  • 11. Data: 2019-02-06 10:44:07
    Temat: Re: czy istnieje taki transoptor
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 06.02.2019 o 09:35, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Tak, to nie jest dobra opcja. Ale 3022 jak najbardziej.
    > Możesz też użyć małego tyrystora, ale nie będzie optoizolacji (co nie ma
    > znaczenia, chyba, że używasz lampy zasilanej bezpośrednio z sieci).
    > Rozumiem, że masz bardzo starą lampę, z wysokonapięciowym wyzwalaniem.

    Dziekuje.
    Ja nawet nie wiem jaka lampa moze byc uzyta i dlatego chce sie
    zabezpieczyc, nawet na wypadek gdyby podlaczona zostala lampa ladowana
    bezposrednio z sieci, badz inna z wysokim napieciem na stopce.

    --
    Michal

  • 12. Data: 2019-02-06 11:02:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-02-06 o 10:44, Michal M. Lechanski pisze:

> [...]
    > zabezpieczyc, nawet na wypadek gdyby podlaczona zostala lampa ladowana
    > bezposrednio z sieci, badz inna z wysokim napieciem na stopce.

    MOC2022 powinien działać też z nowoczesną, niskonapięciową lampą.
    Kosztuje grosze, warto spróbować.

    P.P.

  • 13. Data: 2019-02-06 11:23:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > MOC2022 powinien działać też z nowoczesną, niskonapięciową lampą.
    > Kosztuje grosze, warto spróbować.
    >
    > P.P.

    MOC 3022, oczywiście. Lub podobny.

    P.P.

  • 14. Data: 2019-02-06 14:03:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos mi sie kiedys o uszy obilo, ale kutasa w talarki za to nie dam sobie pociac, ze
    te transoptory z przelaczaniem w zerze w pierwszym polokresie zalaczaja przypadkowo,
    nie musi napiecie przejsc przez zero. Dopiero w kolejnych polokresach zalaczaja w
    zerze. Nie ma zadnego problemu bo sa rowniez takie co zalaczaja w dowolnym momencie i
    sie beda na 99,9% nadawaly. Trzeba zrobic probe, raptem ryzykuje sie 2,50.

  • 15. Data: 2019-02-06 14:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >momencie i sie beda na 99,9% nadawaly.
    >Trzeba zrobic probe, raptem ryzykuje sie 2,50.

    Zenku, proba nieglupia rzecz, zawsze sie czlowiek czegos dowie,
    tylko po co wydawac 2.50 na rzecz, ktora zapewne sie okaze
    nieprzydatna,
    skoro za te same 2.50 mozna kupic od razu wlasciwy typ
    i nie marnowac czasu na probowanie ?

    No ale kolega tego Tcostam ma, to moze poprobowac.

    J.

  • 16. Data: 2019-02-06 15:36:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z czym masz problem? Jedyne male, tanie i majace dostateczne napiecie pracy sa
    transoptory ktore zaproponowalem. Sa zalaczane w zerze sa i zalaczane przypadkowo. W
    zwiazku z tym

  • 17. Data: 2019-02-06 15:46:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cd. Kolokwialnie spytam po chuj sie produkujesz i twierdzisz ze sie nie da jak sie
    da. Do tego chcesz komus oszczedzic 2,50 a nie wiesz czy on przypadkiem nie ma domu
    500m? i nowego sportowego mesia. Nie widze w zastosowaniu o jakie jest pytanie
    alternatywy dla transoptora z triakiem na wyjsciu. Tylko nie pisz po raz kolejny ze
    te z przejsciem przez zero sie nie nadaja bo nie wiesz czy sie nie nadaja. Oczywiscie
    mozna zastosowac przekaznik polprzewodnikowy wielkosci polowy pudelka mod butow i
    kosztujacy tysiac zlotych. Bogatemu nikt nie zabroni. A co Ty radzisz? Co bys
    polecil? Transoptory ktore wedlug Ciebie sie nie nadaja. Masz cos w zamian?

  • 18. Data: 2019-02-06 16:51:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Cd. Kolokwialnie spytam po chuj sie produkujesz i twierdzisz ze sie
    >nie da jak sie da.
    >Do tego chcesz komus oszczedzic 2,50 a nie wiesz czy on przypadkiem
    >nie ma domu 500m? i nowego sportowego mesia.
    Az takim zazdrosnikiem nie jestem.

    >Nie widze w zastosowaniu o jakie jest pytanie alternatywy dla
    >transoptora z triakiem na wyjsciu.
    >Tylko nie pisz po raz kolejny ze te z przejsciem przez zero sie nie
    >nadaja bo nie wiesz czy sie nie nadaja.

    Ja wiem, ze sie nie nadaja ... ale moge sie mylic.

    >Oczywiscie mozna zastosowac przekaznik polprzewodnikowy wielkosci
    >polowy pudelka mod butow i kosztujacy tysiac zlotych. Bogatemu nikt
    >nie zabroni.

    Wiec trzeba zastosowac optotriak. byc moze z dodatkowym triakiem.

    Ale jak juz wspominasz o cenie, to po co kupowac taki to sie nie
    nadaje, skoro mozna kupic taki, co sie nadaje.

    J.

  • 19. Data: 2019-02-06 18:07:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie i kiedy napisalem zeby kupic taki co sie nie nadaje?

  • 20. Data: 2019-02-06 20:21:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    nie musi napiecie przejsc przez zero. Dopiero w kolejnych polokresach zalaczaja w

    Czyli transoptor na jeden błysk?

    --
    Irokez