  • 1. Data: 2016-05-23 14:11:11
    Temat: cyfrowa archiwizacja dokumentów
    Od: Bartosz Bartczak <l...@a...pl>

    Witam,

    Obecnie archiwizuję strony A4 czaro białe wraz z podpisem do postaci
    cyfrowej. Wybrałem format TIFF oraz konwersja na JPG z korekcją
    kontrastu i jasności. Plik średnio wychodzi ok 350kB JPEG 1240x1740
    Grayscale.

    ING swoje dokumenty np archiwizuje A4 czaro białe bez podpisu do formatu
    TIFF 2488x3512 RGB o wielkości pliku średnio 45kB idealnie czytelny. Ja
    też tak chce.

    Jest jakiś soft na rynku co lepiej optymalizuje dokumenty czarno białe
    pod względem optymalizacji wielkości pliku bez dużej utraty jakości?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-05-23 22:02:55
    Temat: Re: cyfrowa archiwizacja dokumentów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.05.2016 o 14:11, Bartosz Bartczak pisze:
> [...]
    >
    > ING swoje dokumenty np archiwizuje A4 czaro białe bez podpisu do formatu
    > TIFF 2488x3512 RGB o wielkości pliku średnio 45kB idealnie czytelny. Ja
    Czy te tiffy nie są przypadkiem czarno białe bez odcideni szarości? Ja
    miałem kiedyś aparat ricoch caplio, który miał tryb dokument. zajebiście
    dostosowywał się do warunków oświetleniowych, nawet gdy kartka nie była
    równomiernie oświetlona. i on właśnie używał jakiegoś dziwnego formatu
    (tiff) do zapisu zdjęć czarno białych.

    > Jest jakiś soft na rynku co lepiej optymalizuje dokumenty czarno białe
    > pod względem optymalizacji wielkości pliku bez dużej utraty jakości?
    irfan, albo coś podobnego?
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-05-24 19:45:20
    Od: "U-Kim\\Mikolaj" <m...@b...nos>

    Dnia 23.05.2016 Bartosz Bartczak <l...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > ING swoje dokumenty np archiwizuje A4 czaro białe bez podpisu do formatu
    > TIFF 2488x3512 RGB o wielkości pliku średnio 45kB idealnie czytelny. Ja

    Czy to nie jest po prostu 1-bitowy TIFF? Czysta czerń i biel bez odcieni
    szarości. Kilka(naście) odcieni szarości można symulować ditheringiem.

    m.

  • 4. Data: 2016-05-26 00:45:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 May 2016 17:45:20 GMT, U-Kim\Mikolaj napisał(a):

    > Czy to nie jest po prostu 1-bitowy TIFF? Czysta czerń i biel bez odcieni
    > szarości. Kilka(naście) odcieni szarości można symulować ditheringiem.

    TIFF mogl miec do tego w dodatku kompresje RLL, podobna jak w faksach.
    Ale to juz nie kazdy soft obslugiwal.

    J.