  • 1. Data: 2019-03-06 20:51:32
    Temat: automatyka: elektrozawory dwukierunkowe
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    To w sumie niezbyt formalnie z elektroniką związane pytanie ale jest tu
    wiara automatyków, więc może się coś udać...

    Szukam zaworu który po zamknięciu nie puszczałby cieczy w żadną stronę.
    Zaowy, których dziś używam mają zaznaczoną strzałkę przepływu i działają
    dobrze gdy ciśnienie jest tylko po jednej stronie...

    Kilka takich zaworów połączyłem do wspólnego wylotu i jak jeden jest
    otwarty a drugi zamknięty to ciecz przecieka z wyjścia, które jest teraz
    pod ciśnieniem do wejścia ,,zamkniętego" zaworu.

    Producent zaworu zaleca inny zawor typu kulowego z serwem kręcącym kulą,
    ale interesyje mnie szyka reakcja jaką daje zawór z solenoidem.

    Czy ktoś wie czy ktoś produkuje elektrozawory odporne na ciśnienie zwrotne?

  • 2. Data: 2019-03-06 22:03:31
    Temat: Re: automatyka: elektrozawory dwukierunkowe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > Kilka takich zaworów połączyłem do wspólnego wylotu i jak jeden
    > jest otwarty a drugi zamknięty to ciecz przecieka z wyjścia, które
    > jest teraz pod ciśnieniem do wejścia ,,zamkniętego" zaworu.

    no to może musisz dać zawory zwrotne?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2019-03-07 12:04:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-06 o 20:51, Pszemol pisze:
> [...]
    > ale interesyje mnie szyka reakcja jaką daje zawór z solenoidem.
    >
    > Czy ktoś wie czy ktoś produkuje elektrozawory odporne na ciśnienie zwrotne?

    2/2-drożny (drogowy) Np. taki:
    https://elektrozawory.pl/product/21WA4KOB130-8W/kart
    a/katalog.pdf
    --
    LordBluzg(R)

  • 4. Data: 2019-03-07 12:42:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Czy ktoś wie czy ktoś produkuje elektrozawory odporne na ciśnienie
> [...]

    Co to znaczy 2/2-drozny ?

    Bo z rysunkow sadzac - typowy zawor, z hydraulicznym/cisnieniowym
    wspomaganiem, czyli taki, na jaki Pszemol narzeka.
    Z zaznaczonym kierunkiem przeplywu.

    I jeszcze
    Wymagane cisnienie minimalne: 0,2 bar.

    J.

  • 5. Data: 2019-03-07 13:04:41
    Od: "str.yq" <s...@g...pl>

    http://www.prema.pl/download?id=66834&lang_code=pl

  • 6. Data: 2019-03-07 19:03:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > no to może musisz dać zawory zwrotne?

    No myślałem tym, ale one zwykle mają jakąś sprężynę
    i wymagają sporej różnicy ciśnień w kierunku pracy aby
    otworzyć zawór zwrotny.
    Jedną z funkcji moich elektrozaworów zaworów jest
    umożliwienie w stanie otwartym swobodne opuszczenie
    przez płyn urządzenia testowanego pod wpływem
    samej grawitacji, i tu ten "check valve" może nie zadziałać.

  • 7. Data: 2019-03-07 19:04:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Bo z rysunkow sadzac - typowy zawor, z hydraulicznym/cisnieniowym
    > wspomaganiem, czyli taki, na jaki Pszemol narzeka.

    Na dodatek nie mam czym go "wspomóc" :-)

  • 8. Data: 2019-03-08 00:22:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2019 13:04:41 +0100, str.yq napisał(a):

    > http://www.prema.pl/download?id=66834&lang_code=pl

    Czyli dwukoncowkowy (dwuzaciskowy ... dwojnik :-)
    i dwustanowy ... otwarty/zamkniety.

    No i Piotr sie okazal prorokiem :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-03-08 11:11:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 19:03, Pszemol pisze:
> [...]
    > przez płyn urządzenia testowanego pod wpływem
    > samej grawitacji, i tu ten "check valve" może nie zadziałać.

    Każde 10 metrów słupa wody to około 1 atm.
    Daj tak ze 300 metrów w dół rurę upustową, to ciśnienie na dole powinno
    już być wystarczające, aby otworzyć zawór sprężynowy.

    Są zawory do nawadniania (nie pamiętam, Claber, Cellfast czy coś w ten
    deseń) zasilane jednym ogniwem. Wytrzymuje takie zasilanie co najmniej
    sezon, więc prądy są mikre. Może takie cuś by było? Tylko nie wiem, jak
    w kierunku zaporowym by się zachowywał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-03-08 11:42:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Każde 10 metrów słupa wody to około 1 atm.
    >Daj tak ze 300 metrów w dół rurę upustową, to ciśnienie na dole
    >powinno już być wystarczające, aby otworzyć zawór sprężynowy.

    Tylko czy bedzie chcial zawor na dole, czy na gorze.
    I czy z rury wszystko splynie ...

> [...]
    >najmniej sezon, więc prądy są mikre. Może takie cuś by było? Tylko
    >nie wiem, jak w kierunku zaporowym by się zachowywał.

    Te mikre prady sugeruja, ze ma jakis mechanizm utrzymujacy stan bez
    pradu.
    Moze silnik krokowy kreci, moze jak przekaznik bistabilny.

    Czyli niekoniecznie szybko ... a moze tez cisnienie w jedna strone.

    Teraz sa glowice termostatyczne do kaloryferow na baterie, tez musi
    byc maly prad,
    a ten zawor raczej cisnienia nie wymaga.
    Ale znow - pewnie niezbyt szybkie ... o ile szybkosc tu do czegos
    potrzebna.

    J.