  • 1. Data: 2011-12-23 10:45:49
    Temat: cygwin i $PWD
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Dziwny zonk napotkałem pisząc skrypt bash wykonywany na cygwin. Zmienna
    $PWD oraz polecenie pwd dają wynik "/home/szyk" zamiast katalogu z
    jakiego wywołuję skrypt. Co dziwne jeśli odpalę konsole (cmd.exe) w
    jakimś katalogu i wpiszę bash, to katalog bieżący jest prawidłowy.

    Co zrobić by w skryptach basha wykonywanych przez cygwin mieć prawidłowy
    katalog bieżący?

    dzięki i pozdro
    Szyk

  • 2. Data: 2011-12-23 12:17:22
    Temat: Re: cygwin i $PWD
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Dec 23, 10:45 am, Szyk <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jakimś katalogu i wpiszę bash, to katalog bieżący jest prawidłowy.
    >
    > Co zrobić by w skryptach basha wykonywanych przez cygwin mieć prawidłowy

    U mnie działa prawidłowo.
    Chyba nie chodzi o to, że spodziewasz sie tam katalogu, w którym jest
    plik ze skryptem?

  • 3. Data: 2011-12-23 13:40:19
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-12-23 13:17, Andrzej Jarzabek pisze:

    > U mnie działa prawidłowo.
    > Chyba nie chodzi o to, że spodziewasz sie tam katalogu, w którym jest
    > plik ze skryptem?

    Dokładnie spodziewam się, że jak uruchomię skrypt b.sh z powłoki cmd.exe
    (przez skojarzenie z bash.exe) albo gdy uruchomię w powłoce cmd.exe
    powłokę bash.exe i z niej mój skrypt, to będę miał w $PWD ścieżkę taką
    jak w tych powłokach z których wywołuję mój skrypt.