  • 1. Data: 2019-01-19 13:19:53
    Temat: bateria dziwne...
    Od: Peter <p...@o...pl>

    mam Y7 hujweja , bateria 4000mAh, telefon ma ~~6 miesięcy, używam do
    sporadycznych rozmów, transmisja tylko 3G na sztywno, internet włączam
    sporadycznie do mapy, rozkładu jazdy, skanera ksero camscan, żadnych
    snapów fejsów itp transmisji danych 24/7

    otóż telefon wytrzymywał ok 5dni i to jest zadowalający wynik
    podłączałem ładowanie jak było pozostawało 10-15%

    ALE, zassałem aplikację generic batery drainer i teraz przed ładowaniem
    uruchamiam apkę z ustawionym poziomem 1% (tzn intensywne rozładowanie
    baterii do poziomu 1%), po tej czynności ładuję na full

    telefon wytrzymuje przy takim ładowaniu nawet 12 dni i więcej

    czy to nie niszczy baterii?

  • 2. Data: 2019-01-19 15:15:29
    Temat: Re: bateria dziwne...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Peter" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > baterii do poziomu 1%), po tej czynności ładuję na full
    >

    > telefon wytrzymuje przy takim ładowaniu nawet 12 dni i więcej

    A jak testujesz te 12 dni w porównaniu do 5 dni?
    Liczysz czas odpalenia internetu? Porównujesz ilość przesłanych danych?
    Liczysz i porównujesz czas rozmów? Telefon przebywa w tych samych
    obszarach i zasięgu tych samych BTSów? Bo to "ciekawa" różnica pojemności...

    > czy to nie niszczy baterii?

    Tym bym się nie przejmował - uzyskujesz ogromny przyrost pojemności,
    a więc można wnioskować, że bateria czuje się jak ryba w wodzie :-)
    A zamienniki baterii są tanie, więc czym Ty się chłopie przejmujesz?

  • 3. Data: 2019-01-19 22:24:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2019 13:19:53 +0100, Peter napisał(a):
> [...]
    > baterii do poziomu 1%), po tej czynności ładuję na full
    >
    > telefon wytrzymuje przy takim ładowaniu nawet 12 dni i więcej

    IMHO niszczy. Ostrzegaja, ze li-ion lepiej nie rozladowywac do konca.

    Ale ciekawe, czemu bateria na dluzej starcza.

    Moze on nie tylko drenuje, ale jakies osczednosci wlacza ?

    J.

  • 4. Data: 2019-01-20 06:56:15
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > Liczysz i porównujesz czas rozmów? Telefon przebywa w tych samych
    > obszarach i zasięgu tych samych BTSów? Bo to "ciekawa" różnica

    telefon uzywam w powtarzalny sposób, kilka już takich ładowań odbyłem,
    np teraz mam 8 dzień użytkowania i pozostało 47% baterii

    > Tym bym się nie przejmował - uzyskujesz ogromny przyrost pojemności,
    > a więc można wnioskować, że bateria czuje się jak ryba w wodzie :-)
    > A zamienniki baterii są tanie, więc czym Ty się chłopie przejmujesz?

    no to OK pierdzielić to będę tak uzywał

    coś tam czytałem że bateria ma ilość cykli ładowania ale że głębokie
    rozładowanie do 3.5V jej szkodzi

  • 5. Data: 2019-01-20 10:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 06:56:15 +0100, Peter napisał(a):

    > telefon uzywam w powtarzalny sposób, kilka już takich ładowań odbyłem,
    > np teraz mam 8 dzień użytkowania i pozostało 47% baterii

    Hm, dziwne.

    O ile takie pelne rozladowanie moze skalibrowac pomiar ładunku
    baterii, to mam wrazenie, ze smartfony go nie maja.
    A wylaczaja sie w oparciu o napiecie.

    Jakies "rozruszanie" ogniwa li-ion ?

    A bateria wymienna ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-01-20 13:08:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > O ile takie pelne rozladowanie moze skalibrowac pomiar ładunku
    > baterii, to mam wrazenie, ze smartfony go nie maja.
    > A wylaczaja sie w oparciu o napiecie.

    Chyba niekoniecznie. Miałem Samsunga S3 Mini, któremu układ
    monitorowania stanu akumulatora (czy jak to się nazywa) wariował po
    korzystaniu z prądożernych programów, na przykład nawigacji. Telefon
    zaczynał ładować się bardzo krótko i szybko się rozładowywał. Na
    początku myślałem, że to padnięty akumulator, ale kupiony nowy
    zachowywał się tak samo. Wtedy przyszło mi do głowy, że układ ładowania
    rozkalibrował się i faktycznie pomogło rozładowanie do końca, aż telefon
    się wyłączy, i naładowanie do 100%. Muszę przyznać, była to uciążliwa
    właściwość telefonu.

  • 7. Data: 2019-01-20 13:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 13:08:04 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Chyba niekoniecznie. Miałem Samsunga S3 Mini, któremu układ
    > monitorowania stanu akumulatora (czy jak to się nazywa) wariował po
    > korzystaniu z prądożernych programów, na przykład nawigacji.

    Prawdziwy monitor ładunku nie powinien miec klopotow.

> [...]
    > rozkalibrował się i faktycznie pomogło rozładowanie do końca, aż telefon
    > się wyłączy, i naładowanie do 100%. Muszę przyznać, była to uciążliwa

    Chyba nie tak bardzo - skoro sie szybko rozladowywal, to powinien sie
    szybko wyczerpac do konca i po klopocie :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-01-20 18:10:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Prawdziwy monitor ładunku nie powinien miec klopotow.

    No więc nie był prawdziwy )))

    > Chyba nie tak bardzo - skoro sie szybko rozladowywal, to powinien sie
    > szybko wyczerpac do konca i po klopocie :-)

    Wkurzające było rozładowanie się telefonu w środku dnia. To było w
    czasach przed-powerbankowych, więc zapasowy akumulator też szybko się
    rozładowywał.

  • 9. Data: 2019-01-20 18:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 18:10:23 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > No więc nie był prawdziwy )))

    No wlasnie ...

    > Wkurzające było rozładowanie się telefonu w środku dnia. To było w
    > czasach przed-powerbankowych, więc zapasowy akumulator też szybko się
    > rozładowywał.

    Jasne ze wkurzajace, ale kolejne dni powinny byc lepsze :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-01-21 12:43:56

    Sat, 19 Jan 2019 13:19:53 +0100, w <5c4315e5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
    Peter <p...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > baterii do poziomu 1%), po tej czynności ładuję na full
    >
    > telefon wytrzymuje przy takim ładowaniu nawet 12 dni i więcej

    Raczej niszczy. A raczej szybciej się zużywa.
    Baterii szkodzą dwie rzeczy: pełne rozładowywanie i ładowanie do pełna.
    Możesz ładować przy 20% i odłączać przy 60-80% -- wówczas będzie wieczna.