  • 1. Data: 2014-12-23 02:42:17
    Temat: bit po bicie - asynchronicznie z modemu FSK
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jest sobie transmisja FSK i zostal zrobiony modem V.23 na FX604

    co wiadomo:

    FSK v.23 (chyba) 1200bps

    nie jest znany zaden protokol, ilosc bitow, jakas rozbiegowka.....

    Chcialbym to sprobowac jakos odbierac - te bity w hyperterminalu w
    postaci 1/0 na ekranie

    jest sobie dzialajaca plytka uruchomieniowa z atmega32 i z portem
    RS-232 > USB.

    Jutro - tzn. dzisiaj - ide na cyfrowy oscyloskop w celu
    obadania...sygnalu zapodanego z radia/kompa z karta dzwiekowa - i
    chcialbym jakos zobaczyc, co jest na wyjsciu modemu (wyjscie RxD)
    zrobionego na chipie CML FX604 - bo moze to cos da.

    Jak odbierac bity za pomoca avr'a i przekazywac je na biezaco do
    komputera na ekran hyperterminala aby zobaczyc co tam leci i czego sie
    spodziewac (przed ew. pisaniem kawalka soft na avr)???

    Jak ugryzc temat? Na poczatek bitowo ale potem moze jakimis
    paczkami???

    Mozecie mnie nakierowac?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2014-12-23 09:20:28
    Temat: Re: bit po bicie - asynchronicznie z modemu FSK
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-23 o 02:42, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > jest sobie transmisja FSK i zostal zrobiony modem V.23 na FX604

    [...]

    > Jak ugryzc temat? Na poczatek bitowo ale potem moze jakimis
    > paczkami???
    >
    > Mozecie mnie nakierowac?

    - kodowanie - NRZ, Manchester, inne?
    - protokół - RS232, HDLC, inny? tu może być dużo opcji

    @

  • 3. Data: 2014-12-24 21:33:41
    Od: a...@p...pl

    na poczatek, chcialbym zobaczyc same bity......

    Generalnie potrzebuje odebrac i nadac to samo - repeater - czyli
    odebrac poprawnie bity i poko co wyslac do PC na hyperterminal aby
    zobaczyc

    ale potem moze chcialbym cos zmienic, ale musialbym "rozpykac" co i
    gdzie - znaczenie bitow, kodowania

    G.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2014-12-24 21:51:32
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-24 o 21:33, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > zobaczyc
    >
    > ale potem moze chcialbym cos zmienic, ale musialbym "rozpykac" co i

    ale bity mogą być zakodowane w różny sposób. jako poziom logiczny (1 =
    A, 0 = B) albo zmianę poziomu (np 1 = zmiana z A na B, 0 = zmiana z B na
    A), albo ewentualną zmianę poziomu (1 = zmiana A na B albo B na A, 0 =
    bez zmiany). jak tego nie wiesz, to nie pooglądasz bitów. moze datasheet
    od FXa pomoże.

    A i B to są częstotliwości modulujące FSK.

    @

  • 5. Data: 2014-12-24 22:33:21
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 24 Dec 2014 21:51:32 +0100, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:

> [...]
    >od FXa pomoże.
    >
    >A i B to są częstotliwości modulujące FSK.

    w najprostrzym wydaniu FX604 to demodulator i przerabia czestotliwosci
    Mark/Space na bity 1/0.

    Dla osob bieglych w programowaniu malych prockow, to pikus - ja
    zaczynam i potrzebuje asynchronicznie odbierac bity (bez wzgledu jak
    leca) i na poczatek wysylac

    bity przychodza asynchronicznie (i powiedzmy) 1200 b/s...i moze byc po
    koleji wiele 1 i wiele 0, wiec odbior musi to uzglednic, wiec nie
    wystarczy reagowac przerwanie na zmiane stanu...bo ten stan sie moze
    nie zmienic wiele bitow po kolei. Powinno byc NRZI aby takich sytuacji
    nie bylo (wiele zer/jedynek) ale nie wiem. Na razie to nie wazne.

    Wazne jest poki co odebrac bity jak leca i nadac tak samo.(repeater).

    --
    ThinkXtra