  • 1. Data: 2017-10-19 13:01:02
    Temat: czujniki parkowania przednie - kiedy sie aktywuja ?
    Od: panamera <p...@g...com>

    Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie przednich czujników parkowania.
    Mianowicie u mnie załaczaja sie dopiero po właczeniu biegu wstecznego.
    tzn jeżeli jadę do przodu, podjeżdżam pod przeszkodę ...nawet bardzo
    blisko to czujniki nie zaalarmują o przeszkodzie ale jesli zatrzymam
    sie, włacze bieg wsteczny i wtedy np bieg 1 to rozlegnie sie alarm
    czujników.jak to jest u was?

  • 2. Data: 2017-10-19 13:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "panamera" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >przeszkodzie ale jesli zatrzymam sie, włacze bieg wsteczny i wtedy np
    >bieg 1 to rozlegnie sie alarm czujników.jak to jest u was?

    W Vectrze sie wlaczaja wstecznym, ale mozna tez wlaczyc przyciskiem.

    Tylko ... z przodu w zasadzie niepotrzebne, z przodu widac :)

    J.

  • 3. Data: 2017-10-19 14:01:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Oct 2017 13:09:40 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko ... z przodu w zasadzie niepotrzebne, z przodu widac :)

    Ale jest to wkurzajace. Stoję pod ścianą z przodu, wrzucam wsteczny i
    piszczy i po co?? Niech piszczy jak wrzucę D/1.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-10-19 14:04:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 19 Oct 2017 13:09:40 +0200, "J.F."

    >Ale jest to wkurzajace. Stoję pod ścianą z przodu, wrzucam wsteczny i
    >piszczy i po co?? Niech piszczy jak wrzucę D/1.

    No ale wrzucasz wsteczny, to sie obracasz do tylu i przodu nie
    widzisz, to ma sens :-)
    Szczegolnie, jesli czujniki na rogach umieszczone i ostrzegaja ze
    przodem zawadzisz przy skrecie.

    No i ... przednie czujniki piszcza w przednich glosnikach, a tylne w
    tylnych :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-10-20 08:31:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Oct 2017 14:04:31 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale wrzucasz wsteczny, to sie obracasz do tylu i przodu nie
    > widzisz, to ma sens :-)

    Nie ma sensu, nie muszę kontrolować przodu jeśli oddalam się od
    przeszkody. Niepotrzebnie rozprasza.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-10-20 08:54:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 20 Oct 2017 08:31:46 +0200, Marek wrote:
    > Nie ma sensu, nie muszę kontrolować przodu jeśli oddalam się od
    > przeszkody. Niepotrzebnie rozprasza.

    JF pisał o sytuacji kiedy skręcasz, cofając. A wtedy sens jednak jest -
    bokiem łatwo zawadzić o różne rzeczy bo przednie koła samochodu wcale nie
    jadą po śladach tylnich :) ...ja tak za młodu położyłem znak drogowy
    służbowym furgonem.

    Mateusz

  • 7. Data: 2017-10-20 09:00:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > JF pisał o sytuacji kiedy skręcasz, cofając. A wtedy sens jednak jest -
    > bokiem łatwo zawadzić o różne rzeczy bo przednie koła samochodu wcale nie
    > jadą po śladach tylnich :)

    A one widzą z boku?

    Robert

  • 8. Data: 2017-10-20 09:05:03
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 20 Oct 2017 09:00:19 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A one widzą z boku?

    Ja tam nie wiem, takich czujek w życiu nie widziałem, ale JF pisał:

    > Szczegolnie, jesli czujniki na rogach umieszczone i ostrzegaja ze
    > przodem zawadzisz przy skrecie.

    uznałem więc że widzą, a JF wie o czym mówi.

    Mateusz

  • 9. Data: 2017-10-20 10:45:19
    Od: p...@g...com

    --A one widzą z boku?

    kilkanascie do kilkudziesieciu cm powinny obejmowac ale zdarzylo mi juz sie parkowac
    tylem (mocno skrecajac) kiedy czujnik zadzialal z opoznieniem.
    Calkowicie ufac mozna tylko tym ktore sa w autach z autonomicznym parkowaniem bo tam
    producent sie nie wymiga od szkody :-)

  • 10. Data: 2017-10-23 12:45:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-10-19 o 13:01, panamera pisze:
> [...]
    > blisko to czujniki nie zaalarmują o przeszkodzie ale jesli zatrzymam
    > sie, włacze bieg wsteczny i wtedy np bieg 1 to rozlegnie sie alarm

    U mnie aktywują się przy małej prędkości, nie muszę wrzucać wstecznego :).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - '16 Astra ST 1.6 BiTurbo, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)