  • 1. Data: 2016-09-28 08:54:42
    Temat: czujnik temp w stacji pogodowej
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Witam
    Czy ktos ogarnia jakiego rodzaju czujnik temperatury jest typowo
    stosowany w tanich (20-30pln) termometrach/stacjach pogodowych. Np. taki
    by mi pasowal
    http://allegro.pl/termometr-cyfrowy-zewnetrzny-wewne
    trzny-2w1-i6523387069.html

    Chcialbym mierzyc temp w miejscu (odleglosc ok. 15m) do ktorego mam
    doprowadzony przewod 2x2.5mm2, czyli gruby. Wiec jesli czujnik jest
    oparty na termistorze to chyba powinno dzialac gdybym przedluzyl go tym
    kablem. Ale jesli jest to DS1820 lub cos cyfrowego to nie da rady.
    Dobrze mysle czy niekoniecznie?

  • 2. Data: 2016-09-28 09:31:38
    Temat: Re: czujnik temp w stacji pogodowej
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "tomekp"

[...]

    ---
    DS działa na taki dystans.

  • 3. Data: 2016-09-28 09:41:58
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > oparty na termistorze to chyba powinno dzialac gdybym przedluzyl go tym
    > kablem. Ale jesli jest to DS1820 lub cos cyfrowego to nie da rady.

    Wiem, ale ja mam tyko dwie zyly. Chyba ze w tych stacjach stosuja tryb
    pasozytniczny DS'a. Nie wiem, wiec sie pytam czy ktos cos wie.

  • 4. Data: 2016-09-28 10:25:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "tomekp"

> [...]

    Wiem, ale ja mam tyko dwie zyly. Chyba ze w tych stacjach stosuja tryb
    pasozytniczny DS'a. Nie wiem, wiec sie pytam czy ktos cos wie.
    Aaaa czyli pytasz co stosują w stacji, dopiero teraz do mnie dotarło. Chyba
    zwykle termistory

  • 5. Data: 2016-09-28 19:52:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 08:54, tomekp pisze:
> [...]
    > oparty na termistorze to chyba powinno dzialac gdybym przedluzyl go tym
    > kablem. Ale jesli jest to DS1820 lub cos cyfrowego to nie da rady.

    zwykły termistor

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-09-29 18:02:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-28 o 10:25, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Aaaa czyli pytasz co stosują w stacji, dopiero teraz do mnie dotarło.

    Pewnie trzeba by przekalibrować przy podłączeniu 15 m kabla?

  • 7. Data: 2016-09-29 18:19:29
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Pewnie trzeba by przekalibrować przy podłączeniu 15 m kabla?

    Kabel jest gruby 2.5mm^2 przekroju. Moim zdaniem jego opór będzie
    znikomy w stosunku do termistora

  • 8. Data: 2016-09-30 12:33:34
    Od: w...@g...com

    > Kabel jest gruby 2.5mm^2 przekroju. Moim zdaniem jego opór będzie
    > znikomy w stosunku do termistora

    Termistor typowo 10 kom przy +25 stopniach.

  • 9. Data: 2016-09-30 12:38:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jeszcze napisz w jaki sposob przekalibrowac.

  • 10. Data: 2016-09-30 14:56:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > To jeszcze napisz w jaki sposob przekalibrowac.

    Do VW kalibrowało się szlifierką :-)

    P.P.