  • 1. Data: 2015-06-27 21:03:04
    Temat: compact cassette
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    łatwa w przenoszenu, bardziej kompaktowa, zajmuje mniej miejsca.
    Musisz ja mieć ;)

    https://youtu.be/50kOJRfVCQ4

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2015-06-27 22:47:34
    Temat: Re: compact cassette
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-06-27 21:03, PiteR wrote:
    > łatwa w przenoszenu, bardziej kompaktowa, zajmuje mniej miejsca.
    > Musisz ja mieć ;)
    >
    > https://youtu.be/50kOJRfVCQ4

    IMO idiotyzm ;-)
    BTW magnetofon kasetowy był moim największym "technicznym"
    rozczarowaniem z czasów dzieciństwa - już wyjaśniam:
    okazało się, że jest tam po prostu taśma :-(

    Włodek

  • 3. Data: 2015-06-28 00:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2015 22:47:34 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):
    > BTW magnetofon kasetowy był moim największym "technicznym"
    > rozczarowaniem z czasów dzieciństwa - już wyjaśniam:
    > okazało się, że jest tam po prostu taśma :-(

    A czego sie spodziewales ?

    J.

  • 4. Data: 2015-06-28 01:03:45
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:558f0be6$0$27516$65785112@news.neostrada.pl...

    > IMO idiotyzm ;-)
    > BTW magnetofon kasetowy był moim największym "technicznym" rozczarowaniem
    > z czasów dzieciństwa - już wyjaśniam:
    > okazało się, że jest tam po prostu taśma :-(

    Tefifonem jeszcze bardziej byś się chyba rozczarował...
    (W skrócie - Tefifon = gramofon kasetowy)
    (Uczciwie przyznam, urządzenie to nie było mi znane, dopiero teraz
    trafiłem...)

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 5. Data: 2015-06-28 01:13:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A czego sie spodziewales ?

    Jak to czego?! Nie-wia-do-mo-cze-go! Też tak miałem. W telewizorze
    powiedzieli, że będą takie magnetofony "nie na taśmę, tylko na kasetę".
    Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że telewizja kłamie.

    Ale pamiętam też, że był magnetofon, który pracował z kasetami, do
    których wkładało się szpule z normalną ćwierćcalową taśmą. Każdy teraz
    pomyśli, że musiał byc konstrukcji radzieckiej -- ale ja do końca tego
    nie jestem pewien, dobrze nie pamiętam, choć to bardzo możliwe.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2015-06-28 07:32:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    l...

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >pomyśli, że musiał byc konstrukcji radzieckiej -- ale ja do końca tego
    >nie jestem pewien, dobrze nie pamiętam, choć to bardzo możliwe.

    W USA ten system był bardziej rozpowszechniony niż w Europie - konkurent CC
    żył jednak krótko
    https://en.wikipedia.org/wiki/Elcaset

  • 7. Data: 2015-06-28 07:45:46
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-06-27 o 21:03, PiteR pisze:
    > łatwa w przenoszenu, bardziej kompaktowa, zajmuje mniej miejsca.
    > Musisz ja mieć ;)
    >
    > https://youtu.be/50kOJRfVCQ4

    dobry przykład jak bardzo japonia sie starzeje

  • 8. Data: 2015-06-28 07:57:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tom" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >dobry przykład jak bardzo japonia sie starzeje

    A gdyby film był o cc byłby dowodem na starzenie się np. Europy?

  • 9. Data: 2015-06-28 11:19:41
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-06-28 01:13, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak to czego?! Nie-wia-do-mo-cze-go! Też tak miałem. W telewizorze
    > powiedzieli, że będą takie magnetofony "nie na taśmę, tylko na kasetę".
    > Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że telewizja kłamie.

    Dokładnie tak "czegoś tam". Dziś powiedziałbym, że czegoś w rodzaju
    pamieci (wtedy nie było punktu odniesienia poza kryształami pamięci z
    książek SciFi)

    Tego nie znałem.

    Wlodek

  • 10. Data: 2015-06-28 12:11:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Tego nie znałem.

    Bo to kompletnie od czapy wynalazek był, więc nie ma co się dziwić,
    że w ogóle się nie przyjął i nie był powszechnie znany. Pomysłodawcom
    chodziło o to, by dało się zmienić repertuar bez długotrwałego
    przewijania taśmy. Jednak wcale nie było to bezproblemowe ani takie
    znowuż bardzo szybkie -- co łatwo zrozumieć, gdy się weźmie pod uwagę
    wielkość takiej kasety, w dodatku zachowującej wsteczną kompatybilność
    z magnetofonami używającymi gołych szpul umieszczanych w tych kasetach.

    --
    Jarek