  • 1. Data: 2017-11-26 18:04:36
    Temat: ciekawy artykul o algolu
    Od: fir <p...@g...com>

    https://bulldogjob.pl/news/287-algol-co-po-nim-odzie
    dziczylismy

    dosyc ciekawy artykul imo (historia programowania bywa ciekawa, w programowaniu
    czesto to co starsze jest ciekawsze niz to co nowsze) (yawn)

    nie bardzo rozumiem jednak ten przyklad

    <if clause> ::= if <Boolean expression> then

    <unconditional statement> ::= <basic statement> |
    <compound statement> | <block>

    <if statement> ::= <if clause> <unconditional statement>

    <conditional statement> ::= <if statement> |
    <if statement> else <statement> |
    <if clause> <for statement> |
    <label>: <conditional statement>

    co to jest? jak ktos to rozumie moglby mi wytlumaczyc

  • 2. Data: 2017-11-27 11:15:30
    Temat: Re: ciekawy artykul o algolu
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    dziczylismy

    > dosyc ciekawy artykul imo (historia programowania bywa ciekawa, w programowaniu

    Bez sensu zajmowac sie dzis czystym Algolem (choc chcialbym;), 1/3 zycia
    informatycznego to byl moj
    ukochany
    Algol - dokaldnie ICL Algol 1900) gdy obok istnieje "od wiekow" jego obiektowy
    potomek w prostej
    lini: Simula67

> [...]
    > <if clause> <for statement> |
    > <label>: <conditional statement>
    >
    > co to jest? jak ktos to rozumie moglby mi wytlumaczyc

    Co tu jest do niezrozumienia ?
    Wszystko klarowne jak byk.

    PS:
    Addon: instrukcja warunkowego przypisania:

    x := if cond then expr1 else expr2

    AK

  • 3. Data: 2017-11-27 17:32:43
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 27 Nov 2017 11:15:30 +0100, AK wrote:

> [...]
    > ukochany
    > Algol - dokaldnie ICL Algol 1900) gdy obok istnieje "od wiekow" jego obiektowy

    Obiektowość wg fira to ślepa uliczka i bzdury.

    > Co tu jest do niezrozumienia ?
    > Wszystko klarowne jak byk.
    >
    > AK

    fir rozumie tylko czyste C i asembler ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2017-11-27 17:55:09
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 17:32:44 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka
    napisał:

    > Obiektowość wg fira to ślepa uliczka i bzdury.

    > fir rozumie tylko czyste C i asembler ;-)

    nie tyle asembler co swiadomosc niskopoziomową (rev.eng.)

    co do obiektowosci (zwlaszcza takiej jak w c++ czy javie) to mz
    pokraczna przybudowka do ogolnej modulowosci (ogolna objektowosc to tez przybudowka
    do modulowosci ale jesliby ja lepiej zrobic bedzie mniej pokraczna -> jak ktos jest
    zainteresowany to ostatnio napisalem pare slow ntt na comp.lang.c)

  • 5. Data: 2017-11-27 19:16:41
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Roman Tyczka" <n...@b...no> napisał:

    > Obiektowość wg fira to ślepa uliczka i bzdury.
    > fir rozumie tylko czyste C i asembler ;-)

    Wiem ;) Dobrze "poznałem" fira ;).
    Piszę dla innych bardziej... no teges...

    AK

  • 6. Data: 2017-11-27 19:21:11
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > nie tyle asembler co swiadomosc niskopoziomową (rev.eng.)

    <Linda mode> Co t k.. fir wiesz o rev.eng. heh </>

    > co do obiektowosci (zwlaszcza takiej jak w c++ czy javie) to mz
    > pokraczna przybudowka do ogolnej modulowosci

    Bzdurzysz fir (jak zwykle zreszta).
    To modulowosc mozna od biedy traktowac jako szczegolny przypadek
    obiektowowci, a nie/nigdy odwrotnie (obiektowosc jako przypadek modulowosci).

    AK

  • 7. Data: 2017-11-27 21:11:20
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2017-11-27 o 19:21, AK pisze:

> [...]
    > To modulowosc mozna od biedy traktowac jako szczegolny przypadek
    > obiektowowci, a nie/nigdy odwrotnie (obiektowosc jako przypadek
    Nie sposób się nie zgodzić, ale mam swoją tezę na ten temat i fira ;-)

    Zakładam, że po prostu fir nigdy nie programował/modelował wystarczająco
    skomplikowanej struktury, aby zrozumieć po co obiektowość się przydaje.
    A jeśli skończył studia kierunkowe, to tam raczej na pewno go tego nie
    nauczyli...
    Dlatego neguje to, czego nie rozumie. Proste, prawda? ;-)

    Akurat siedzę nad polimorficznymi DTO i jak sobie pomyślę, że miałbym to
    zrobić bez OOP, to ja pier...
    I nie ma to nic wspólnego z modułowością, chociaż tak to może wyglądać
    na pierwszy rzut oka.

    --
    wloochacz

  • 8. Data: 2017-11-27 21:21:00
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 27 Nov 2017 21:11:20 +0100, wloochacz wrote:

> [...]
    > zrobić bez OOP, to ja pier...
    > I nie ma to nic wspólnego z modułowością, chociaż tak to może wyglądać

    A DTO to jeszcze prościzna obiektówki, poza dziedziczeniem żadnych cudów
    tam nie ma.
    A jak bez OOP zrobić to co oferuje abstrakcja i enkapsulacja? Jak użyc
    interfejsów?
    Ale fir rozwiązuje problemy "latającej kulki" i konwersji mnemoników asma
    do bajtowej reprezentacji. Drabinka if'ów i jechane.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 9. Data: 2017-11-29 17:04:08
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 21:21:01 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka
    napisał:

> [...]
    > Ale fir rozwiązuje problemy "latającej kulki" i konwersji mnemoników asma
    > do bajtowej reprezentacji. Drabinka if'ów i jechane.

    nie drabinka tylko drzewo ifow i to calkiem duze (minimum kilka tysiecy
    linijek oip)

    pozatym to drzewo akurat w pisaniu asemblera na win32 jest najprostsze
    ale sa tam inne kawalki ktore sa nieco trudniejsze i to co stanowi /
    stanowilo trudnosc w napisaniu tego asemblera to wlasnie one - a w ich napisaniu
    obiekty nic nie pomogą

    (najwazniejsze trudnosci w programowaniu sa jakby poza jezykiem i dlatego jak ktos
    dyskutuje o jezykach tak jakby mu sie wydawalo ze jezyki magicznie rozwiaza jego
    problemy to raczej
    oglupiajacy dyskusje noob )

    dla mnie najlepszym jezykiem
    jest c wlasnie przez to ze oferuje najwiecej mozliwosci, te mozliwosci
    wiaza sie nie ze stosem niepotrzebnych i glupawych ficzerow ale z 'niskopoziomową
    kompatybilnoscią'

    jest jedno rozszerzenie c ktore mz jest jeszcze lepsze niz c , jest to.....
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ..

    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    c z dll-kami (dllki nie sa w standardzie c wiec c z dllkami mozna traktowac jako
    pewno ponadstandartowe rozszerzenie c -
    i jest ono naprawde fajne

  • 10. Data: 2017-11-29 19:51:09
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    > stanowilo trudnosc w napisaniu tego asemblera to wlasnie one - a w ich napisaniu

    Baardzo pomoga!.
    Pisanie/uzywanie obiektowego AST jest o wiele prostrze niz "normalnie"/

    AK