  • 1. Data: 2014-07-15 15:15:59
    Temat: code rotting
    Od: firr <p...@g...com>

    ostatnio czytalem jak ktos uzyl tego okreslenia,
    jest dosyc uzyteczne; code rotting w moim rozumieniu
    to taki proces gdy dany soft staje sie 'przestarzały'.

    warto pewnie zwrocic uwage na dwie glowke kategorie,
    pewien rodzaj softu robi sie przestarzały z przyczyn
    dosyc naturalnych tj glownie rozwijania sie hardwaru
    (przy czym o ile tak to on naprawde nie robi sie koniecznie taki przestarzaly
    wystarczy tylko go nieco przepisac) - ta naturalna kategoria jest mz dosyc waska
    wiekszym problemem jest dla mnie druga kategoria -
    kod robi sie przestarzaly bo ktos przestaje 'kontynuowac' jakies tam srodowiska lub
    wprowadza
    nowe dekontynuujac stare - dla mnie to jest realny problem i musze powiedziec ze tego
    nie lubie, porzadny jezyk czy jakis podobny produkt powinien nie gnic
    wogole

  • 2. Data: 2014-07-15 16:01:07
    Temat: Re: code rotting
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 15:15:59 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    tego nie lubie, porzadny jezyk czy jakis podobny produkt powinien nie gnic

    to ze cos czego nie uzywam i nie lubie, np c# i inne takie lub inne, gnije gdzies w
    tle nie robi mi niby wielkiej roznicy ale i tak szczerze mowiac budzi to moj
    niesmak; gorzej jesli gnije cos czego uzywanie mialbym rozwazac, np taki physx, sdl
    czy cos w tym stylu, ogl - a to wszystko gnije, ogl kiedys byl chyba okreslany jako
    duzy stabilny standard a pozniej przegnil w sporym stopniu ;/
    wstecznej kompatybilnosci mozna nie lubic ale tak
    naprawde w tym kontekscie widac ze jej znaczenie jest duze itp, ciekawe kiedy
    przegnije x86
    wogole z czasem w tym sensie swiat technologii
    robi sie moze nie wysypiskiem smieci ale czyms podobnym, jest niby tez opcja by sie z
    tym pogodzic
    ale tak naprawde przy powazniejszym programowaniu
    chyba to jednak troche nie pasuje i lepiej by bylo
    jednak trzymac sie troche tych bardzirj trwalych
    'srodowisk' - tak naprawde ten temat pewnie nadaje sie do tego by wysnuc z niego
    jeszcze jakies bardziej subtelne wnioski

  • 3. Data: 2014-07-16 13:32:56
    Od: firr <p...@g...com>

    w sumie moje wnioski bylyby chyba np takie
    - wprowadzanie porawek owocuje w code rot i to po dwu stronach (w pewnym sensie i
    stara i nowa wersja robi sie potrosze zgniła)
    - jest to bardzo nieprzyjemne zjawisko dlatego mz jesli cos jest dobre i szeroko
    uzywane nalezaloby sie wstrzymywac z rozmaitymi poprawkami (z pewnymi wyjatkami, -
    tak naprawde jezyk nalezaloby uproscic i dobrze przemyslec tak by ie trzebabylo go
    zmieniac,
    a jesli juz poprawki to chyba czesto lepiej jest po prostu zrobic nowy jezyk (by nie
    powodowac gnicia starego),
    nie podoba mi sie takie wypuszczanie 150 wersji, dotyczy to w sumie nie tylko
    jezykow ale nawet tooli, kompilatorow i zwyklego softu
    - z drugiej strony jest to mozna powiedziec praktyczne 9takie czeste wypuszczanie0
    tylko
    chyba nieststy jest to bardziej praktyczne dla
    tworcow niz dla userów, ta niesamowita mnogosc wersji iphonow telefonow windowsow
    linuksow itd
    to nie jest w sumie cos specjalnie wartosciowego to sa bardziej smieci - w przypadku
    softu jest to
    jeszcze chyba gorsze, jak cos nie dziala ze wzgledu
    na zmiane hardwaru to i tak jestem zly a jak nie dziala ze wzgledu naniepoprawna
    wersja flasha javy, make, pliku projektu, patcha itd to juz na maksa (masakrycznie) -
    wszyscy updatuja i jakos radza sobie z tym syfem ale i tak widze tu problem (pomaga
    tu troche fakt ze podstawowe skladniki systemu czyli
    winapi i okolice itp sa dusyc dobrze kompatybilne,
    ale juz na przyklad z physixem i gpu problemy bywaja wieksze itd