  • 11. Data: 2010-11-28 10:59:03
    Temat: Re: budowa kanalizacja przez samorządy
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 28.11.2010 08:34, ttt wrote:
    > Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.
    >
    > Warto przede wszystkim zwrocic na to, co pisza w pismach ci zarzadcy drog,
    > ktorzy zglosili do UKE, ze beda prowadzone prace budowlane i ze mozna
    > zglaszac sie do nich z prosba o warunki na udostepnienie kanalu
    > technologicznego. W szczegolnosci nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
    > - ze jesli ktos zglosi zainteresowanie, a potem z tego nie skorzysta to ten
    > ktos zostanie obarczony calym kosztem wybudowania tego kanalu (o ile inne
    > firmy nie skorzystaja) - pytanie najwazniejsze sie tu nasuwa, co urzednik
    > bedzie traktowal jako "nie skorzysta"

    Podejrzewam, że zarządca powinien budować kanał technologiczny na
    potrzeby operatora, pod warunkiem podpisania z nim porozumienia, które
    unormuje te sprawy. Inaczej będzie samobójcą.

    > - ze kanal zostanie udostepniony na zasadach okreslonych w art. 39 ust. 7-7f
    > ustawy o drogach publicznych - w artykule tym nie ma slowa o stawkach, czyli
    > beda one ustalane przez lokalnego urzednika - zatem moga one byc brane z
    > sufitu

    Przecież napisałem, że rada gminy siądzie na dupie i napisze uchwałę
    gdzie będą podane stawki dla wszystkich. Nie można tego zapisać w
    ustawie bo jednak wartość gruntu, koszt utrzymania i zajęcia pasa
    drogowego w Warszawie jest nieco inny niż w Zadupiu Małym.

    > W mediach wszystko pieknie ladnie wyglada, ale zycie jest zyciem i na dzien
    > dzisiejszy rzeczywistosc wyglada inaczej - kladzie sie operatorom klody pod
    > nogi ze strony roznej masci urzedasow, nawet kilkuset metrow nie idzie
    > wybudowac w rok bo ma sie do czynienia z lesnikami, kolejarzami, urzedasami.
    > Oczywiscie potem w mediach urzedasy mowia, ze operatorzy nic nie buduja bo
    > przeciez najlepiej wszystko zwalic na operatorow.

    Dorośnij. Każda inwestycja spotyka się z tymi samymi problemami.
    Zapewniam Cię, że budując wodociąg, gazociąg, ciepłociąg, kabel
    energetyczny, czy drogę, czyli inwestycje liniowe, każdy inwestor
    napotyka tych leśników, kolarzy, ekologów, ogródki działkowe,
    spółdzielnie mieszkaniowe itd. i musi rozwiązywać te same problemy.

    > Nie wspomne tu juz o tych szeroko reklamowanych (w tym przez UKE) funduszach
    > europejskich, tych milionach euro, ktore ladnie wygladaja na papierze, a
    > ktorych nie mozna tak naprawde pozyskac.

    Nie ma lekko.
    --
    Olek

  • 12. Data: 2010-11-28 11:13:07
    Temat: Re: budowa kanalizacja przez samorz?dy
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2010-11-28 08:34, ttt pisze:

> [...]
    > beda one ustalane przez lokalnego urzednika - zatem moga one byc brane z
    Dlaczego z sufitu? Uwazasz ze nikt nie kontroluje wydatkow ponoszonych
    przez urzedy budujace drogi? Sa przetargi, wybory oferty i tam zazwyczaj
    cena gra role.

> [...]
    > Oczywiscie potem w mediach urzedasy mowia, ze operatorzy nic nie buduja bo
    > przeciez najlepiej wszystko zwalic na operatorow.
    Ale takie zapisy maja wlasnie w tym pomoc. Urzednicy nie beda mogli
    Tobie juz powiedziec - zmiataj stad i kladz swoje kabelki z dala od nas.

    Jak tak czytam niektore wypowiedzi, to mam wrazenie ze chcecie by jst
    budowalo kanalizacje, a Wy jak kiedys bedziecie chcieli to sobie ja
    wydzierzawicie. A chodzi o cos innego.
    Nasz przyklad:
    Przygotujemy sie do inwestycji FTTH na pewnym osiedlu. Robimy wstepne
    wyliczenia, projekt. Idealne miajsce bo droga stara, zniszczona, bez
    problemu mozna rozkopac. Dowiadujemy sie nieoficjalnie ze UM ma zamiar
    remontowac droge wiec przyspieszamy tempo i planujemy wspolnie zrobic te
    inwestycje. Udajemy sie na rozmowy, wspominamy ze chcemy klasc swoje
    rurociagi i czy nie mozna tego zrobic przy okazji remontu drogi. Okazuje
    sie ze projekty sa juz zrobione i nie ma szans ich zmienic. Musimy
    poczekac na przetarg i w zaleznosci kto go wygra udac sie do wykonawcy i
    sprobowac sie z nim "dogadac". Oni nie maja zamiaru ponosic kosztow
    zmiany projektow, a pozatym to nasz biznes i jak chcemy to pozniej
    rozkopujmy sobie te droge w zgodzie z prawem. Tak bylo rok temu.

    Obecnie znajomy z gminy dzwoni do mnie i mowi ze UKE im nakazalo klasc
    rurociagi, oni maja zamiar remontowac droge i czy nie chcemy sie polozyc
    razem z nimi. Oczywiscie na jednym odcinku jestesmy zainteresowani i
    ustalamy juz szczegoly przyszlej dzierzawy. Nie obedzie sie bez pomocy
    UKE bo trzeba przyznac ze sporo niewiadomych jest. Ale w kazdym razie
    podoba mi sie ze urzednicy sa wkoncu pozytywnie nastawieni na
    wspolprace. Co z tego wyniknie zobaczymy. W kazdym razie liczymy ze
    koszt polozenia naszych rhdpe bedzie nizszy niz gdybysmy to sami robili
    (a i tak bysmy to robili). Kazde zmniejszenie kosztow jest na plus dla
    nas. TAk wiec nie oczekujmy ze ktos nam wybuduje za free kanalizacje,
    lecz oczekujmy ze nikt nam klod juz nie bedzie rzucal jak ja bedziemy
    chcieli polozyc.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 13. Data: 2010-11-28 11:34:07
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2010-11-28 11:59, Olek pisze:

> [...]
    > napotyka tych leśników, kolarzy, ekologów, ogródki działkowe,
    > spółdzielnie mieszkaniowe itd. i musi rozwiązywać te same problemy.

    I to jest cale sedno problemu, ktory dzieki megaustawie mamy nadzieje
    nas ominie. Budujac taki rurociag sami musielibysmy uzerac sie z tymi
    lesnikami, kolejarzami, ekologami itp itd. A tak urzednicy sie z nimi
    raz pouzeraja i wybuduja nam rurke, ktora bedziemy mogli wydzierzawic
    jak na tacy. My mamy tylko zaplacic :)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-11-28 16:13:13
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-28 12:13, Andrzej Banach pisze:
    [..]

> [...]
    > nas. TAk wiec nie oczekujmy ze ktos nam wybuduje za free kanalizacje,
    > lecz oczekujmy ze nikt nam klod juz nie bedzie rzucal jak ja bedziemy

    teraz czekam, kiedy ISP zaczna krzyczec na Ciebie, że jak ISP_1 sie
    dołoży do kanału to za chwilę przyjde ja i jeszcze kilku i tez będziemy
    mogli położyc światło w jego kanale ;-P i to bez inwestowania w rurę
    ... wystarczy poczekać !!!

    Ale chyba wszystkim nie dogodzisz .....

  • 15. Data: 2010-11-28 22:41:25
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 28.11.2010 17:13, ziolko wrote:

> [...]
    > dołoży do kanału to za chwilę przyjde ja i jeszcze kilku i tez będziemy
    > mogli położyc światło w jego kanale ;-P i to bez inwestowania w rurę ...

    Jeśli kanał technologiczny pozostanie własnością zarządcy drogi, będzie
    tak duży jak potrzeba do zaspokojenia wszystkich co się zgłosili przed
    jego budową, będzie dzierżawiony za opłatą, to w czym problem?
    Może jednak nie będzie "jak zwykle".
    --
    Olek

  • 16. Data: 2010-11-29 07:02:09
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-28 23:41, Olek pisze:

> [...]
    > tak duży jak potrzeba do zaspokojenia wszystkich co się zgłosili przed
    > jego budową, będzie dzierżawiony za opłatą, to w czym problem?
    Olek mnie chodziło o sytuacje, że zgłąsza się pierwszy ISP i urząd
    kładzie rurę np 110, w takim przypadku to ciężko będzie zapchać światło
    takiej kanalizacji ... boję się polskiej "kombinatoryki" i nie chodzi
    mi o wariacje z powtórzeniami ;-P.

    Pomału uczymy się współpracować ze sobą, a nie tylko wojowac ....
    ci co to są wstanie zrozumiec i unieść się ponad włąsne EGO ....

    moga dużo zarobić pieniędzy i dac radość ludziom ...

  • 17. Data: 2010-11-29 07:05:26
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-27 13:07, icek2 pisze:
    > Witam,
    >
    > mam takie nietypowe pytanie
    > "słyszałem" ze samorząd budując drogę/wodociągi/etc jest zobligowany
    > budować kanalizacje teletechniczną
    > czy to prawda? jaka ustawa to reguluje?

    hmm wg UKE zrobili taką planszę .... Może to pomoze:

    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/megaustawa/zadania_me
    gaustawa.html

    Ale najlepiej jakby sie jakiś prawnik wypowiedział ....

  • 18. Data: 2010-11-29 08:36:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ziolko,

    Monday, November 29, 2010, 8:02:09 AM, you wrote:

    [...]

    > takiej kanalizacji ... boję się polskiej "kombinatoryki" i nie chodzi
    > mi o wariacje z powtórzeniami ;-P.

    Ale kiedy właśnie polska kombinatoryka, to właśnie wariacje z
    powtórzeniami. Ciężkie wariacje z częstymi powtórzeniami.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2010-11-30 19:09:26
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    serdeczne dziękuję!

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=5752&layout=2&page=text

    --
    pozdros
    icek

  • 20. Data: 2010-11-30 20:33:26
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-30 20:09, icek2 pisze:
    > serdeczne dziękuję!
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=5752&layout=2&page=text

    fajnie tylko pojawia mi sie wątpliwość ...

    Załóżmy, ze gmina robi remont drogi na odcinku 10 km, ale zostaje
    jeszcze 4 km. Gmina ma prawo remontować tyle drogi ile chce .....

    Jeśli się zgłoszę i wybudują kanał, to po co mi dzierżawa??
    Brakuje mi dalej 4 km !!!!

    Albo więc nie zgłaszam chęci na kanał ...
    albo płacę pieniądze i liczę, ze za 3-4 miesiące wybudują brakujące 4 km
    albo wybuduję za swoje 4 km .....

    Czy cos pominąłem ??

    hmm jeśli sie nie zdecyduję na dzierżawe niepełnego kanału to gmina nie
    wybuduje kanału i za rok może być sytuacja, ze będą budować brakujące 4
    km i wtedy ......... co??

    Gminy nie są zainteresowane budowa kanału technologicznego .... bez
    "bezwzględnego " nakazu budowy będzie ciekawie .....

    Czy jestem pesymistą??