  • 1. Data: 2018-01-30 09:52:39
    Temat: automat vs. manual
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jestem odrobinę starej daty i pwenie dlatego co do zasady wrogiem
    (powiedzmy słabym entuzjastom) automatów. Uważam, że zbyt daleko
    posumięte ułatwienia powodują zanik umiejętności, a i kontrola nad
    sprzętem (zakres) jest gorsza. Nie mniej fakty są takie, że poruszam
    się praktycznie w 100% po miescie z czego przynajmniej 20% czasu w
    korkach. Inny fakt jest taki, że nie jest dla mnie sprawą super istotna
    aby motocykl miał pazur.

    Czy wobec powyższego jest racjonalne bronić się rękoma i nogami przed
    automatem?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-01-30 21:52:57
    Temat: Re: automat vs. manual
    Od: Grzegorz Rogala <a...@S...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 09:52, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    > aby motocykl miał pazur.
    >
    > Czy wobec powyższego jest racjonalne bronić się rękoma i nogami przed
    Chuja tam starej daty - nikt nie jest starszy od Piernika :P
    Boisz sie nowosci? To nie uzywaj poki jeszcze mozna..
    a jak chcesz sprobowac to sprobuj, dzisiaj sa testowki, mozna wsiasc i
    zobaczyc czy Ci lezy czy nie.
    A jak zmieniasz biegi szybciej niz DCT to masz kontrakt w MotoGP
    conajmniej w kieszeni :>

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 3. Data: 2018-02-01 09:14:46
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 08:52:39 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > aby motocykl miał pazur.
    >
    > Czy wobec powyższego jest racjonalne bronić się rękoma i nogami przed

    Sama jazda na motocyklu jest w 90% przypadków nieracjonalna, więc pytanie
    jest głupie.

    Lubisz automat, stać cię - kupujesz moto z automatem i się cieszysz.

    Nie chcesz automatu, lubisz zmieniać biegi (ja na przykład lubię) -
    kupujesz manuala, i się cieszysz.

    W przypadku samochodów takie dyskusje mają jakieś minimum sensu.

    Natomiast motocykle to przede wszystkim zabawki. Mogą mieć czasami jakieś
    praktyczne zastosowanie (typu sporadyczne dojazdy do pracy, wypad po
    bułki), ale ludzie je kupują bo chcą i lubią.

    Dlatego też dyskusja "który jest lepszy" nadaje się co najwyżej na flejma.
    Jedni lubią pomarańcze, inni wolą córkę ogrodnika.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2018-02-01 09:58:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-01, Yakhub <a...@a...aa> wrote:

    > Sama jazda na motocyklu jest w 90% przypadków nieracjonalna, więc pytanie
    > jest głupie.

    Nie jest głupie. Głupie to jest robienie założeń na podstwie własnej
    sytuacji i na podstawie tych założeń, mówienie komuś, że coś jest
    głupie, nie znając jego sytuacji.

    > Natomiast motocykle to przede wszystkim zabawki. Mogą mieć czasami jakieś
    > praktyczne zastosowanie (typu sporadyczne dojazdy do pracy, wypad po
    > bułki), ale ludzie je kupują bo chcą i lubią.

    Wyobraź sobie, że od kilkunastu lat regularnie używam motocykla do
    dojazdów do pracy. Nie okazjonalnie, zawsze, 5 dni w tygodniu, cały
    rok. A moje pytanie wzięło się z tego, że przeczytałem recenzję jednego
    modelu, który ewentualnie rozważam i w tej recenzji, ktoś własnie
    podniósł, że w korkach automat jest rozsądniejszy. Jest to do bólu
    racjonalne i praktyczne pytanie, bo ten model jest właśnie w 2ch
    wersjach, a ja choć większość czasu spędziłem własnie na automatch (to
    tak apropos, że boję się "nowości") to za nimi nie przepadam z powodów,
    które wyjąsniłem

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-02-01 17:26:47
    Od: Glub <g...@g...com>

    Wez afryke z dct na testy ewentualnie ncka 750 to zbaczysz jak si tym jezdzi. Czy ci
    pasi etc.

  • 6. Data: 2018-02-02 14:45:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Yakhub <a...@a...aa> wrote:

    > Natomiast motocykle to przede wszystkim zabawki. Mogą mieć czasami jakieś
    > praktyczne zastosowanie (typu sporadyczne dojazdy do pracy, wypad po
    > bułki), ale ludzie je kupują bo chcą i lubią.

    Czy ja wiem... ja łączę pracę z hobby. Jazda po zakorkowanym mieście
    samochodem przyprawia mnie o ciarki za każdym razem, gdy muszę wyjść zimą
    z pracy. Dojazd w sezonie motocyklem to 15 minut, dojazd samochodem to
    co najmniej 1h, a często więcej.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 7. Data: 2018-02-03 00:14:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-02, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
> [...]
    > samochodem przyprawia mnie o ciarki za każdym razem, gdy muszę wyjść zimą
    > z pracy. Dojazd w sezonie motocyklem to 15 minut, dojazd samochodem to

    U mnie to 20-25 min motorem i >50 jakbym jechał samochodem. Do tego
    dochodzą opłaty parkingowe, 7-8x większe za samochód. Na szczęście mogę
    dojeżdżać cały rok. Trudno przebić motor efektywnością dojazdów w ruchu
    miejskim.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-02-03 14:45:05
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-01-30 o 09:52, Marcin Debowski pisze:

    > się praktycznie w 100% po miescie z czego przynajmniej 20% czasu w
    > korkach. Inny fakt jest taki, że nie jest dla mnie sprawą super istotna
    > aby motocykl miał pazur.

    Jak dla mnie, to że motocykl ma sprzęgło i manualną skrzynię biegów w
    niczym nie utrudnia jazdy w korkach.
    Nie lubisz automatu - ok. Zmień na to co lubisz czyli manual.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2018-02-05 03:10:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-03, Piotr Rezmer <i...@d...org> wrote:
    > Jak dla mnie, to że motocykl ma sprzęgło i manualną skrzynię biegów w
    > niczym nie utrudnia jazdy w korkach.
    > Nie lubisz automatu - ok. Zmień na to co lubisz czyli manual.

    Dzięki Piotr. Właśnie wydaje mi się, że jest to głównie kwestia odrobiny
    wprawy, bo przecież nie jest tez tak, że muszę wysprzęglac czy redukować
    co kilkadziesiąt metrów.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-02-05 16:08:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Na szczęście mogę dojeżdżać cały rok.

    Mieszkasz w tropikach?

    > Trudno przebić motor efektywnością dojazdów w ruchu miejskim.

    To prawda.