  • 11. Data: 2020-02-17 17:03:19
    Temat: Re: boicie się wirusa?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-17 o 16:46 +0100, Piotr Gałka napisał:
    > Jak w Gdańsku była ta katastrofa co wybuch gazu obniżył chyba 10
    > piętrowy budynek o dwa dolne piętra to mając to na uwadze wybrałem,
    > że w mieszkaniu chcę mieć siłę a nie gaz i myślałem, że wszyscy tak
    > zdecydują. Co z tego, że nie mam gazu jak inni mają i mogą mnie
    > wysadzić. Co z tego, że nie latam samolotami jak inni i tak przywleką
    > wirusa. P.G.

    Trza sprawy w swoje ręce wziąć: zapakować rodzinę w pikapa i wyjechać
    zasiedlić jakiś mongolski step o zerowym zaludnieniu. Da się? Da się. :)

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-02-17 17:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >że w mieszkaniu chcę mieć siłę a nie gaz i myślałem, że wszyscy tak
    >zdecydują. Co z tego, że nie mam gazu jak inni mają i mogą mnie

    Zmien mieszkanie. Teraz masa budynkow jest bez gazu. Tak taniej ...
    dla dewelopera.

    Albo domek sobie kup, bedziesz sobie mogl decydowac jak sie wysadzisz
    sam :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-02-17 18:51:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 17:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > Zmien mieszkanie. Teraz masa budynkow jest bez gazu. Tak taniej ... dla
    > dewelopera.

    Jak kilka lat później zmieniałem to sytuacja się powtórzyła.

    A teraz zbyt wygodny jestem na kolejne zmiany (nawet kosztem tego ryzyka
    z gazem) - do pracy mam na drugą stronę ulicy. Jakbym zmienił to
    musiałby być gdzieś dalej - trzeba by dojeżdżać, na obiad nie można by
    wyskoczyć. No tragedia... :)
    P.G.

  • 14. Data: 2020-02-17 19:05:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 18:51:19 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > z gazem) - do pracy mam na drugą stronę ulicy. Jakbym zmienił to
    > musiałby być gdzieś dalej - trzeba by dojeżdżać, na obiad nie można by

    To w "niskowcach" mieszkasz.
    Już od lat nie można stosować gazu w nowych budynkach wyższych niż bodajże 7 pięter -
    i to nawet w takich, w których 3 klatki mają po 6 pięter, ale jedna 12. I problem z
    głowy - o ile się oczywiście nie okaże, że pojawią się black-outy ;>

    A naprawdę mogłeś sobie wybrać gaz albo 3 fazy do kuchenki?

  • 15. Data: 2020-02-17 19:06:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 23:29:37 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wyobraź sobie że w Chinach produkują substancje czynne do ogromnej ilości lekarstw.
    Ponoć na rynkach farmaceutycznych zaczynają dostawac rzadkiej sraczki. Na grypę z
    Chin umrze kilka tysięcy osób a z powodu braku lekarstw setki tysięcy. W takiej
    sytuacji chuj z jakimiś tranzystorach czy płytkami z Chin.

    Kurtałka, a w PL robi się jeszcze jakieś antybiotyki czy czeka nas druga Wenezuela?
    Bo z glukofaszem ostatnio były pustki, jak jakaś fabryka w Chinach czy to się spaliła
    czy ją zalało - w każdym razie się popsuła.

  • 16. Data: 2020-02-17 20:47:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Łodzi na Drewnowskiej była Polfa i robili tam syntezę. Ale teren sprzedali i są tam
    teraz domy. Firma przeniesiona pod lodz handluje plastrami. Podejrzewam że chińskimi.
    W wielu dziedzinach Wenezuela czeka nie tylko nas jeśli chiński przemysł się nie
    ogarnie.

  • 17. Data: 2020-02-18 11:07:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To w "niskowcach" mieszkasz.

    Nigdy nie mieszkałem w budynku z windą. Jakieś 25 lat temu wprowadzałem
    się do mieszkania w budynku 4 piętrowym, a 5 lat później przeprowadzałem
    się na drugą stronę ulicy do budynku 3 piętrowego (obniżyli dopuszczalny
    max bez windy).

    > o ile się oczywiście nie okaże, że pojawią się black-outy ;>

    Zawsze można przejść z gotowaniem na namiotowy tryb turystyczny :)

    > A naprawdę mogłeś sobie wybrać gaz albo 3 fazy do kuchenki?

    Tak, w obu tych przypadkach wybrałem siłę. Kupiliśmy (te 25 lat temu)
    kuchenkę Siemensa. Żona najbardziej polubiła funkcję automatycznego
    pieczenia mięsa. Według wagi i tabelki ustawiało się tylko czas (profil
    temperatury dobierała podobno automatycznie - pewnie górnolotne
    sformułowanie) i przypominało się o temacie dopiero jak piszczało, że
    gotowe. Wyłączało grzały jakieś 20 minut przed sygnalizacją, że gotowe -
    dochodziło w stopniowo schładzanym piekarniku. Wychodziło super.
    Od 3 lat mamy indukcyjną, ale pieczenia mięsa trzeba doglądać samemu :)

    W Akademickiej Spółdzielni Mieszkaniowej chyba nie tylko kwestie
    aranżacji miały się inaczej niż w innych spółdzielniach. Np. Jak się
    przeprowadzałem to po wpłaceniu coś rzędu 20% ceny dostałem klucze aby
    wykończyć i się przeprowadzić. Resztę spłaciłem po sprzedaniu starego
    mieszkania. Prezes powiedział "Przecież to jest Pana spółdzielnia to
    dlaczego miałbym robić jakieś problemy."
    Wiele lat później zgadałem się z 'sąsiadem z osiedla' który był wtedy w
    radzie nadzorczej - podobno wpadli wtedy w panikę, że mieszkanie zostało
    komuś przekazane bez żadnych zabezpieczeń. Powietrze z nich zeszło jak
    zobaczyli, że spłacam kolejne raty zgodnie z tym jak się ustnie umówiłem.

    Albo TV. Mieliśmy wybór - albo osiedlowa (za chyba 2,70zł miesięcznie) i
    mamy 20 programów, które sami wybieramy, albo UPC za 9,50 + 4,50 (za
    dekoder bo oczywiście ciekawe kanały na częstotliwościach których TV nie
    odbierały). Po pewnych aferach wybraliśmy osiedlową. Jakieś 5 lat temu
    płaciliśmy za nią 22,50 miesięcznie i mieliśmy około 45 kanałów.

    Teraz już nie ma tego prezesa i chyba jest bardziej typowo (słowo
    'normalnie' nie pasuje). Spółdzielnia ukradła mi moje kable od
    instalacji TV za które dodatkowo płaciłem (w ramach aranżacji mogłem
    sobie zdecydować gdzie i ile gniazdek chcę mieć) i sprzedała to jakiemuś
    lokalnemu dostawcy TV (bo podobno według prawa te kable są integralną
    częścią instalacji). Gość który wtedy był prezesem potem trafił do
    zarządu tego dostawcy TV.
    Więc odbieram już tylko naziemną :(
    P.G.

  • 18. Data: 2020-02-18 12:31:04
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 11:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    gotowe - dochodziło w stopniowo schładzanym piekarniku. Wychodziło super.
    > Od 3 lat mamy indukcyjną, ale pieczenia mięsa trzeba doglądać samemu :)

    Co do pieczenia to może taki piekarnik:
    https://www.miele.pl/domestic/piekarniki-i-kuchnie-1
    445.htm

  • 19. Data: 2020-02-18 18:36:00
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    >
    > Kurtałka, a w PL robi się jeszcze jakieś antybiotyki czy czeka nas druga Wenezuela?

    eee tam, przyjedziecie do UK, dostaniecie paracetamol i będziecie zdrowi ;-)

    Lukasz