  • 1. Data: 2018-01-11 11:51:44
    Temat: bezprzewodowa kamera usb
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    To są w zasadzie dwa pytania, które wynikają z problemu, że chciałbym
    mieć kamerę do Skype, lub podobnego programu, ale komputer znajduje się
    w takim miejscu, że ciagnięcie kabla do kamery byłoby utrudnione. W
    związku z czym, chiałbym zrozumieć dlaczego:

    a) nie ma transmiterów USB skoro są np. hdmi (komunikacja w obie
    strony); rozumiem, że byłoby wolniej, ale dlaczego nie ma w ogóle

    b) nie ma kamer (implementacji wideo) dla BT.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-01-11 13:03:25
    Temat: Re: bezprzewodowa kamera usb
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    >
    > a) nie ma transmiterów USB skoro są np. hdmi (komunikacja w obie
    > strony); rozumiem, że byłoby wolniej, ale dlaczego nie ma w ogóle

    Są takie transmitery, ale drogie - ceny od 1000zł

    > b) nie ma kamer (implementacji wideo) dla BT.

    Za wolna transmisja na video. Zobacz ile czasu przesyłany jest jakiś
    plik przez BT.

    Dużo prościej i taniej zastosować kamerę IP niż kombinować z tym wszystkim.

  • 3. Data: 2018-01-11 13:25:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-11, BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > Są takie transmitery, ale drogie - ceny od 1000zł

    Nie byłem w stanie takiego wygóglać, pewnie przez to, że usb BT dongle
    głównie wyskakują. Podasz linka?
    Cena spodziewam się, że zaporowa bo do hdmi kosztują dokładnie wtym
    zakresie.

    > Za wolna transmisja na video. Zobacz ile czasu przesyłany jest jakiś
    > plik przez BT.

    Jaka jest w praktyce? Dla takich konferencyjnych celów 400-600kbps by
    wystarczyło, ale pewnie nieopłacał się wysiłek impenetacyjny.

    > Dużo prościej i taniej zastosować kamerę IP niż kombinować z tym wszystkim.

    Myślałem o tym, ale ja tam nie mam wifi a po kablu to ten sam problem
    będzie co z usb. Poza tym nie wiem jak dla WIndows, ale pod linuksem
    jest trochę pierniczenia aby podłączyć strumień pod /dev/videoX

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-01-11 13:35:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-11, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Myślałem o tym, ale ja tam nie mam wifi a po kablu to ten sam problem
    > będzie co z usb. Poza tym nie wiem jak dla WIndows, ale pod linuksem
    > jest trochę pierniczenia aby podłączyć strumień pod /dev/videoX

    Wiesz Ty co, właściwie to przecież mogę zrobić to peer-to-peer, bo to
    pc ma wifi z którego niekorzystam. To jest chyba rozwiązanie.
    Człowiek się już tak przyzwyczaił do AP, że zapomina o podstawach.
    Dzięki :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-01-11 16:03:43
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    > pc ma wifi z którego niekorzystam. To jest chyba rozwiązanie.
    > Człowiek się już tak przyzwyczaił do AP, że zapomina o podstawach.

    Spoko, są też kamerki ip, które mają wifi wbudowane.

  • 6. Data: 2018-01-11 20:24:21
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/01/2018 10:51 AM, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > strony); rozumiem, że byłoby wolniej, ale dlaczego nie ma w ogóle
    >
    > b) nie ma kamer (implementacji wideo) dla BT.

    A moze inne podejscie do tematu.
    Od lat nie mam na zadnym komputerze Skype'a ,mam za to w smartfonie i sie
    sprawdza. Podlaczysz sluchawki kablowe, bluetooth luz zwyczajnie jak zestaw
    glosnomowiacy.

  • 7. Data: 2018-01-11 21:03:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/11/2018 11:51 AM, Marcin Debowski wrote:
    > a) nie ma transmiterów USB

    W pewnym sensie są.

    http://usbip.sourceforge.net/

  • 8. Data: 2018-01-12 00:32:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-11, 2late <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprawdza. Podlaczysz sluchawki kablowe, bluetooth luz zwyczajnie jak zestaw

    Mam wdedykowanego smartfona własnie do rozmów typu voip ale od czasu do
    czasu są sesje rodzinno-towarzyskie z większą ilościa osób. Tu by sie
    przydał ten mini PC, który jest i tak, bo pełni rolę
    pokojowo-multimedialnego ustrojstwa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-01-12 08:05:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/01/2018 11:32 PM, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > czasu są sesje rodzinno-towarzyskie z większą ilościa osób. Tu by sie
    > przydał ten mini PC, który jest i tak, bo pełni rolę

    Moze w takim razie dodasz do tego google chromecast i wyswietlisz ekran
    smartfona na 50cio calowym TV? :)

  • 10. Data: 2018-01-12 09:51:44
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 11 Jan 2018 23:32:42 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mam wdedykowanego smartfona własnie do rozmów typu voip ale od czasu do

    Przy okazji... czego używasz do VoIPa w smartfonie?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka