  • 21. Data: 2019-06-25 14:49:04
    Temat: Re: chłodzenie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Uwaga - ten wentylator ma silnik na szczotki i raczej nie jest
    > przewidziany do dlugotrwalej pracy ...

    O tym nie pomyślałem. Ale widzę też takie moduły co mają wspólny
    wentylator dla radiatora klimy i chłodzenia silnika, tam chyba praca
    ciągła jak najbardziej?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-06-25 15:19:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >O tym nie pomyślałem. Ale widzę też takie moduły co mają wspólny
    >wentylator dla radiatora klimy i chłodzenia silnika, tam chyba praca
    >ciągła jak najbardziej?

    Trwalszy powinien byc ... albo i nie ... niech klient zaplaci po
    gwarancji :-)

    Tylko ... samochod z przebiegiem powiedzmy 200 tys km pracowal ze
    2-4 tys godzin.

    4 tys godzin, to jest raptem pol roku ciaglej pracy.
    Samochody osobowe nie musza byc trwale :-)

    No chyba, ze Robert pracuje 8h dziennie, 5 dni w tygodniu ... to dwa
    lata.
    I juz bez zalu nowa chlodnice, albo tylko wiatrak :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-06-25 18:40:49
    Od: 4...@g...com

    Nie doktoryzuj sie. Bedziesz korzystal z wody do chlodzenia, jak to ci co nalewaja
    nazywaja, kija. Kupisz, wlaczysz i bedziesz wiedzial o co chodzi. Typowa schladzarka
    ma agregat 300 i wiecej watow. Da to minimum kilowata mocy chlodniczej. W Lodzi metr
    szescienny wody ze sciekami dyche kosztuje. Ja bym puscil chlodzenie na wodzie z
    kranu.

  • 24. Data: 2019-06-25 18:51:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >ma agregat 300 i wiecej watow.
    >Da to minimum kilowata mocy chlodniczej.
    >W Lodzi metr szescienny wody ze sciekami dyche kosztuje. Ja bym

    Hm ... po 3h schladzarka zuzyje ~1kWh czyli 60gr. I to pracujac na
    pelnych obrotach.

    a 100 litrow wody ... 1 zl ? O ile starczy do chlodzenia przez 3h.

    J.

  • 25. Data: 2019-06-26 10:37:01
    Od: 4...@g...com

    Skad wiesz ze wrzciono pracuje 24/dobe a nie cztery godziny tygodniowo i to nie od
    razu a maksymalnie po godzinie dziennie?

  • 26. Data: 2019-06-26 11:16:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Skad wiesz ze wrzciono pracuje 24/dobe a nie cztery godziny
    >tygodniowo i to nie od razu a maksymalnie po godzinie dziennie?

    W sumie bez znaczenia w kwestii kosztow. Co najwyzej w kwestii
    amortyzacji chlodziarki.

    A Robert cos pisal o 4h, i to jakby jednorazowo.

    J.

  • 27. Data: 2020-01-25 18:08:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > ciepło idzie 500W.
    > Teraz mam w obiegu chłodnicę (nagrzewnica z auta 300x200 mm) i wymuszony
    > przepływ powietrza wentylatorem.
    > Słabo to działa, a może nawet nie działa.
    > Przepływ 2 l/min.
    >
    > 1. Dać dużą chłodnicę z auta?
    > 2. Peltiera ogniwa? Widzę za 30 zł 100W. Ale je też trzeba chłodzić.
    > 3. Zbiornik 50 l z wodą plus pkt 1. Wystarczy na 4h pracy?
    > 4. Bebechy z chłodziarki?
    >
    > Nie mam teraz termometru, ale na wylocie mam może w okolicach 60°C albo
    > więcej bo trudno utrzymać rękę na wrzecionie.

    No i zanim zrobiłem to spindel się rozpadł a do tego pompa. :-(

    Mam teraz beczkę i 100 l wody w niej.
    Dobrze policzyłem, że zakładając, że te 2 kW idzie w jej grzanie to po
    godzinie jej temp. wzroście o 20°C?

    Robert

  • 28. Data: 2020-01-25 18:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 18:08:59 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]

    W samochodzie chlodnica rozprasza ze 300kW.
    No ale jest wieksza, temperatura ~100C, a predkosc powietrza 200km/h
    ..

    Jakos tak wychodzi.

    I mamy wode do kąpieli :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-01-27 22:36:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A tak przy okazji. Jakiś czas temu byłem w cementowni. Cementownia to
    > zakład, który zużywa ogromne ilości paliw stałych. Poza tym wszędzie
    > coś gorącego, a to jakaś rura kominowa, a to znowu skład gorącego wyrobu,
    > co to dopiero opuścił piec. Ciepła odpadowego wszędzie w bród. Ale ciepła
    > woda do umywalni dla robotników pochodzi ze specjalnego pieca na słomę.
    > Piec jest po to, by w bilansie całego zakładu zwiększyć udział paliw
    > odnawialnych.
    Słuszną linię ma nasza Partia!
    Jacek

  • 30. Data: 2020-01-27 22:47:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Mam teraz beczkę i 100 l wody w niej.
    > Dobrze policzyłem, że zakładając, że te 2 kW idzie w jej grzanie to po
    > godzinie jej temp. wzroście o 20°C?
    E=m*c*delta t, czyli delta t= E/m*c
    m=100 kg
    c=4,19 kJ/kg*K
    E=2kW*3600 sekund= 7200 kJ
    delta t = 7200/100*4,19 = 17,2 st. C, czyli z 20 st. C masz 37,2 na
    letnią kąpiel.
    Jacek