  • 1. Data: 2017-01-15 17:15:03
    Temat: czy da się "podciągnąć" napięcie w zasilaczu impulsowym o pół wolta?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam parę fajnych zasilaczy, 12v, albo prawie 12v. niestety, plus kable,
    robi mi się 11 z hakiem. potrzebuję podnieść napięcie tego zasilacza
    chociaż o pół wolta. przy prądzie odpowiadającym połowie jego mocy.
    czy moglibyście rzucić okiem na poniższe fotografie i powiedzieć czy są
    szanse i ewentualnie jak?
    https://zapodaj.net/a06ed4839fb20.jpg.html
    https://zapodaj.net/e61d6b55826b7.jpg.html

    ToMasz
    PS
    mam taki zasilacz, niby do PC, ale jakiegoś nietypowego. jest malutki,
    ma 120w. A w środku potencjometr którym można regulować napięcie 5-6v i
    11-13v. Czy taki potencjometr to ewenement, czy tu by się też
    rezystorkami dało namieszać?

  • 2. Data: 2017-01-15 18:03:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 17:15, ToMasz pisze:
    > czy moglibyście rzucić okiem na poniższe fotografie i powiedzieć czy są
    > szanse i ewentualnie jak?
    Szanse poskoczyłyby gdybyś zrobił schemat. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2017-01-15 18:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 17:15:03 +0100, ToMasz napisał(a):
    > mam parę fajnych zasilaczy, 12v, albo prawie 12v. niestety, plus kable,
    > robi mi się 11 z hakiem. potrzebuję podnieść napięcie tego zasilacza
    > chociaż o pół wolta. przy prądzie odpowiadającym połowie jego mocy.

    Moze wystaczy kable poogrubic ?

    > czy moglibyście rzucić okiem na poniższe fotografie i powiedzieć czy są
    > szanse i ewentualnie jak?
    > https://zapodaj.net/a06ed4839fb20.jpg.html
    > https://zapodaj.net/e61d6b55826b7.jpg.html

    A schemat to kto rozrysuje ?

    Element U2 - wyglada jak transoptor, uzywany do sprzezenia zwrotnego w
    stabilizacji napiecia.
    Ten "tranzystor" obok ... czy to nie TL431 ?

    Co by nam dawalo dzielnik oparty na R15, i chyba R16 i moze R25 -
    tylko wartosci cos mi nie pasuja.

    Zobacz tez ZD1 - dioda zabezpieczajaca ? Ale na ile, jesli na 12V, to
    podnoszenie moze byc niebezpieczne.

> [...]
    > ma 120w. A w środku potencjometr którym można regulować napięcie 5-6v i
    > 11-13v. Czy taki potencjometr to ewenement, czy tu by się też

    ewenement ... ale rezystorki raczej sa.
    W PC nieco trudniej - trzeba 5 i 12V stabilizowac.

    J.

  • 4. Data: 2017-01-15 20:28:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj szeregowo z dioda transoptora jakas diode krzemowa i tak 0,6V zrobi sie wiecej.

  • 5. Data: 2017-01-16 10:39:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Daj szeregowo z dioda transoptora jakas diode krzemowa i tak 0,6V zrobi sie wiecej.

    I to się wydaje najlepszy pomysł.

    W miejscu, gdzie C11 i R11 łączą się z transoptorem, jest trochę miejsca
    na zerwanie ścieżki i wrzucenie 1N4148 (to chyba katoda transoptora, więc
    1N4148 anodą do niej, a katodą do C11 / R11).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2017-01-16 11:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >więc
    >1N4148 anodą do niej, a katodą do C11 / R11).

    Jesli ja dobrze zgaduje, ze ten trojnozkowy element to TL431, to
    powyzsze nie pomoze.

    Rada w miare dobra, ale trzeba przeciac sciezke od R15 do wyjscia, i
    na niej zamontowac te diode.

    Tylko troche mnie te oporniki martwia - ile ma R15 ? 588 to byloby
    zdecydowanie za duzo, 885 raczej tez, tam inne cyfry, czy jakis inny
    kod ... 58B ?

    A R16 i R25 ? Rownolegle polaczone ?

    J.

  • 7. Data: 2017-01-16 12:11:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2017 o 11:24, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko troche mnie te oporniki martwia - ile ma R15 ? 588 to byloby
    > zdecydowanie za duzo, 885 raczej tez, tam inne cyfry, czy jakis inny kod

    wieczorem dam lepsze fotki, zmierzę czy r16 i r25 są równolegle
    połączone czy nie
    ToMasz

  • 8. Data: 2017-01-16 18:53:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2017 o 12:11, ToMasz pisze:
    .

    https://zapodaj.net/ada8d19e47931.jpg.html

    mierzony bez wylutu:
    startuje od 200 kilo, i rośnie... (mierzony w jedna stronę)
    1.7kohm albo (mierzony w drugą stronę) 3,5 kohm. domyślam się ze te
    informacje na niewiele się przydadzą, bo wygląda że mierzę ładujący się
    kondensator. Jedna z "nóżek" R15 jest połączona z plusem wyjścia

    Tak. są równolegle połączone i razem mają ok 850ohm. jedna z nóżek
    połączona jest z minusem

    Jakie modyfikacje wykonać?

    ToMasz
    ps
    optocostam?
    https://zapodaj.net/8d7b839a8ffd8.jpg.html
    wywalić zenerkę?
    https://zapodaj.net/d72988500b2f7.jpg.html

  • 9. Data: 2017-01-16 19:09:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    .

    > Jesli ja dobrze zgaduje, ze ten trojnozkowy element to TL431, to
    element z 3 nóżkami, obok zielonej diody, duży przykręcony do radiatora
    to sbr 20100ct
    ToMasz

  • 10. Data: 2017-01-16 19:43:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >element z 3 nóżkami, obok zielonej diody, duży przykręcony do
    >radiatora to sbr 20100ct

    To jest dioda prostownicza.

    Mowimy o tym malym elemencie kolo LED, przypominajacy tranzystor,
    ktory steruje transoptorem.

    J.