  • 1. Data: 2016-04-27 20:52:37
    Temat: booster parametry
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    http://allegro.pl/awaryjny-rozruch-booster-power-ban
    k-30000-mah-i6128494318.html#thumb/3

    Jaką realną pojemność może mieć akumulator w tym umieszczony? Jakoś nie
    wierzę w te deklarowane 30 Ah, czyli połowę pojemności jaką ma normalny
    akumulator w przeciętnej osobówce...

  • 2. Data: 2016-04-27 21:08:35
    Temat: Re: booster parametry
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-27 20:52, zhbick wrote:
> [...]
    >
    > Jaką realną pojemność może mieć akumulator w tym umieszczony? Jakoś nie
    > wierzę w te deklarowane 30 Ah, czyli połowę pojemności jaką ma normalny

    pewnie ma tam 4-6 ogniw 16850 kazde po max 1500mAh (dla 4V!)

    mocno upchane baterie elektronarzedzi dobrych firm maja 3-5 Ah
    dla 12-18V a to to ma sporo mniejsza objetosc i jest kompletnym
    nonejmem

  • 3. Data: 2016-04-27 21:16:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-27 20:52, zhbick wrote:
    > Jakoś nie
    > wierzę w te deklarowane 30 Ah

    Tam jest ewidentny dupchron: "30000 mAh wg producenta". O ile pamiętam
    to jeśli producent napisał na żarówce że świeci na czarno to sprzedawca
    może te brednie powielić bez konsekwencji prawnych dla siebie a kupujacy
    może co najwyżej naskoczyć producentowi na sandał. Dlatego też w wielu
    sklepach znajdziesz magiczną formułkę "deklarowana przez procudenta ...".

    > , czyli połowę pojemności jaką ma normalny
    > akumulator w przeciętnej osobówce...

    Co nie zmienia faktu że to urzadzenie jest w stanie odpalić samochód.

  • 4. Data: 2016-04-27 21:42:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 21:16:13 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu że to urzadzenie jest w stanie odpalić samochód.

    Żeby przez 5s dać te 150A potrzebne do odpalenia samochodu potrzebne jest
    0.21Ah*12V.
    Czyli to ilość energii zgromadzona w jednym dobrym paluszku AA
    (2100Ah*1.2V) :)

  • 5. Data: 2016-04-27 21:48:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

> [...]
    > Jakoś nie wierzę w te deklarowane 30 Ah, czyli połowę pojemności
    > jaką ma normalny akumulator w przeciętnej osobówce...

    Może mieć. Widziałeś jakie pojemności mają obecnie powerbanki do
    tabletów czy smartfonów? Wielkości dużej czekolady ma 20000 mAh.

    Tylko te kabelki to raczej prądu 200A nie przeniosą.

    Taki gadżet. Lepiej za te 250zł kupić drugi akumulator. Będzie taki
    booster że hej :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-04-27 21:56:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wielkości dużej czekolady ma 20000 mAh.

    Tylko że to da 3,6V.

    > Tylko te kabelki to raczej prądu 200A nie przeniosą.

    Nawet nie kabelki, co sama bateria niewytrzymała by nawet zbliżonego poboru.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2016-04-27 21:57:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-27 21:42, Tomasz Pyra wrote:
    > Żeby przez 5s dać te 150A potrzebne do odpalenia samochodu potrzebne jest
    > 0.21Ah*12V.
    > Czyli to ilość energii zgromadzona w jednym dobrym paluszku AA
    > (2100Ah*1.2V) :)

    Sam to kiedyś tutaj liczyłem. Problemem jest brenia "(max. 3 sek):
    400A". Żeby wyjąć z czegokolwiek 400A trzeba mieć naprawdę lepszej
    jakości złączki i znacznie więcej 16850 w sztukach (max 5A z jednej a
    wszak trzeba łączyć tez i w szereg i jeszcze nie może być to badziewie).
    Ewentualnie w srodku supercapa o znaczącej pojemności ale na oko nie ma
    na niego miejsca.

    Rozbierałem takie coś tylko innego produenta. Taki zwykły powerbank +
    przetwornica na 12V. Na opakowaniu 400A a w instrukcji - podlaczyć i
    poczekać 10 minut.

  • 8. Data: 2016-04-27 22:17:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]

    może co najwyżej naskoczyć producentowi na sandał. Dlatego też w wielu
    sklepach znajdziesz magiczną formułkę "deklarowana przez procudenta ...".
    ---
    KC

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
    rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu
    na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia
    rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
    kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym
    (rękojmia za wady fizyczne)

  • 9. Data: 2016-04-27 22:24:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-27 22:17, re wrote:
> [...]
    > istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    > wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne)

    Przyjmie zwrot i tyle. Do sądu go nie pozwiesz bo nie ma obowiązku mieć
    labolatorium badania żarówek świecacych na czarno, past do kabli
    wygladzających kontury basów czy baterii o pojemności miliarda kAh. Nie
    poniesie konsekwencji prawnych za kłamstwo, nawet tak bezczelne.

    PS. Kiedy nauczysz się cytować mniej autystycznie?

  • 10. Data: 2016-04-27 22:25:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-04-27 21:57, Sebastian Biały wrote:

    > Sam to kiedyś tutaj liczyłem. Problemem jest brenia "(max. 3 sek):
    > 400A". Żeby wyjąć z czegokolwiek 400A trzeba mieć naprawdę lepszej
    > jakości złączki i znacznie więcej 16850 w sztukach (max 5A z jednej

    nie w chinskim badziewiu ale sa 18650 dajace 25-30A