  • 11. Data: 2017-07-11 19:25:58
    Temat: Re: ceny samochodów
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 11 Jul 2017 14:25:07 +0200, ToMasz napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Chyba będzie ciężko. Myślałem, że może jakiś maluch, który jest akurat b.
    > popularny, np. Honda Jazz - ale wg ogłoszeń przez 5 lat tracą od 40 do 50%.

    Mógł okazyjnie kupić w salonie jakieś "nowe" auto, czyli jakieś demo z
    5-10k km na liczniku, wcześniejszy rocznik lub końcówkę modelu, itp.

    A więc mógł startować już z pułapu z obniżoną ceną zakupu "nowego", a
    właściwie już kupował przecież auto używane z przebiegiem i adekwatnym
    dyskontem.

  • 12. Data: 2017-07-11 19:41:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 17:38, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > to Ci powiem, że miałem kolegę (niestety z platformy obywatelskiej)
    > który dla zabawy kupował samochody - sporo letnie, ale w dobrym stanie -
    > trochę się znał - po czym jak mu się znudził to sprzedawał... za cenę
    > zakupu...

    To każdy handlarz potrafi, a nawet więcej bo zarobi.

  • 13. Data: 2017-07-11 19:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >na Demotywatorach, znalazłem jakąś śmiesznostkę, (zresztą wcale nie
    >śmieszną) ale gość pisze w jednym ze zdań, że kupił w salonie nowe
    >auto za 68tyś, a po 5 latach sprzedał za 49 tyś. chciałbym wiedzieć
    >co to za auto, ewentualnie jakie auto ma najmniejszy spadek wartości
    >(pytam o stosunkowo tanie auta, nie kolekcjonerskie nietypowe itp)

    Honda, Skoda, Toyota ?

    Wez jeszcze pod uwage, ze kiedys 1 euro kosztowalo 3 zl, a 1$ 2zl, a
    teraz sporo wiecej.
    A ceny salonowe az tak bardzo sie nie zmienily ... IMO.

    Ktos doplaca, czy my doplacalismy ?

    J.

  • 14. Data: 2017-07-11 19:48:20
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    > nie nie lordzie. ja bym chętnie kupił auto w którym jest tak _mała_
    > utrata wartości. Dlatego na serio pytam. Bardzo na serio

    Zauważyłem, że u nas niestety jest przesąd, że nowe auta są drogie. Bo
    tak jest, ale często dostajesz rabat, gratisy, ubezpieczenie.
    Auto to pewnie toyota albo honda, ludzie dają się pociąć za takie auta
    na rynku wtórym, często nie wiedzą ile kosztował nowy, bo cena z cennika
    nijak ma się do ceny transakcyjnej i potem takie kwiatki.
    Tu masz przykład
    https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-inspekcja-
    eksperta-motoryzacyjnego-certyfikat-jakosci-joymile-
    ID6yRRjR.html
    Auto jako nowe kosztowało pewnie 55.000-58.000PLN
    A po 6 latach 40.000 :)
    Sam noszę się ze sprzedażą mojej Kijanki z 2010/2011 roku więc rynek
    obserwuję:)

    pzdr
    Adam

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 15. Data: 2017-07-11 19:58:18
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    eksperta-motoryzacyjnego-certyfikat-jakosci-joymile-
    ID6yRRjR.html
    > Auto jako nowe kosztowało pewnie 55.000-58.000PLN

    Oj, Adamie, ale mi się ta Civic podoba! Zawsze się za nią obracam jak ją
    widzę, tak mi w oko wpadła. Szkoda że tego hatchbacka nie sprzedawali w
    USA!

    Poważnie kupię ją nówkę w salonie w PL za 55 kafli??? Doradź jak to zrobić!

    > Sam noszę się ze sprzedażą mojej Kijanki z 2010/2011 roku więc rynek
    > obserwuję:)

    Co to kijanka? :-) Tak Civica nazywacie?

    > Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez
    oprogramowanie AVG.
    > http://www.avg.com

    Czy zechciałbyś ustawić swój AVG aby tych śmieci z reklamami nie dolepiał
    do każdej Twojej wypowiedzi? Dzięki!

  • 16. Data: 2017-07-11 20:20:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-11 o 19:58, Pszemol pisze:

    > Co to kijanka? :-) Tak Civica nazywacie?

    OMB...KIA (Kijanka)

    --
    LordBluzg(R)

  • 17. Data: 2017-07-11 20:31:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-11 o 19:22, ToMasz pisze:

    > nie nie lordzie. ja bym chętnie kupił auto w którym jest tak _mała_
    > utrata wartości. Dlatego na serio pytam. Bardzo na serio

    Doskonale wiem co masz na myśli ale to jest niestety lekko złudne. Są
    oczywiście rankingi, wystarczy sięgnąć do google. Niestety zmienia się
    to jak w kalejdoskopie. Dzisiaj kupisz nowe auto (markę) która w
    rankingach (strata wartości) stoi wysoko a po 5 latach okaże się że
    wartość spadła dość znacznie. Generalnie Twoje pytanie jest z zakresu
    wróżbiarstwa :) Nie można dzisiaj określić, które auto/marka za 5 lat
    wyjdzie najlepiej bo zbyt dużo jest tych marek na rynku. Możesz
    oczywiście posłużyć się Allegro czy Otomoto, gratka itp, wpisać sobie
    rok pojazdu 2012 i zobaczyć co jest w cenie w stosunku do ceny zakupu
    jaka obowiązywała w 2012 (procentowa utrata wartości)

    Przykładowe linki masz poniżej ale moje doświadczenie, jak wspomniałem
    to obserwacja rynku od kilkudziesięciu lat i zupełnie inne doznania.
    Osobiście nie kupię chyba nigdy nowego auta. Wolę kilkuletnie pojazdy
    bardzo dobrze utrzymane z małym przebiegiem. Tutaj raczej nie ma ryzyka
    utraty sporej wartości pojazdu. Chociaż, to co się nagle zdarzyło na
    przestrzeni 2 lat...gdzie spada zainteresowanie dieslem, to mam pewne
    wątpliwości.

    http://moto.onet.pl/raporty/top-10-inwestuj-w-te-aut
    a-malo-traca-na-wartosci-i-latwo-je-sprzedac/s80prq

    https://moto.wp.pl/ktore-auta-najmniej-a-ktore-najwi
    ecej-traca-na-wartosci-po-3-latach-6062060125160065g

    --
    LordBluzg(R)

  • 18. Data: 2017-07-11 21:02:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Chociaż, to co się nagle zdarzyło na
    > przestrzeni 2 lat...gdzie spada zainteresowanie dieslem, to mam pewne
    > wątpliwości.

    Podobne wątpliwości długoterminowe (a 7 lat przy zakupie samochodu to
    przecież bardzo długo!) ma obecna ekspansja na rynek aut elektrycznych.

    Może się więc okazać, że za 7 lat nie będzie dużego popytu na samochody
    spalinowe i ich cena znacznie spadnie w stosunku do cen jakie mają
    dzisiejsze 7-latki.

    Na 2019-2020 zapowiadane jest dużo nowinek z dziedziny EV a Ty chcesz
    przewidzieć co będzie za 7 lat, gdy te nowinki zaleją rynek jako tanie już
    wtedy 4-5 latki elektryczne.

  • 19. Data: 2017-07-11 21:13:59
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > W USA najlepiej trzymają cenę Hondy i Toyoty.

    Nie Tesla?

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2017-07-11 22:27:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-11 o 21:02, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Na 2019-2020 zapowiadane jest dużo nowinek z dziedziny EV a Ty chcesz
    > przewidzieć co będzie za 7 lat, gdy te nowinki zaleją rynek jako tanie już

    Ja chcę przewidzieć? Pszemol, nie chlej. Od samego poczatku i w tym
    wątku, nie wiesz co czytasz i nie wiesz co piszesz. Powoli zaczynam
    stawiać tezę ze zwyczajnie jesteś naćpany :)

    --
    LordBluzg(R)