  • 1. Data: 2010-01-15 14:31:27
    Temat: co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    Witajcie,

    Wybieram telefon, i z tego co przejrzałem pozostaje mi wybór pomiedzy dwoma
    'słuchawkami' wymienionymi w tytule (e52, bb8300).
    BlackBerry nie ma gps, ogólnie to zdaje się model z niższej półki ale za to
    chyba jako kombajn internetowy ma tez pewna przewagę.
    Istotny jest dla mnie dobry (szybki i wygodny) dostęp do poczty, kalendarza
    (exchange) oraz wygodna nawigacja po www.

    Liczę na Wasze opinie, proszę o ujawnienie plusów i minusów jakie ma każdy z
    tych tel.

    --
    pzdr
    LETki

  • 2. Data: 2010-01-15 14:43:10
    Temat: Re: co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:31:27 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

> [...]
    > (exchange) oraz wygodna nawigacja po www.
    >
    > Liczę na Wasze opinie, proszę o ujawnienie plusów i minusów jakie ma każdy z

    Ale Nokia potrafi się sama z serwerem poczty połączyć, bez pośredników, a
    Blackbery wymaga pomocy serwerów w Kanadzie, które ostatnio notorycznie się
    sypią.
    Oprócz tego w Blackberry nie dostaniesz się do kalendarza Exchange bez
    cholernie kosztownego softu, a N52 robi to za darmo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-01-15 14:58:27
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > Oprócz tego w Blackberry nie dostaniesz się do kalendarza Exchange bez
    > cholernie kosztownego softu, a N52 robi to za darmo.

    No to 2:0 dla Nokii, do tego GPS to juz 3:0 ;)

    --
    pzdr
    LETki

  • 4. Data: 2010-01-15 15:00:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:58:27 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > No to 2:0 dla Nokii, do tego GPS to juz 3:0 ;)

    Pozostaje pytanie - czy twoja poczta to też exchange? czy też normalna
    POP3/IMAP?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-01-15 17:04:43
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Pozostaje pytanie - czy twoja poczta to też exchange? czy też normalna
    > POP3/IMAP?

    Jedna to exchange, druga pop3.

    --
    pzdr
    LETki

  • 6. Data: 2010-01-15 17:16:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:04:43 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    > Jedna to exchange, druga pop3.

    Do połączenia z Exchange potrzebujesz Blackberry Enterprise Server, 4 lata
    kosztował około 6 tys. zł plus licencje na każdego użytkownika, plus sprzęt
    na którym to stoi.
    Nokia z Symbianem po doinstalowaniu darmowego Mail for Exchange łączy się z
    Exchange za darmo. To samo robią wszystkie urządzenia z Windows Mobile,
    Androidem a nawet iPoo.
    Jeżeli dużo mailujesz, to może warto spojrzeć na E71 - to lepszy model do
    tego zastosowania i wbrew pozorom nie jest istotnie większy. Ewentualnie na
    coś z Windows Mobile, choć E71 będzie dłużej pracowała na baterii.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-01-15 17:56:17
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

> [...]

    > tego zastosowania i wbrew pozorom nie jest istotnie większy. Ewentualnie na
    > coś z Windows Mobile, choć E71 będzie dłużej pracowała na baterii.

    Dużo mailuję.
    O Mail 4 exchange wiedziałem, natomiast zaskoczyło mnie to co piszesz o BB
    (jakaś masakra).
    Wybieram firmowy telefon, i w cenniku który przedstawił mi operator, e71 i
    fony z WM sa znacząco droższe (obawiam się, że nie zmieszczą się w budżecie).
    Napalałem się właśnie na Win Mobile (coś od HTC) ale będzie to niestety
    raczej poza zasięgiem :(

    --
    pzdr
    LETki

  • 8. Data: 2010-01-15 18:04:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:56:17 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

> [...]
    > Napalałem się właśnie na Win Mobile (coś od HTC) ale będzie to niestety

    Sprawdź jeszcze raz cenniki, bo E71 to już stary model i wlasnie tanieje,
    bo ma następcę - E72 (ale różnice sprzętowe są minimalne, nie warto
    dopłacać). Tak samo są nieco starsze urządzenia z Windows Mobile które
    powinny być już tanie, a są wciąż bardzo dobre, np. HTC Kaiser

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-01-15 18:47:25
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    LET ki pisze:

> [...]
    > Napalałem się właśnie na Win Mobile (coś od HTC) ale będzie to niestety

    i780, podobny do e71, Wzamian za gorszy aparat i brak radia dostaniesz
    WM z całym inwentarzem, nieco wiekszy ekran i myszke optyczną, dzieki
    której nie dotkniesz ekranu ani nie wyjmiesz rysika(=obsługa WM bez
    nakładek jedna reką) JAko bonus na 90% dostaniesz legalną automape
    porządny uchwyt na szybe, słuchawkeBT i drugą baterie z ładowarką.
    (takie były zestawy)

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-01-15 21:20:27
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 15.01.2010 18:16, Waldek Godel pisze:

    > Jeżeli dużo mailujesz, to może warto spojrzeć na E71 - to lepszy model do
    > tego zastosowania i wbrew pozorom nie jest istotnie większy.

    Podepnę się, bo mam właśnie dylemat: E52 czy E71? Korzystam już
    prywatnie ponad rok z E71 i znam na wylot jej zady i walety. Teraz firma
    wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.

    Za E52 przemawiaja czas pracy na baterii i szybszy procesor. Z kolei z
    E71 łatwiej pisze się maile, ale w pracy mimo wszystko głównie dzwonię z
    telefonu, maile odbierając na laptopie. Poza tym posiadając dwa
    egzemplarze jednego modelu mogą mi się często mylić ;-)

    Niestety, nie mam za bardzo czasu i możliwości "pomacać" E52 na żywo, a
    w poniedziałek muszę zdecydować.

    Innymi słowy: skłaniam się ku E52. Są jakieś powody, by jej nie kupować?
    Czytałem gdzieniegdzie o "fatalnym wykonaniu" i tego typu historiach -
    ile w tym prawdy?

    Dzięki za radę,
    Marek