  • 1. Data: 2018-07-09 15:46:26
    Temat: blacharz Trójmiasto
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Cześć

    Poszukuję solidnego blacharza, który zrobi progi oraz sprawdzi
    (+poprawi) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w Maździe MX5 na
    terenie Trójmiasta, lub okolic. Priorytetem jest jakość. Ktoś coś?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2018-07-09 17:30:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szukaj najtanszego. Wstawione progi mala maja szanse przezyc 5 lat.

  • 3. Data: 2018-07-09 17:39:39
    Temat: Re: blacharz Trójmiasto
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Szukaj najtanszego. Wstawione progi mala maja szanse przezyc 5 lat.

    nie gadaj mu głupot.
    najtańszy zerwie stary zewnętrzny próg i przyłapie nowy
    sensowny korzystając z odkrytego progu wewnętrznego zrobi zabezpieczenie
    tego oraz prógu jaki będzie montować a na koniec to wszystko
    zakonserwuje by spowolnić korozję od spawów.

  • 4. Data: 2018-07-09 18:10:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2018 o 17:39 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > tego oraz prógu jaki będzie montować a na koniec to wszystko
    > zakonserwuje by spowolnić korozję od spawów.

    I po ilu latach przy takiej naprawie ruda znowu się pojawi?

    TG

  • 5. Data: 2018-07-09 18:23:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > I po ilu latach przy takiej naprawie ruda znowu się pojawi?

    ruda po roku, ale kiedy przeżre na wylot to zależy od grubości blachy i
    jak było zabezpieczone.

    jak zrobisz na bogato i będziesz co rok lub co dwa lata niechlujnie
    konserwował od wewnątrz to powinno długo wytrzymać.

    Przykład u mnie:
    Punto 2 ma taki feler, że bez chlapaczy kamienie, piasek i inny syf
    piaskują początek progu i wchodzi tam ruda.Doszło u mnie do malutkiej
    perforacji w jednym miejscu. Od momentu wyposażenia się w podstawowe
    narzędzia i owiedzowaniu raz na rok czy 2 wpuszczam środek wiążący rdzę
    (pistoletem do konserwacji lub do ropowania) na bogato (środek tani - z
    50pln za 5l a nazywa się....nie pamiętam... ale jak będzie ci zależeć to
    pofatyguję się do garażu). Po dobie wpuszczasz cokolwiek - fluidol czy
    inny woskowy preparat do profili zamkniętych.

    Jak wychodzi ci jakakolwiek ruda to od razu zamaż czymkolwiek, by
    zatrzymać. Polecam farby wiążące się z rdzą. Nie testowałem jeszcze na
    samochodzie ale na konstrukcji stalowej i po 20+ latach nie chce
    zardzewieć porządnie (mnóstwo kropek rdzy ale nie ma odłażenia płatami).

  • 6. Data: 2018-07-09 18:41:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Normalnie eksploatowany 5 lat. Jak bedzie stal w garazu to wielokrotnie wiecej.

  • 7. Data: 2018-07-09 18:45:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fajansiarz tez pomaluje. Farby antykorozyjne nie sa drogie. A na psikniecie fluidolem
    mozna gdzies podjechac jak sie samemu nie chce paprac z pojemnikami jednorazowymi. Co
    wiecej mozna zrobic przy progu niz polapanie? Modlitwe mozna zmowic.

  • 8. Data: 2018-07-10 12:27:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    jednorazowymi. Co wiecej mozna zrobic przy progu niz polapanie? Modlitwe mozna

    No i właśnie sam maluje:)
    Chodzi o wspawanie i zapaćkanie zanim próg jest zamontowany.

  • 9. Data: 2018-07-10 19:22:33
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 9 Jul 2018 15:46:26 +0200, LEPEK <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    >(+poprawi) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w Maździe MX5 na
    >terenie Trójmiasta, lub okolic. Priorytetem jest jakość. Ktoś coś?

    Może Tomek Pyra ma jakiś namiar? Na upartego pewnie sam Ci te progi
    ogarnie ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06