  • 1. Data: 2016-02-09 20:32:50
    Temat: co sprowadzić z USA,opłaca się w ogóle?
    Od: Zdzisław Dyrman <r...@w...pl>

    Cześć, może ktoś z Was to przerabiał albo ktoś z Waszych znajomych.
    Starsza osoba zamierza po 40 latach wrócić do Polski, ma polskie i
    amerykańskie obywatelstwo, jeżeli to ważne.
    Kiedyś obiło mi się o uszy że osoba taka może sprowadzić samochód bez
    płacenia cła (mienie przesiedleńcze?), nie wiem czy to prawda.
    Repatriant ma 10 letnią Toyotę Corollę z automatyczną skrzynią, w miarę
    jest z niej zadowolona.
    No i teraz zagwozdka.
    Czy wracać ze swoją Toyotą? Ze względu na wiek kierowcy pojeździ, ten
    kierowca, jeszcze prawdopodobnie około 5 lat.

    Czy może kupić coś co by się właśnie opłacało przewieźć i sprzedać w Polsce?
    Z tym że to osoba niezbyt zamożna i na jakiejś najnowsze Mustangi czy
    inne Vipery jej nie będzie stać. Poza tym nie wiem czy można taki
    samochód od razu sprzedać czy może dopiero np. po 5 latach

    Czy może odpuścić sprowadzanie jakiegokolwiek amerykańca z którego
    serwisowaniem może nie być najłatwiej i najtaniej. Jeżeli to istotne to
    docelowe miejsce zamieszkania w Polsce to granica Wieliczki i Krakowa :)
    Może lepiej kupić na miejscu coś z automatyczną skrzynią biegów.

    Pomożecie? :)

  • 2. Data: 2016-02-10 09:41:19
    Temat: Re: co sprowadzić z USA,opłaca się w ogóle?
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    > Czy może kupić coś co by się właśnie opłacało przewieźć i sprzedać w
    > Polsce?

    Kurs dolara wysoki teraz więc opłacalność niższa ale jeśli na mienie
    przesiedleńcze to jeszcze będzie się opłacać.
    Moje typy: hybrydowy Lexus i/lub Toyota Prius :-)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2016-02-10 16:11:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-09 o 20:32, Zdzisław Dyrman pisze:
> [...]
    > docelowe miejsce zamieszkania w Polsce to granica Wieliczki i Krakowa :)
    > Może lepiej kupić na miejscu coś z automatyczną skrzynią biegów.

    Odpuść. Niech tę toyotę sprzeda w USA a w PL kup coś naszego z czym nie
    będzie problemów z serwisem.
    Ostatnio klient przytargał Toyotę Venzę... "Ić Pan fchuj" Raz że do tego
    nie ma nic w zamienniku tylko ASO, dwa żadnych schematów czy instrukcji
    serwisowych, a 3, gość to przytargał rozbite i jakiś "czesłaf"
    bezpieczniki drutem zalutował bo żałowali po 107zł na 2 nowe... Teraz
    kij wie za co się brać bo bezpiecznik zamiast się spalić usmażył resztę
    wozu...

    Lewis

  • 4. Data: 2016-02-10 16:25:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 Feb 2016 20:32:50 +0100
    Zdzisław Dyrman <r...@w...pl> wrote:

    Targać to się opłaca, ale albo nowe, albo zabytkowe, względnie jakieś luksusowe, na
    których można mieć przy odsprzedaży u nas dobrą przebitkę.
    Problem jest taki, o ile się nie zmieniły przepisy, że takie auto w jego posiadaniu
    musi być określony czas przed przesiedleniem, a nie że dziś kupi, a jutro wraca do
    kraju.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 5. Data: 2016-02-10 17:40:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Ostatnio klient przytargał Toyotę Venzę... "Ić Pan fchuj" Raz że do
    >tego nie ma nic w zamienniku tylko ASO, dwa żadnych schematów czy

    Ale Corolla usanska moze byc bardziej podobna do europejskiej ... choc
    to trzeba dokladnie sprawdzic, bo producenci maja swoje numery.

    Ogolnie przychylam sie do wniosku - wiecej z tym roboty i kosztow niz
    to auto warte.

    Dawno dawno temu, taki powracajacy z zagranicy mogl kupic auto juz w
    Europie i nadal bez cla sprowadzic.
    Ale czy to nadal obowiazuje ... nawet jesli, to cla juz nie ma, vatu
    przy zakupie uzywanego z EU nie ma, a akcyza na male silniki
    niewielka.

    J.

  • 6. Data: 2016-02-10 21:40:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 10 Feb 2016 17:40:28 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    > Ale Corolla usanska moze byc bardziej podobna do europejskiej ... choc
    > to trzeba dokladnie sprawdzic, bo producenci maja swoje numery.

    Słabo to wygląda.
    Silniki z Corolli z USA nie były np. montowane w żadnym modelu do Europy.
    Warto sprawdzić jaka jest polityka importera - czy chociaż da się
    sprowadzić części oficjalnym kanałem dystrybucji.

  • 7. Data: 2016-02-11 09:09:53
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2016-02-10 o 16:25, szerszen pisze:

    > Problem jest taki, o ile się nie zmieniły przepisy, że takie auto w jego posiadaniu
    musi być określony czas przed przesiedleniem, a nie że dziś kupi, a jutro wraca do
    kraju.

    z tego co pamiętam to chyba pół roku (6 m-cy) więc to nie tragedia...

  • 8. Data: 2016-02-11 15:14:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 09:09:53 +0100
    Tadeusz <...@s...onet.pl> wrote:

    > z tego co pamiętam to chyba pół roku (6 m-cy) więc to nie tragedia...

    Tragedia nie, ale problem może stworzyć.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2016-02-11 22:59:31
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>

> [...]
    > serwisowych, a 3, gość to przytargał rozbite i jakiś "czesłaf"
    > bezpieczniki drutem zalutował bo żałowali po 107zł na 2 nowe...

    107 zł za bezpiecznik??? Naprawdę jakiś skąpiec ten "czesłaf". Powinien
    kupić jeszcze z pięć sztuk na zapas;)))

  • 10. Data: 2016-02-12 23:06:41
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-11 o 22:59, Jarek pisze:

    > 107 zł za bezpiecznik??? Naprawdę jakiś skąpiec ten "czesłaf". Powinien
    > kupić jeszcze z pięć sztuk na zapas;)))

    Listwa bezpieczników które idą 2 na tzw bezpieczniki główne... Spokonie
    można by tam wlutować bezpiecznik "mini" jak już chcąc być burakiem
    cebulakiem ale nie kurwa drut 1.5mm

    Lewis