  • 1. Data: 2008-04-08 08:03:09
    Temat: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    hej,
    może nie do końca jest to problem Polskiego Internetu,
    ale jednak w jakiś sposób się przekłada na to co zapewne się dzieje lub
    będzie w przyszłości działo u nas.

    http://noc.leon.com.pl/test/net-kanada-usa.jpg

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-04-08 11:41:55
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: "Domino, Otwock." <z...@o...pl>

    Marcin Kuczera napisal:
> [...]
    > może nie do końca jest to problem Polskiego Internetu,
    > ale jednak w jakiś sposób się przekłada na to co zapewne się dzieje

    Tu w podsumowaniu chodzi o monopol Rogers`a i Bell`a odcinajacy
    klientow od obcych dostawcow VoD itp. IMHO

    Tak wiec mozna spac spokojnie i czekac na FTTH i inwestycje
    w szkielety operatorow :)

    --
    Pozdrawiam, Dominik.

  • 3. Data: 2008-04-08 13:38:17
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Tu w podsumowaniu chodzi o monopol Rogers`a i Bell`a odcinajacy
    > klientow od obcych dostawcow VoD itp. IMHO

    oj, ale powiedz mi, dlaczego też oni tną ruch p2p w swoich szkieletach ?
    Dlaczego chcą zacząć kasować za dodatkowe gigabity ?
    Poprostu przychody nie są w stanie pokryć inwestycji w rozbudowe
    szkieletów żeby każdemu było dobrze.
    Więc albo klienci będą mniej ssać, albo zapłacą za extra wolumen ruchu.
    Właściwie to 2gie jest hamulcem dla ssania.

    Ale o co innego mi chodziło. Duży operator przyznał się do
    kreatywnej polityki ruchu w sieci, a ilu się nie przyznało ?
    Ilu u nas się nie przyznaje a tną w najlepsze ?

    > Tak wiec mozna spac spokojnie i czekac na FTTH i inwestycje
    > w szkielety operatorow :)

    na to bym średnio liczył, przynajmniej u dużych.

    Marcin

  • 4. Data: 2008-04-08 15:58:05
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Więc albo klienci będą mniej ssać, albo zapłacą za extra wolumen ruchu.
    > Właściwie to 2gie jest hamulcem dla ssania.

    Ja kiedyś widziałem wewnętrzny dokument Netii, w którym była o tym mowa.
    I w tym dokumencie było wprost napisane, że informacji o wycinaniu ruchu
    p2p, a także ogólnym spowalnianiu "heavy-userów" (tak ich tam literalnie
    określono) nie wolno rozpowszechniać (np. w taki sposób, w jaki to
    właśnie czynię).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2008-04-08 17:30:08
    Od: "Domino, Otwock." <z...@o...pl>

    Marcin Kuczera napisal:

> [...]
    > kreatywnej polityki ruchu w sieci, a ilu się nie przyznało ?
    > Ilu u nas się nie przyznaje a tną w najlepsze ?

    Wszyscy maja racje.
    Telekom ma racje bo musi sprzedac swoje uslugi dodane,
    naklada na nie wyzszy priorytet, na obcych dostawcow mniejszy priorytet.
    Wycina p2p i pisze w umowie, ze na lajfboksa nie bedzie stosowany limit 90
    GB :)

    Dostawca tresci ma racje bo placi nie male pieniadze za styk
    z telekomem a ten szejpuje mu ruch i priorytetyzuje?!

    Klient ma racje bo on chce dostep do internetu i gowno go
    obchodza problemy tych dwoch wyzej.

    Ropa sie konczy, internet sie konczy. Chuck Norris wiedzial co
    robi sciagajac wszystko na dyskietke :)

    Soluszyn: Globalizacja!

    > na to bym średnio liczył, przynajmniej u dużych.

    TP testuje, Japonia juz ma, USA chce miec.
    20 lat i po miedzi nie bedzie sladu :)

    --
    Pozdrawiam, Dominik.

  • 6. Data: 2008-04-08 18:24:37
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Domino, Otwock." <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > TP testuje, Japonia juz ma, USA chce miec.
    > 20 lat i po miedzi nie bedzie sladu :)

    Snisz, przelicz sobie ilosc mieszkancow na km2
    w takije japoniii i w polsce moze ci cos to uswiadomi,
    zerknij tez sobie na wskazniki ekonomiczne japonii i polski :)))
    moze za 100 lat ich podgonimy

  • 7. Data: 2008-04-08 18:33:29
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Klient ma racje bo on chce dostep do internetu i gowno go
    > obchodza problemy tych dwoch wyzej.

    no ok, ale ja np osobiście wolał bym wiedzieć u jakiego dostawcy 200Mbitów
    to 200Mbitów a nie jakiś groch z kapustą + wypełniacz..

    > TP testuje, Japonia juz ma, USA chce miec.
    > 20 lat i po miedzi nie bedzie sladu :)

    noo, jeżeli tak defuniujemy czasoprzestrzeń to jak najbardziej ;-)

    Marcin

  • 8. Data: 2008-04-09 20:43:37
    Od: "Anna Sikora" <...@n...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > określono) nie wolno rozpowszechniać (np. w taki sposób, w jaki to właśnie

    W zasadzie Netii mozna przypisac duzo roznych glupot
    ale jesli cos widziales to mogla byc conajwyzej
    analiza co mozna robic z ruchem p2p
    - szkoda ze nie dodales konkluzji dokumentu, ze to
    nieoplacalne przy takim poziomie pasm z bras-ow....

    P/

  • 9. Data: 2008-04-09 20:48:47
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > analiza co mozna robic z ruchem p2p
    > - szkoda ze nie dodales konkluzji dokumentu, ze to
    > nieoplacalne przy takim poziomie pasm z bras-ow....

    być może,

    jednak producenci routerów/BRASów produkują/zaczynają produkować
    moduły hardware'owe do obsługi p2p.
    Ot choćby taki www.redback.com - bardzo fajne routery i przy okazji niezłe
    BRASy.

    Nie sądze żeby powotem wytwarzania takich modułów były wolne moce
    przerobowe bardzo kosztownych inżynierów...
    Skoro takie coś jest, znaczy że ktoś za to zapłaci..
    Skoro ktoś za to zapłaci, to znaczy że mu się opłaca..

    Marcin

  • 10. Data: 2008-04-09 21:02:06
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > jednak producenci routerów/BRASów produkują/zaczynają produkować
    > moduły hardware'owe do obsługi p2p.

    No i? Jeżeli ktoś tnie p2p, to robią to końcowi operatorzy, czyli kablówki,
    sieci osiedlowe, czyli ci którym zależy aby ograniczyć zakupy na kolejne
    gigabity, a nie ci, którym zależy na jak największej sprzedaży (gts,atman,
    netia). Cięcie z poziomu takiego operatora, to byłby raczej strzał w kolano,
    nie opłacalny na dłuższą metę, pomijając fakt średniej możliwości technicznej.

    > Ot choćby taki www.redback.com - bardzo fajne routery i przy okazji niezłe
    > BRASy.

    Nie powalają na kolana. Może prezentacja wygląda fajnie i jest dobrze
    zrobiona... ;)

    --
    ŁT