  • 1. Data: 2018-12-30 17:37:44
    Temat: chromecast od Gwiazdora
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Podłączyłem nawet działa. Obraz nie zacina się ale tylko w wejsciu nr1
    hdmi/dvi. Smartfon ciagnie neta z wifi i jednocześnie wysyła obraz po
    wifi do chromecasta. Jak on to robi? a ten po hdmi do telewizora w
    1080p (chyba). Miałem podłączoną myszkę. yt śmigało, nic się nie
    przegrzewa.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2018-12-30 21:58:16
    Temat: Re: chromecast od Gwiazdora
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.12.2018 o 17:37, PiteR pisze:
    > Podłączyłem nawet działa. Obraz nie zacina się ale tylko w wejsciu nr1
    > hdmi/dvi. Smartfon ciagnie neta z wifi i jednocześnie wysyła obraz po
    > wifi do chromecasta. Jak on to robi?

    U nie nie wysyła (chromecast wbudowany w nVidia Shild TV) i u Ciebie też
    tego nie robi. Aby się o tym przekonać uruchom na smartfonie jakiś film
    z sieci, np. z YouTube, udostępnij go do chromecasta i jak zacznie się
    odtwarzanie na TV to wyłącz wszelkie połączenia internetowe w
    smartfonie. I jak, masz nadal odtwarzany film na TV? ;-)

    Smartfon wysyła do chromecasta tylko wtedy, gdy udostępniasz plik
    lokalny ze smartfona.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-12-31 00:12:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czarek pisze tak:

> [...]
    > chromecasta i jak zacznie się odtwarzanie na TV to wyłącz wszelkie
    > połączenia internetowe w smartfonie. I jak, masz nadal odtwarzany

    Tak pierwsze co zrobiłem to wyłączyłem na próbę "Mobile data".
    Wykorzystałem też cały pakiet internetowy a oglądałem youtube długo po
    tym.

    > Smartfon wysyła do chromecasta tylko wtedy, gdy udostępniasz plik
    > lokalny ze smartfona.

    Nie czytasz dokładnie. Napisałem, że to było youtube.

    Czy telefon był wtedy klientem wifi routera i jednocześnie punktem
    dostępowym chromecasta? Raczej niemożliwe. A może telefon przekazał
    nazwę sieci i hasło do chromecasta i ten dostał własne ip z routera?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2018-12-31 17:30:03
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 31.12.2018 o 00:12, PiteR pisze:

    > Tak pierwsze co zrobiłem to wyłączyłem na próbę "Mobile data".

    WiFi też wyłączyłeś?

    > Wykorzystałem też cały pakiet internetowy a oglądałem youtube długo po
    > tym.

    Wystarczy wyłączyć, pakiet mógł sobie zostać ;-)

    > Nie czytasz dokładnie. Napisałem, że to było youtube.

    Gdzie napisałem, że było inaczej? O pliku lokalnym napisałem w
    oddzielnym akapicie, tylko jako o innej formie przekazywania danych, do
    których jest potrzebne połączenie WiFi telefonu.

    > Czy telefon był wtedy klientem wifi routera i jednocześnie punktem
    > dostępowym chromecasta? Raczej niemożliwe. A może telefon przekazał
    > nazwę sieci i hasło do chromecasta i ten dostał własne ip z routera?

    Wejdź w panel routera i sprawdź czy jest tam chromecast zalogowany. Ja
    tego nie sprawdzę bo nie mam go jako samodzielne urządzenie i nie znam
    sposobu jego konfiguracji i rejestracji w sieci lokalnej. U mnie to
    wszystko odbywa się samoczynnie w czasie konfiguracji urządzenia
    "nadrzędnego" (nVidia Shield)

    Masz chromecasta zalogowanego do swojej sieci WiFi i z niej bierze
    strumień do odtwarzania, smartfon wysyła tylko dane sterujące
    odtwarzanym materiałem a sam tych danych nie pobiera.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-12-31 20:09:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czarek pisze tak:

    > WiFi też wyłączyłeś?

    ok my się niedogadamy :) Czasem tak bywa. To nic złego.

    Czy ktoś z Was używa chromecasta lub wifi wbudowane w telewizor
    ze smartfonem i mógłby wyjaśnić jak wygląda wtedy sieć, jakie ip
    otrzymują urządzenia?

    Czy używacie jakiejś aplikacji do połączenia czy tylko np
    Samsung Smart View?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2018-12-31 21:31:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 30 Dec 2018 16:37:44 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > hdmi/dvi. Smartfon ciagnie neta z wifi i jednocześnie wysyła obraz
    > po
    > wifi do chromecasta. Jak on to robi? a ten po hdmi do telewizora w

    Nie wysyła obrazu tylko URL z którego Chromecast. odtwarza strumień.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-01-01 13:52:26
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 30 Dec 2018 23:12:14 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >Czy telefon był wtedy klientem wifi routera i jednocześnie punktem
    >dostępowym chromecasta? Raczej niemożliwe.

    Chromecast ciagnie sam przez WiFi z routera. Możesz uruchomić film,
    np. z YT czy Netflixa i wyłączyć całkowicie tablet. Film będzie leciał
    dalej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2019-01-01 13:55:24
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 31 Dec 2018 19:09:13 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >Czy ktoś z Was używa chromecasta lub wifi wbudowane w telewizor
    >ze smartfonem i mógłby wyjaśnić jak wygląda wtedy sieć, jakie ip
    >otrzymują urządzenia?

    Chromecast otrzymuje IP od routera.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2019-01-03 19:45:33
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 31.12.2018 o 20:09, PiteR pisze:
    > Czarek pisze tak:
    > Czy ktoś z Was używa chromecasta lub wifi wbudowane w telewizor
    > ze smartfonem i mógłby wyjaśnić jak wygląda wtedy sieć, jakie ip
    > otrzymują urządzenia?

    Adresy IP, jeśli już. Ja mam tak:

    Chromecast 192.168.1.136

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 10. Data: 2019-01-07 02:59:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > Chromecast otrzymuje IP od routera.

    Czy Chromecast Was pytał o zgodę, podanie hasła do wifi?
    Czy Chromecast bierze hasło ze smartfona bez pytania?

    bo mnie nie pytał o zgodę i nie wpisywałem hasła do wifi
    Robiłem tylko parowanie i hasło z ekranu tv 1234567

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.