  • 1. Data: 2019-02-05 20:29:18
    Temat: czy istnieje taki transoptor
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Czy istnieje taki transoptor, który może być sterowany bezpośrednio z
    arduino i bezpiecznie wyzwalać lampę błyskową?
    Napięcie na stopce lampy nieznane, w ekstremalnych sytuacjach może być
    nawet ok 400V.

    Podpowiecie? Z góry bardzo dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-02-05 21:12:30
    Temat: Re: czy istnieje taki transoptor
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.02.2019 o 20:29, Michal M. Lechanski pisze:
> [...]
    > arduino i bezpiecznie wyzwalać lampę błyskową?
    > Napięcie na stopce lampy nieznane, w ekstremalnych sytuacjach może być

    Gdzieś widziałem połączenie z tyrystorem, ale teraz nie pamiętam źródła.
    Może w tym kierunku pomyśl, tyrystor bez problemu takie napięcia
    powinien znosić, szczególnie taki od odchylania poziomego (kiedyś były,
    np Jowisz).

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2019-02-05 21:17:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Istnieje. Szukaj MOC308x.

  • 4. Data: 2019-02-05 22:16:32
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > Istnieje. Szukaj MOC308x.

    Bardzo dziękuję.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2019-02-05 22:50:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2019 12:17:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Istnieje. Szukaj MOC308x.

    Sie nie nadaja, przynajmniej 1, 2 i 3.

    Wyzwalaja w przejsciu przez 0.

    J.

  • 6. Data: 2019-02-05 22:57:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal M. Lechanski wrote:

    > Podpowiecie? Z góry bardzo dziękuję.

    A przekaźnik SSR DC może być?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2019-02-05 23:41:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche duze te przekazniki ssr.

  • 8. Data: 2019-02-06 10:04:00
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 05.02.2019 o 21:50, J.F. pisze:

    > Sie nie nadaja, przynajmniej 1, 2 i 3.
    >
    > Wyzwalaja w przejsciu przez 0.

    Dziekuje. Jakas alternatywa?
    Mam TLP3042 ale, o ile dobrze rozumiem parametry, to chyba nie jest
    dobra opcja.

    --
    Michal

  • 9. Data: 2019-02-06 10:35:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-02-06 o 10:04, Michal M. Lechanski pisze:

    > Dziekuje. Jakas alternatywa?
    > Mam TLP3042 ale, o ile dobrze rozumiem parametry, to chyba nie jest
    > dobra opcja.

    Tak, to nie jest dobra opcja. Ale 3022 jak najbardziej.
    Możesz też użyć małego tyrystora, ale nie będzie optoizolacji (co nie ma
    znaczenia, chyba, że używasz lampy zasilanej bezpośrednio z sieci).
    Rozumiem, że masz bardzo starą lampę, z wysokonapięciowym wyzwalaniem.

    P.P.

  • 10. Data: 2019-02-06 10:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 05.02.2019 o 21:50, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 5 Feb 2019 12:17:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    >
    >Dziekuje. Jakas alternatywa?

    Jest cala masa optotriakow bez tego "fjuczerka".

    np MOC3023 - 400V

    https://mselektronik.pl/optoelektronika/optotriaki/m
    oc3023
    https://mselektronik.pl/optoelektronika/optotriaki

    >Mam TLP3042 ale, o ile dobrze rozumiem parametry, to chyba nie jest
    >dobra opcja.

    Ten sam problem - wlacza sie w zerze napiecia.
    Potrzebowalbys TLP3022

    J.