    From: XJL <X...@w...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.internet.polip
    Subject: [cross] Walka prawna z atakami DDoS
    Date: Thu, 11 Sep 2014 06:52:50 +0200

    (cross na pl.soc.prawo i pl.internet.polip, gdyż myślę, że problem ten
    szczególnie dotyka polskiego internetu)

    Ostatnio rozpowszechniły się w internecie, szczególnie wśród młodzieży,
    tzw. stressery, czyli usługi które oficjalnie służą do testowania swoich
    łącz, a w rzeczywistości używają ich internauci do uwalania łącz swoim
    kolegom lub wywalania serwerów gry.

    Jeśli ktoś nie jest w temacie, to taki przykładowy stresser w ramach
    dostępu za $5 miesięcznie pozwala uruchamiać co 2 minuty, jeden atak
    trwający 2 minuty i generujący wolumen ruchu przekraczający
    kilka-kilkanaście gbps. Aktywować konto można paypalem w parę minut, a
    za kilka dolarów więcej można kupować dłużej trwające ataki, łącznie z
    takimi liczonymi w godzinach i dniach.

    Prowadzę serwery gier dla młodzieży i niestety ciągle jestem świadkiem
    sytuacji, w której jeden niepełnoletni gimnazjalista ddosuje innego, lub
    też ddosuje serwer. Zdarzyło mi się juz być wyproszonym z dwóch
    kolokacji przez takie zdarzenia, aż znalazłem serwerownie, która takie
    ataki ładnie, samodzielnie, filtruje.

    Mimo wszystko problem istnieje i jest powszechny, a ponieważ tak jak
    wspomniałem, przeprowadzają go gimnazjaliści, nie są w tym za bardzo
    roztropni. Zazwyczaj chwalą mi się 'zaraz zdosuje ten serwer!11' tuż
    przed uruchomieniem testu łącza w stresserze, wysyłając wiadomość ze
    swojego adresu IP. Zakładam też, że nie są na tyle mądrzy, aby
    przynajmniej obsługiwać to narzędzie w sposób anonimowy, chociażby nie
    opłacając go swoim paypalem.

    Postanowiłem więc z nimi powalczyć drogą prawną, tj. zgłosić na
    policję/prokuraturę zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

    Dysponuje przyznaniem się takiej osoby do wykonywania takich ataków w
    postaci np. postu na forum wysłanego z 'domowego' ip, zapisem pakietów i
    informacjami od serwerowni o trwającym i/lub filtrowanym ataku ddos. O
    ile mi wiadomo, operatorzy stresserów udostępniają organom ścigania
    informacje o tym kto z nich korzysta (adres ip, adres konta paypal),
    gdyż oficjalnie prowadzą oni legalną usługę. Niestety nie są to
    jednostki z Polski.

    Czy sensowne jest skorzystanie z usług prawnika do stworzenia takiego
    zawiadomienia?

    Pod który paragraf karny to podlega?

    Gdzie najlepiej złożyc takie zawiadomienie i w jakiej formie?

    Co w sytuacji, jeśli osoba wykonująca takie ataki jest niepełnoletnia?

    Czy ktoś przerabiał ten temat w kontekście ataków ddos i mógłby
    podzielić się chociażby szablonem takiego zawiadomienia?