  • 1. Data: 2009-11-12 13:21:53
    Temat: cenne dane a zawiesil sie - prosze o pomoc z SE K550i
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Sony Ericsson K550i z simlockiem na ERA z kartą abonamentową

    1. objaw: telefon zastałem z czarnym ekranem z napisem sony ericsson - brak
    reakcji na klawisze

    2. moja próba reanimacji: wyjęcie baterii.

    3. po próbie reanimacji /wyjęciu baterii/: właczam nomralnie klawiszem na
    górze. zapala się ekran na biało, cały jednolity, przez pół sekundy
    zawibruje.
    biały ekran gaśnie i pojawia się znowu czarny z napsiem sony ericsson jak w
    punkcie 1.
    telefon nadal martwy

    4. co mogę z nim zrobić? jak go przywrócić do pracy? czy są jakieś
    kombinacje klawiaturowe/klawiszowe?
    zmieniałem karty: oryginalnie z SE sparowana ERA abo, później TT, PLUS abo
    (wiem o simlocku, ale włozyłem) - żadnej różnicy, wciąż jak w punktach 1 i
    3.
    karta ERA z którą telefon się popsuł działa w innych modelach

    5. moje przypuszczenie - może zły trop, ale telefon jest bez karty pamięci,
    a jego wewnętrzna pamięć jest całkowicie "zapchana" ilością smsów i zdjęć -
    czy to może mieć wpływ, i jak uratować dane przed utratą?
    w punkcie 4 piszę ze karta ERA dziala w innym telefonie, w SAMSUNGu - ale
    jest dziwny objaw, bo wpisy są przeinaczone, np. zamiast na normalną literę
    zaczynają się od $, @ albo "znaczku funta" i podobnych

    bardoz proszę o pomoc i porady, za co z góry dziekuję

  • 2. Data: 2009-11-12 13:35:20
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Telefon kupiony w salonie czy okazyjnie ?
    Bo jak okazyjnie to moze kradziony był i koś go zblokował ?

  • 3. Data: 2009-11-12 13:44:48
    Od: K <...@...c>

    mz pisze:
    > Telefon kupiony w salonie czy okazyjnie ?
    > Bo jak okazyjnie to moze kradziony był i koś go zblokował ?

    mozg ci ktos zblokowal.

  • 4. Data: 2009-11-12 13:47:50
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Konrad N.S. napisał(a):

    > ale jest dziwny objaw, bo wpisy są przeinaczone, np. zamiast na normalną
    > literę zaczynają się od $, @ albo "znaczku funta" i podobnych

    To wcale nie musi być objaw uszkodzenia- telefon może sobie tak zapisywać
    informacje o grupie, do jakiej należy dany kontakt.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-11-12 13:49:58
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > mozg ci ktos zblokowal.

    hehehe.

    no telefon z salonu, rachunek, abonament, umowa. nie kradziony, nie kupowany
    pokątnie.

    może poza ilością danych w telefonie znaczenie ma jego wiek? aparat ma już
    dwa lata.

    czy K550i psują się w podany przeze mnie sposób?
    ma ktoś z tym doświadczenie i może mi pomóc, BARDZO proszę.

  • 6. Data: 2009-11-12 14:11:31
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > mozg ci ktos zblokowal.

    bo kradziony był!

  • 7. Data: 2009-11-12 15:10:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez pół sekundy zawibruje.
    > biały ekran gaśnie i pojawia się znowu czarny z napsiem sony
    > ericsson jak w punkcie 1. telefon nadal martwy

    A sprobuj podlaczyc kabel USB, moze nawet kabel bez baterii, albo
    baterie wsadzic na wlozonym kablu.

    Do USB ten telefon ma specjalny tryb pracy - moze zadziala.

> [...]
    > w punkcie 4 piszę ze karta ERA dziala w innym telefonie, w
    > SAMSUNGu - ale jest dziwny objaw, bo wpisy są przeinaczone, np.

    Cos mi chodzi po glowie ze cos moga tak zaznaczac dodatkowego ..

    J.

  • 8. Data: 2009-11-12 15:13:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Do USB ten telefon ma specjalny tryb pracy - moze zadziala.

    Trzeba przytrzymać klawisz "C" i dopiero podłączać pod USB.

  • 9. Data: 2009-11-12 15:23:35
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Trzeba przytrzymać klawisz "C" i dopiero podłączać pod USB.

    upewnię się najpierw:

    1. kabel usb ma tkwić w kompie
    2. w telefonie trzymać przycisk C wduszony
    3. dopiero teraz podłączać usb do telefonu

    dobra kolejność?
    a podczas podłączania tego kabla usb ma telefon być wyłaczony/wygaszony
    (of)?
    czy zostawić włączony (on) w stanie opisywanego "zawieszenia"?

    i co z baterią?
    ma być w tym czasie w telefonie, czy ją usunąć?

  • 10. Data: 2009-11-12 18:08:13
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Cos mi chodzi po glowie ze cos moga tak zaznaczac dodatkowego ..

    Na karcie? Kontakty w telefonie to rozumiem ale na karcie sim? Może i tak,
    ale jeżeli po przełożeniu karty do innego aparatu wychodzą jakieś krzaki, to
    w tym momencie idea samej karty sim ulega - że tak powiem - zakłóceniu.

    BTW Nokia E52 nie potrafi zrobić poprawnego backupu (do PC Suite) głupiego
    kalendarza ;)

    Maciek.