  • 1. Data: 2020-04-05 14:10:11
    Temat: bts
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/qO127zY3voE?t=460
    https://youtu.be/eIcLvF2C8eM?t=862
    https://youtu.be/kVKxbeEEI9M?t=60

    Elektronika to jeszcze ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-04-05 15:25:44
    Temat: Re: bts
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 14:10, J.F. pisze:

    > https://youtu.be/qO127zY3voE?t=460
    Elektronika + mechanika precyzyjna, te falowody faktycznie robią wrażenie.
    resztę potem obejrzę, teraz idę na spacer :)

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-04-05 16:27:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.04.2020 14:10, J.F. wrote:

    > https://youtu.be/qO127zY3voE?t=460
    > https://youtu.be/eIcLvF2C8eM?t=862
    > https://youtu.be/kVKxbeEEI9M?t=60
    >
    > Elektronika to jeszcze ? :-)
    >
    > J.

    Ciekawe czy te wymyślne kształty tych wnęk to są wynikiem jakiejś
    symulacji (AI?) i tak jest optymalnie, czy ot, ma być mniej-więcej
    puszka, a reszta to wynik rozmieszczenia śrubek i fantazji projektanta.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2020-04-05 17:07:08
    Od: g...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > https://youtu.be/qO127zY3voE?t=460
    > https://youtu.be/eIcLvF2C8eM?t=862
    > https://youtu.be/kVKxbeEEI9M?t=60
    >
    > Elektronika to jeszcze ? :-)
    >
    > J.

    Zerknąłem i zacna moc pobierana. W szczycie ponad 1KW, zwykle ok. 500W.
    Zaś moc na wyjściu 10/20/40W.

  • 5. Data: 2020-04-05 17:46:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 16:27:50 +0200, Mirek napisał(a):

    > Ciekawe czy te wymyślne kształty tych wnęk to są wynikiem jakiejś
    > symulacji (AI?) i tak jest optymalnie, czy ot, ma być mniej-więcej
    > puszka, a reszta to wynik rozmieszczenia śrubek i fantazji projektanta.

    Jak sie patrze na te zgrubienia pod srubki, to mam wrazenie, ze byle
    puszka.
    Ale te inne zebra, to juz raczej celowo.

    J.

  • 6. Data: 2020-04-06 08:48:22
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 05.04.2020 16:27, Mirek wrote:

    > Ciekawe czy te wymyślne kształty tych wnęk to są wynikiem jakiejś
    > symulacji

    Symulacji równań Maxwella i zastosowania metody różnic skończonych.
    Wpisz w google "cavity filter design" to wyskoczy ci sporo materiałów.

    https://media.neliti.com/media/publications/264835-d
    esign-techniques-of-microwave-cavity-an-489bba2e.pdf

  • 7. Data: 2020-04-06 09:48:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 08:48:22 +0200, Zbych napisał(a):

> [...]
    >
    > https://media.neliti.com/media/publications/264835-d
    esign-techniques-of-microwave-cavity-an-489bba2e.pdf

    Mnie to by ciekawiło jak takie filtrzysko na dwadzieścia obwodów się
    dostraja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-04-06 09:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    >>> https://youtu.be/eIcLvF2C8eM?t=862

    esign-techniques-of-microwave-cavity-an-489bba2e.pdf

    >Mnie to by ciekawiło jak takie filtrzysko na dwadzieścia obwodów się
    >dostraja.

    Jest szansa, ze to na kilka pasm (800, 900, 1800, 2100, 2600 MHz), i
    sa tylko 3 srubki na pasmo.

    J.

  • 9. Data: 2020-04-06 09:56:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 06.04.2020 09:48, Jacek Maciejewski wrote:

    esign-techniques-of-microwave-cavity-an-489bba2e.pdf

    > Mnie to by ciekawiło jak takie filtrzysko na dwadzieścia obwodów się
    > dostraja.

    Jeśli obwody są niezależne to pewnie każdy osobno, a w ramach jednego
    filtru: https://youtu.be/VkCL8b2PN78?t=13

  • 10. Data: 2020-04-06 10:20:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 09:56:02 +0200, Zbych napisał(a):

    > Jeśli obwody są niezależne to pewnie każdy osobno, a w ramach jednego
    > filtru: https://youtu.be/VkCL8b2PN78?t=13

    No, tyle to wiem sam. Podłączyć pod wobulator i kręcić trymerami. Dopóki
    to robi człowiek, sprawa jest prosta :), kręcisz aż do skutku, metodą
    prób i błędów. Po setnym filtrze twoja szara sieć neuronowa już wie co i
    jak, choć ty osobiście niekoniecznie. Ale gdy kręcić ma automat to
    pytanie o algorytm samo się narzuca. Tak samo, gdy chodzi o człowieka
    przy pierwszych kliku filtrach, zanim się nauczy. Muszą być jakieś
    wskazówki czy procedura.
    --
    Jacek
    I hate haters.