  • 1. Data: 2017-01-03 17:59:26
    Temat: [crosspost] Smart TV, a może inne rozwiązanie?
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Powziąłem noworoczną decyzję i postanowiłem zakupić nowy TV.
    Od razu ochoczo przystąpiłem do poszukiwać wśród masy telewizorów typu
    Smart, ponieważ TV ma być tylko i wyłącznie wykorzystywany do odbioru
    wszelkich dóbr dystrybuowanych drogą intranetową.
    Jednak gdy emocje trochę opadły zaczęłam się zastanawiać czy zamiast
    Smart TV nie lepiej zanabyć zwykły TV (oszczędzając przy okazji trochę
    $), a do funkcji Smart wykorzystać Raspberry Pi 3.
    Zarówno we współczesnych telewizorach jak i mikrokomputerach jestem
    laikiem stąd zwracam się do Was. Może ktoś miał podobny dylemat, albo
    spotkał się zarówno z jednym jak i drugim rozwiązaniem?
    To co wg mnie wydaje się rozwiązaniem przemawiającym za Malinką to
    większe możliwości oraz brak obawy, że po 2-3 latach (kiedy skończy się
    wsparcie producenta TV na nasz telewizor) będzie się on stawał co raz
    mniej Smart.
    Za Smart TV przemawia chyba tylko jego prostota - plug and play i
    wszystko działa bez kombinowania z pozycji pilota, aczkolwiek z tego co
    już udało mi się gdzieś wyczytać to rozwiązanie poprzez Raspberry też
    powinno umożliwiać sterowaniem wszystkiego pilotem od TV.
    Co do konfiguracji Malinki nigdy nie miałem z tym do czynienia, ale
    ilość tutoriali w internecie myślę spokojnie wystarczy mi do ogarnięcia
    tematu.

  • 2. Data: 2017-01-03 18:26:31
    Temat: Re: [crosspost] Smart TV, a może inne rozwiązanie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Smart TV nie lepiej zanabyć zwykły TV (oszczędzając przy okazji trochę
    > $), a do funkcji Smart wykorzystać Raspberry Pi 3.
    to wmiarę dobry kierunek. nawet nie chodzi o oszczędność, ale za 5 lat
    będziesz patrzył w ten sam ekran, a ze smartu będzie ciężko skorzystac,
    bo będzie mocno nieaktualny.
    Tyle ze rasbery pi, niekoniecznie. do testów użyj zwykłego smartfona.
    sterować nim zdalnie możesz z teamviewera - o co ostatnio pytałem na
    grupie gsm. powodzenia
    ToMasz
    Ps na plecki tv możesz też przykręcić starego laptopa, jak kto woli.
    laptop z potłuczonym ekranem i z nieżywą bateria ( telefon też) kosztuje
    grosze

  • 3. Data: 2017-01-03 20:14:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-03 o 17:59, SERG pisze:

> [...]
    > Co do konfiguracji Malinki nigdy nie miałem z tym do czynienia, ale
    > ilość tutoriali w internecie myślę spokojnie wystarczy mi do ogarnięcia

    Jak sygnał masz tylko z anteny i sieci to jak najbardziej malina
    lub coś podobnego.
    Jak sygnał i internet masz od jednego dostawcy to nie tylko nie
    potrzebujesz smart ale nawet TV nie potrzebujesz. Wystarczy monitor
    z regulacją siły głosu, cała resztę obsługujesz przez urządzenie
    dostawcy sygnału.

    Smart TV to kolejny bzdet marketingowców do wydrenowania naszych
    kieszeni. Tu pozdrowienia do szczęśliwych nabywców telewizora
    z niepotrzebnym systemem 3dD.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-01-03 20:32:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poproszę o inne tanie pudełko z potrójnym tunerem naziemno-satelitarnym, w tym z
    dwoma wejściami Sat, wydalające z siebie obraz 3840x2160@120Hz
    Oczywiście bez wentylatora i żeby domowników nie straszyło nawet wyglądem.

    -----

  • 5. Data: 2017-01-04 01:08:31
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Powziąłem noworoczną decyzję i postanowiłem zakupić nowy TV.

    Masz dwie opcje:
    - zakup smart tv i czekanie az jakies media nie beda do konca kompatybilne
    (przypadek najbardziej denerwujacy: ogladasz film, powiedzmy AVC w mkv i pod
    koniec filmu dekoder sie wywala a na kompie nie, czyli strumien jest ok)
    - zakup smart tv + mini PC (Android / Windows) i brak zmartwien

  • 6. Data: 2017-01-07 11:27:06
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2017-01-04 o 01:08, jakson pisze:

> [...]
    > nie, czyli strumien jest ok)
    > - zakup smart tv + mini PC (Android / Windows) i brak zmartwien

    I tak też postanowiłem. Kupię Smart TV (ciężko jest teraz kupić TV bez
    tej funkcji) i do tego podłącze Pi3. Rozsądna cena, spore możliwości i
    ilość materiałów w internecie przeważyły za Pi3.

  • 7. Data: 2017-01-07 19:47:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Inna opcja to zakup modelu smart TV umożliwiającego zrootowanie.

    -----