  • 1. Data: 2019-03-19 23:57:21
    Temat: bateria zdechła
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    3 x R14 Energizer w latarce LED (takiej co nie włączać w
    pomieszczeniach)

    Chce przyświecić nie działa. Zaniosłem do pracy rzucam na multimetr.
    Jedna z baterii 0.3v

    Spotkaliście się z czymś takim?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2019-03-20 09:58:52
    Temat: Re: bateria zdechła
    Od: d...@w...pl

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 23:58:16 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > pomieszczeniach)
    >
    > Chce przyświecić nie działa. Zaniosłem do pracy rzucam na multimetr.

    Ja ostatnio miałem numer z samochodzikiem zdalnie sterowanym - więc i mocno obijanym
    o listwy przypodłogowe.
    Z dnia na dzień przestał jeździć. Trochę zdziwiony, bo jednak zwykle była faza
    "zwalniania", mierzę baterie - dwie OK, tak z 1,4V, bo trochę już oddały - a trzecia
    -1,2V. Minus! Więc w sumie było ok. 1,5V, za mało nawet na powolne jeżdżenie.
    Następnego dnia było -0,2V.

  • 3. Data: 2019-03-20 10:10:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]
    >pomieszczeniach)

    >Chce przyświecić nie działa. Zaniosłem do pracy rzucam na multimetr.

    A bo to raz ?

    Chyba, ze nie dodales paru rzeczy:
    -baterie prawie nowe,
    -pozostale z kompletu maja 1.55V

    Alkaliczne maja dluga trwalosc ... latami liczoną.
    Leclanchego ... po paru miesiacach potrafi wylac, a byc moze przy
    okazji wyschnac.

    Moze blad w produkcji, moze jakas dziurawa uszczelka, moze zwarcie
    wewnetrzne, moze ... nie maja testera baterii z boku ?

    gdzies tam jeszcze jest wersja, ze byc moze odbiornik obciaza jedna
    baterie bardziej - ale to nie w latarce.
    I chyba konstruktorzy tego unikaja mocno.

    J.

  • 4. Data: 2019-03-20 10:30:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 23:57, PiteR pisze:
> [...]
    > pomieszczeniach)
    >
    > Chce przyświecić nie działa. Zaniosłem do pracy rzucam na multimetr.

    Według mnie to standardowa sytuacja, gdy urządzenie z przetwornicą na
    wejściu przestaje działać.
    Zwykła latarka z żarówką to już dawno byłoby widać, że baterie słabe,
    ale jak na wejściu przetwornica to wystarczy, że jest w stanie
    wystartować to potem może pracować prawie do zera napięcia na bateriach.
    Jak 3 baterie to może być tak, że jak jedna przeładowana nawet w drugą
    stronę to można nie zauważyć, że jest jakiś problem.
    P.G.

  • 5. Data: 2019-03-20 19:47:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > A bo to raz ?
    >
    > Chyba, ze nie dodales paru rzeczy:
    > -baterie prawie nowe,
    > -pozostale z kompletu maja 1.55V

    baterie prawie nowe
    pozostale z kompletu maja 1.44V :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2019-03-20 20:02:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup druga i gitary nie zawracaj. Juz sie talmudysci gotuja do boju.

  • 7. Data: 2019-03-20 20:16:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Kup druga i gitary nie zawracaj. Juz sie talmudysci gotuja do boju.

    Ty byś kupił drugą. PiteR dojdzie coś się stało i ją naprawi.
    Powinienem dać tu emotikona, ale obawiam się Twojej wybuchowej reakcji.

    Robert

  • 8. Data: 2019-03-20 20:41:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestem Ci wdzieczny za brak buzki. Smiech jest zarazliwy i moglbym na przyklad peknac
    ze smiechu z pomyslu naprawy baterii R14. Albo pierwszy lepszy patrol by mnie zgarnal
    uwazajac ze to po marysce mam taki dobry humor.

  • 9. Data: 2019-03-21 12:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >baterie prawie nowe
    >pozostale z kompletu maja 1.44V :)

    Siegnalem do szuflady, wcale nie takie nowe, a napiecie maja 1.51-1.60

    Wiec twoja latarka chyba troche wyswiecila.
    IMO - przy 1.44V to one sa tylko troche zuzyte, wiec raczej nie mozna
    zwalic na drobna roznice pojemnosci.

    Jesli temat cie meczy
    -typ ten sam, seria ta sama ?
    -wage masz ? Z ciekawosci mozna by zwazyc ...

    -za rada ktoregos kolegi - wywiercic otworek i wlac troche wody :-)

    -sekcja ... chyba wiele nie da, nie oszacujesz, czy dali cynku i
    brausztynu tyle, ile trzeba ...

    J.