  • 1. Data: 2014-10-01 19:06:28
    Temat: baterie - jakie
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    po 15 latach chcialbym wymienic baterie: wanna, umywalka i moze zlew w
    kuchni. Jest Frisone ale na wannie zaczyna cieknac spod glowicy. Moze
    i by sie dalo wymienic glowice ale kobieta chce nowe....

    Co na polskim rynku armatur (baterii) jest godne polecenia. Nie stac
    mnie ekstrawagancje ale nie chce najtanszych.

    Co wg was jest godne polecenia: polscy producenci (pewnie wiekszosc i
    tak w chinach...) czy bardziej markowi (zachodni - i tez w chinach).

    Jakie macie przemyslenia w tej dzialce domu????

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2014-10-01 20:50:21
    Temat: Re: baterie - jakie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-01 o 19:06, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Co wg was jest godne polecenia: polscy producenci (pewnie wiekszosc i
    > tak w chinach...) czy bardziej markowi (zachodni - i tez w chinach).
    Ja powymieniałem na jednouchwytowe produkcji KFA oraz chińskie Fala.
    Bateria wannowa KFA nr katalogowy 574-012-00 działa bez zarzutu już od 2
    lat i jest estetyczna. Jedyny minus to gładkie gałki, które ślizgają się
    w ręce, jak się je namydli.
    Baterie Fala z Chin działają też w porządku, ale mają tandetne rozetki
    maskujące. Jedna z baterii na początku mocno szumiała, ale jakoś się to
    uspokoiło. Główną ich wadą jest grubość ścianek wylewki. Chińczycy
    opanowali odlewanie mosiądzu o grubości pergaminu. Za niską cenę mamy
    pękające wylewki. Jak się założy na końcówkę perlator, to mamy
    gwarantowane pęknięcie wylewki za tydzień. Jak się nie założy, to pęknie
    za pół roku, albo, jak się ktoś o wylewkę oprze, to od razu.
    Zastanawiam się nad Grohe albo Kludi, ale nie wiem, czy są warte swojej
    ceny.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-10-01 21:32:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-01 19:06, a...@p...pl pisze:

    > Co wg was jest godne polecenia: polscy producenci (pewnie wiekszosc i
    > tak w chinach...) czy bardziej markowi (zachodni - i tez w chinach).
    >
    > Jakie macie przemyslenia w tej dzialce domu????

    Ja mam w całym domu od 5 lat Loge i sobie chwalę. Nie szumią, nie
    ciekną, głowice chodzą płynnie. Cena też nie jest wygórowana. Z tego co
    pamiętam, w granicach 200-250 zł za sztukę.

    Mam dokładnie taki model:
    http://loge.com.pl/produkt_24_boston_bs_01_.htm

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2014-10-02 09:08:55
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > tak w chinach...) czy bardziej markowi (zachodni - i tez w chinach).
    >
    > Jakie macie przemyslenia w tej dzialce domu????

    Przeszukaj sobie grupę, ze dwa lata temu był taki temat. Wyszło wtedy,
    że tylko firmowe, żadnej chuińszczyzny.
    Ja u siebie wszędzie kupiłem Hansgrohe, a jedną KFA. Hansgrohe jest bez
    zarzutu, a ta jedna KFA jest w umywalce, bateria działa dobrze, ale
    korek bez przerwy się klinuje w odpływie. Nie pomagały żadne regulacje,
    w końcu założyłem szeroką podkładkę i dalej się klinuje, nie wiem co
    jest. Jedyna wada Hansgrohe to to, że za lekko chodzi. Wystarczy
    delikatnie trącić i wajcha się przestawia.

  • 5. Data: 2014-10-02 09:57:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-02 09:08, adam wrote:
    > Ja u siebie wszędzie kupiłem Hansgrohe, a jedną KFA. Hansgrohe jest bez
    > zarzutu, [...]

    Pod warunkiem, że nie kupujesz wersji "marketowych"

    IMHO należy wybierać dowolną armaturę spełniającą trzy kryteria:
    opowiada pod względem funkcjonalnym i estetycznym
    jest dostatecznie ciężka (czyli nie jest jest wykonana z materiału o
    grubości zero.nic)
    mieści się w akceptowalnym zakresie cenowym

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-10-03 23:38:08
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-10-01 17:06, a...@p...pl <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > tak w chinach...) czy bardziej markowi (zachodni - i tez w chinach).
    >
    > Jakie macie przemyslenia w tej dzialce domu????

    Moje doświadczenia są takie (chyba wszystko kupowane w Leroyu, bo był
    najbliżej):

    KFA, mieszająca - pierwsze 5 lat działała bez problemu, potem trzeba było
    zamontować rączkę na patent, bo oryginalne mocowanie (kształtowe) w
    rączce pękło. Pewnie można by wymienić, ale wkręt do metalu był pod ręką
    i rozwiązał problem. Druga, inny model tegoż producenta - 9 lat bez
    problemów.

    Kludi, mieszjąca - 12 lat bez problemów

    KFA, 2-uchwytowe, kilka sztuk - po kilkanaście lat też bez problemu.

    A teraz doświadczenie bardziej przemysłowe: dwa budynki, remont w tym
    samym czasie, stoją obok siebie, ta sama linia zasilająca w wodę, ta
    sama grupa społeczna użytkowników. Podobna liczba tychże. W jednym
    zamontowano armaturę i ceramikę firm typu Grohe, Geberit, Roca, a w
    drugim KFA, Ideal Standard, Koło itp. Po siedmiu latach liczba awarii
    jest praktycznie identyczna, a w obu budynkach używane są dość
    intensywnie.

  • 7. Data: 2014-10-05 09:46:31
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-10-02 09:57, Piotrek pisze:

    > Pod warunkiem, że nie kupujesz wersji "marketowych"
    Czy oprócz miejsca zakupu jest realna szansa odróżnić wersję "marketową"
    od "niemarketowej"?
    W necie jest jakaś szansa na kupienie "niemarketowej"?

    --
    Qlfon, Lublin