  • 11. Data: 2019-07-09 19:05:25
    Temat: Re: b, g, n
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 09:51, Queequeg pisze:
    > Jednak nie wiesz, o czym mowa, a się wymądrzasz (jak zawsze).

    To w takim razie poproszę o konkrety (o czym jest mowa), a nie pustakowe
    zdania.

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-07-09 19:53:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Największym atutem blondynek jest umiejętność milczenia.

    -----

  • 13. Data: 2019-07-09 21:48:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 19:05, Animka pisze:

    > To w takim razie poproszę o konkrety (o czym jest mowa), a nie pustakowe
    > zdania.

    Myślę, że wystarczy podstawowa umiejętność rozumienia tego co się czyta.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2019-07-09 23:55:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-09 o 11:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Generalnie to n jest na pasmo 5 GHz, choć ponoć są jakieś implementacje
    > n na 2,4 GHz ("prawda czy fałsz").
    >

    > -----

    W "n" na początku było sporo zamieszania. Jeszcze przed MIMO były
    wynalazki z dziwnymi antenami ramowymi, ale gadające tylko ze sobą,
    jednak zgodne z draftem n. Widziałem, że sieją na 2.4GHz.
    Miałem gdzieś opisy draftów, ale nie mogę znaleźć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-07-14 10:32:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-07-07 17:21, pueblo wrote:
    > Co zyskuję zmieniając tryb sieci wifi w routerze z szerszego zakresu
    > b/g/n na np. tylko n? Oczywiście wszytkie urzadzenia obsługują to n.

    To nie jest szerszy zakres, tylko możliwość wyboru protokołu przez
    sprzęt. Ustawiony na b/g/n, najprawdopodobniej i tak automatycznie
    wynegocjuje połączenie na n.

  • 16. Data: 2019-07-15 00:43:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-07-07 o 17:21, pueblo pisze:

    > Co zyskuję zmieniając tryb sieci wifi w routerze z szerszego zakresu
    > b/g/n na np. tylko n? Oczywiście wszytkie urzadzenia obsługują to n.

    B i G używał sprzęt, którego w dzisiejszych czasach się raczej już nie
    używa. Jeżeli nie masz jakiegoś starego - ponad dziesięcioletniego -
    laptopa, którego nadal używasz, to zostaw tylko N. B spokojnie można
    odptaszkować, bo tylko niepotrzebne sianie.

  • 17. Data: 2019-07-15 06:41:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    G (2,4 GHz) ma znacznie większy zasięg niż N (5 GHz), szczególnie przez przeszkody.
    Do tego nadal sporo smarkatego sprzętu ma G, jakieś smartfony, smartv czy drukarki.
    Ale jak nie używa, lepiej wyłączyć, bo sieje po eterze i przeszkadza sąsiadom, no i
    naszym myszom, klawiaturom, alarmom, stacjom
    pogodowym itp. itd.
    Do tego przy większym zasięgu łatwiej o wrogie włamanie do naszej sieci wifi.
    Na jednym sprzęcie co nie ma N jak już muszę na wifi to pracuję na A, też 5 GHz,
    wyciąga 54 Mbps.

    -----

  • 18. Data: 2019-07-15 11:33:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > G (2,4 GHz) ma znacznie większy zasięg niż N (5 GHz), szczególnie przez przeszkody.

    Czemu tak się zafiksowałeś na tym 5 GHz przy N? Wszystkie AP, które miałem
    w ostatnich latach, obsługiwały N w paśmie 2.4 GHz.

    > Do tego przy większym zasięgu łatwiej o wrogie włamanie do naszej sieci
    > wifi.

    Security by obscurity to g... a nie security.

  • 19. Data: 2019-07-15 11:34:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Animka <a...@w...pl> wrote:

    > To w takim razie poproszę o konkrety (o czym jest mowa), a nie pustakowe
    > zdania.

    Zostały przedstawione w wątku.

  • 20. Data: 2019-07-15 13:32:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    N dla ubogich, poprzez zwiększenie liczby zajętych kanałów, IMHO powinno być
    zabronione, to jak parkowanie auta w poprzek trzech
    kopert.
    Chcesz mieć przepustowość, miej AC.

    -----