  • 81. Data: 2019-10-14 23:53:02
    Temat: Re: bf214
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > https://www.olx.pl/oferty/q-ZTA-201/

    No ale to sa przecież tranzystorowe głowice od nowszych odbiorników
    zabudowane w osobne pudełko i przeznaczone do podłączania do starych.
    Spodziewałem się czegoś pasującego do wcześniej pokazanego telewizora
    "Szecherezada", lampowego.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2019-10-15 08:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2019 20:11:00 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Miały tzw. "głowicę zintegorowaną", czyli taką VHF/UHF. Strojoną
    > napięciowo, tranzystorową. To już pierwsza połowa gierkowskiej
    > dekady.

    Takie pamietam, ale roku dokladnego to nie podam.
    Archiwum Radioamatora sie jeszcze ostalo ?

    > Na wyższych częstotliwościach używano czasem nieferromagnetycznych
    > rdzeni -- wpuszczanie do cewki zmniejsza indukcyjność.

    http://www.forum-trioda.pl/download/file.php?id=1886
    9

    Zobac te strone 6 - jak tu chcesz wpuscic ?

    > Poza tym te
    > pierwsze głowice UHF nie obejmowały całego zakresu, do 60 kanału,
    > tylko pewną niewielką liczbę niższych.

    Nawiasem mowiac - nawet takie 200-300 MHz to ciagle dosc szeroki
    zakres, wymaga zmiany indukcyjnosci cewki o 2.25 raza ... bez ferrytu
    sie chyba nie obejdzie.
    A ferryty 300MHz wyrabiaja ?
    Niby w symetryzatorach byly, w radarach ponoc tez ...

    J.

  • 83. Data: 2019-10-15 10:51:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Oct 2019 23:31:33 +0200, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
    Wojtiuk"> wrote:
    > https://www.olx.pl/oferty/q-ZTA-201/

    Co to robilo? Przemodulowywalo (jak?) wyższy kanał na niższy? Widać
    na froncie dwa kanały 21 i 41 - czemu dwa?

    --
    Marek

  • 84. Data: 2019-10-15 11:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Wojtiuk"> wrote:

    >Co to robilo? Przemodulowywalo (jak?) wyższy kanał na niższy? Widać

    Zapewne heteordyna i mieszacz - jak pozniejsze konwertery do radia FM.

    >na froncie dwa kanały 21 i 41 - czemu dwa?

    Moze mieli trudnosc objac calosc jednym zakresem ?

    to jest 470 do 780MHz ? Niby nie taki duzy juz stosunek, ale moze
    wtedy na tych czestotliwosciach byl problem.

    Albo prozaicznie - czestotliwosc zbyt niestabilna, najprosciej
    podzielic na dwa kanaly :-)

    J.

  • 85. Data: 2019-10-15 13:13:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.10.2019 o 10:51, Marek pisze:

    > Co to robilo? Przemodulowywalo (jak?) wyższy kanał na niższy? Widać na
    > froncie dwa kanały 21 i 41 - czemu dwa?

    Początek i koniec zakresu, pokrętło i czerwony wskażnik położenia na
    skali...

    Tutaj https://bufetprl.files.wordpress.com/2013/11/giewont
    .jpg chyba nie
    będziesz pytać, dlaczego 290 280 260 i dlaczego tylko 5 liczb? :)

    MJ

  • 86. Data: 2019-10-15 15:20:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    > No właśnie, widział ktoś takie? Bo ja tylko czytałem, że są.

    Nie tylko widział ale i używał. Wkurzające w nich było to, że one
    nadawały na 4 kanale, na którym był nadawany czeski program 1 z
    Pradziada - z taką mocą, że zakłócał we wszystkich demoludach radiowe
    pasmo UKF CCIR.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2019-10-16 21:26:52
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2019 08:19:29 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:

> [...]
    > sie chyba nie obejdzie.
    > A ferryty 300MHz wyrabiaja ?
    > Niby w symetryzatorach byly, w radarach ponoc tez ...

    Granaty itrowe to i na głębokich mikrofalach w cyrkulatorach działają.
    A jak widać tu:
    http://www.comcraft.co.jp/products/temex/data/tem01_
    ferrite.pdf
    spinele na grubych GHz też dają rade (ferryt to rodzaj spinelu)

  • 88. Data: 2019-10-17 12:25:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    <j...@p...onet.pl> napisal:

    >Granaty itrowe to i na głębokich mikrofalach w cyrkulatorach
    >działają.

    Ale w latach 60-70, to chyba jeszcze nie byly znane.