [...]
    >
    > Problem tylko w tym że sprzedający w zdecydowanej większości nie maja
    > pojęcia o funkcjach sprzedawanych urządzeń.

    No, chyba kondensator jest/był tu najlepszym kandydatem do takich zadań. :)

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 3. Data: 2019-08-25 13:12:01
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > Wyłączyć się tego nie da, ale pominąć/przerobić? Podejrzewam, że też nie
    > i taniej będzie poszukać i kupić lampy bez tej funkcji?

    ze 20-30 lat temu pewnie do tego było nałatwiej wykorzysytać układy
    licznikowe, są np takie cmosy 4020, 4040 z wbudowanym generatorkem rc
    pykającym np ćwierćsekundy i 14-stopniowym licznikiem binarnym gdzie ostatni
    stopień wystawi sygnał po ponad godzinie

  • 4. Data: 2019-08-25 14:04:30
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Ustaw sobie kodowanie. Bo zaśmiecasz grupę!

  • 5. Data: 2019-08-25 18:46:02
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 25/08/2019 10:22, jacek pozniak wrote:

    > No, chyba kondensator jest/był tu najlepszym kandydatem do takich zadań. :)

    Dokladnie, cos takiego znalazlem:

    https://www.edn.com/design/test-and-measurement/4394
    278/Circuit-automatically-switches-off-DMM

    Czy w moich fleszach znajde podone rozwiazanie to juz inna historia.

    Dziekuje za zainteresowanie.

    --
    Michal

  • 6. Data: 2019-08-26 00:15:48
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-08-25 o 14:04, Szyk Cech pisze:
    > Ustaw sobie kodowanie. Bo zaśmiecasz grupę!

    Ale... kto?
    Bo jak lamer dałeś wpis bez cytatu, ani *nawet* "wrotki".
    Popraw się!

    poza tym zerknąłem w kilka postów, które mogły wchodzić w grę, i w
    żadnym nie ma (u mnie) "krzaczków". Wygląda na to, że to Ty masz skopane
    ustawienia default czytnika.

  • 7. Data: 2019-08-26 05:45:34
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 26.08.2019 00:15, JaNus wrote:

    > Ale... kto?
    Ten komu odpowiadam!

    > poza tym zerknąłem w kilka postów, które mogły wchodzić w grę, i w
    > żadnym nie ma (u mnie) "krzaczków". Wygląda na to, że to Ty masz skopane
    > ustawienia default czytnika.

    Nic nie mam skopane! Adam Schodowy nadaje z Outloka z WinDos XP a on
    domyślnie nie ma ustawionego kodowania. Problem znany od 2001 roku.

  • 8. Data: 2019-08-26 09:05:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szyk,

    Monday, August 26, 2019, 5:45:34 AM, you wrote:

    > Ten komu odpowiadam!

    Ale nie zostawiłeś śladu, komu odpowiadasz.

    > Nic nie mam skopane! Adam Schodowy nadaje z Outloka z WinDos XP a on
    > domyślnie nie ma ustawionego kodowania. Problem znany od 2001 roku.

    I dlatego ustawia się defaultowe kodowanie, żeby z tego powodu nie
    robić afer na grupę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-08-26 16:44:43
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 26.08.2019 09:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale nie zostawiłeś śladu, komu odpowiadasz.

    Odpowiadam węzłowi wyżej w hierarchi postów!

  • 10. Data: 2019-08-26 19:23:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szyk,

    Monday, August 26, 2019, 4:44:43 PM, you wrote:

    > Odpowiadam węzłowi wyżej w hierarchi postów!

    Skąd założenie, że wszyscy przeglądają posty w drzewku? Skąd
    założenie, że hierarchia jest kompletna? Mam sprawdzać Message-ID:?

    --
    Best regards,
    RoMan