  • 1. Data: 2020-05-14 19:34:58
    Temat: czy kupić grafikę?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zalety
    - da obraz 4K i wysteruje tv 1:1 w native res
    - da 60 klatek w 4K zamiast 30 z intela hd
    - wiatraki pozostaną ciche przy oglądaniu 4K
    - zwolni trochę z 8GB ramu dla windy 8.1 bo ma swój 2GB

    wady
    - zasyfi system jarmarcznym softem i kobylastym driwerem nvidia
    - zdestabilizuje biurowego perfekcyjnego della
    - zwiększy ogólny pobór prądu do limitu małego psu 300W

    wchodzi w grę tylko pasywna, tylko low profile
    np taka

    https://tinyurl.com/ya2cjflh

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-05-24 03:39:51
    Temat: Re: czy kupić grafikę?
    Od: a...@i...pl

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 19:34:48 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > zalety
    > - da obraz 4K i wysteruje tv 1:1 w native res
    > - da 60 klatek w 4K zamiast 30 z intela hd
    > - wiatraki pozostaną ciche przy oglądaniu 4K

    mitologia

    grafika jest do gier 3D.

    filmy obsłuży dowolna grafika,
    bo to jest gówniane zadanie dla karty - sam procesor tu wystarczy, czyli soft.

  • 3. Data: 2020-05-24 04:53:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:36b8a58b-a45c-47d9-aaad-a20416bd9f11@googlegro
    ups.com>
    user pisze tak:

    > mitologia

    oj nieporozumienie, nie napisałem, że chodziło mi o moj dell vostro
    który daje max 1080p na zintegrowanej bo pomyliłem grupy :) Drugi moj
    komp da na zintegrowanej 4k ale tylko w 30 klatkach a telewizor może w
    60. Miało iść na pl.comp.os.ms-windows.winnt. Tam sie wątek toczył.

    > grafika jest do gier 3D.

    Nieprawda, zwieksza szybkość reakcji pracy na windowsie. Nawet czuć jak
    sie wszystko płynnie przesuwa pod myszką. Kto bogatemu zabroni ;)

    > filmy obsłuży dowolna grafika, bo to jest gówniane zadanie dla
    > karty - sam procesor tu wystarczy, czyli soft.

    Nieprawda HD2500 nie odtworzy pliku 4k z dysku nawet na ekranie 1080p.
    Sprawdzałem. Obraz się zacina. Nie chodzi o to żeby oglądać w 80%
    uzycia procesora.

  • 4. Data: 2020-05-24 16:09:27
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 24 maj 2020 w
    news:XnsABC7278D1D47FPanElektronik@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Nieprawda HD2500 nie odtworzy pliku 4k z dysku nawet na ekranie
    > 1080p. Sprawdzałem. Obraz się zacina. Nie chodzi o to żeby oglądać w
    > 80% uzycia procesora.

    Jaki procesor?

  • 5. Data: 2020-05-24 19:07:35
    Od: a...@i...pl

    W dniu niedziela, 24 maja 2020 04:52:55 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    >
    > Nieprawda HD2500 nie odtworzy pliku 4k z dysku nawet na ekranie 1080p.
    > Sprawdzałem. Obraz się zacina. Nie chodzi o to żeby oglądać w 80%

    Chyba jakieś bzdety powielasz:

    dość stara karta GF 750:
    https://www.gainward.pl/nvidia-geforce-gtx-750-ti/

    maks. rozdzielczość: 4096 x 2160
    co jest właśnie tym 4K.

    Sama fps niewiele tu wnosi: 60 fps to standard w grach...
    przy 30 fps granie wyglądałoby... raczej słabo.

    Karta graficzna przy odtwarzaniu filmów pracuje w trybie minimum - idle!
    bo robi to w porywach 5% swojej wydajności:

    wtedy zegar jest taktowany zwykle na poziomie 100MHz,
    zamiast 2000MHz - full speed.

    Można sobie to nawet sprawdzić za pomocą:
    GPU-Z, HWinfo, itp. programików.

  • 6. Data: 2020-05-24 22:36:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 24 maj 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    >
    > Karta graficzna przy odtwarzaniu filmów pracuje w trybie minimum -
    > idle! bo robi to w porywach 5% swojej wydajności:

    A skąd wiesz, że karta w ogóle go odtwarza? To nie jest czasem tak, że
    jak nie ma zaimpelmentowanego wsparcia jakiegoś kodeka w samej karcie,
    czy driverach, to wszystko dekoduje CPU?
    W ogóle mówisz o odtwarzaniu w przegląrce online, czy w jakimś
    odtwarzaczu?
    Sam jestem ciekaw jak to z tym jest? Czy np. kupując teraz jakiegoś
    Ryzena z iGPU nie ma co się o nic martwić jeśli chodzi o takie proste
    sprawy jak odtwarzanie/edytowanie video na b. długo?

  • 7. Data: 2020-05-24 22:50:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-05-24 o 22:36, pueblo pisze:

> [...]
    > Ryzena z iGPU nie ma co się o nic martwić jeśli chodzi o takie proste
    > sprawy jak odtwarzanie/edytowanie video na b. długo?

    Nie ma się co martwić.
    Procesor ma sporą moc obliczeniową.
    A jak zbraknie do filmów w 8 czy 16k to dokupisz kartę graficzną.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-05-25 00:41:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fb63abea-4616-4df4-9211-e267aaf65c7c@googlegro
    ups.com>
    user pisze tak:

    > Chyba jakieś bzdety powielasz:
    >
    > dość stara karta GF 750:
    > https://www.gainward.pl/nvidia-geforce-gtx-750-ti/
    >
    > maks. rozdzielczość: 4096 x 2160
    > co jest właśnie tym 4K.

    Nie wiem o co ci chodzi bo ja mówię o zintegrowanej grafice
    HD2500 także chyba napisąłeś nie na temat.

  • 9. Data: 2020-05-25 01:03:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5eca8016$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

    > Jaki procesor?

    komp1 proc i5-3570 HD Graphics 2500 mobo GA-Z77X-D3H
    (HDMI port, supporting a maximum resolution of 1920x1200)

    komp2 proc i5-3470 HD Graphics 2500
    (display port will do 2560x1600 on the HD 2500 but the maximum stock
    setting on the control panel is 1920x1080)

  • 10. Data: 2020-05-25 18:17:46
    Od: a...@i...pl

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 00:41:33 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > in <news:fb63abea-4616-4df4-9211-e267aaf65c7c@googlegro
    ups.com>

    > Nie wiem o co ci chodzi bo ja mówię o zintegrowanej grafice
    > HD2500 także chyba napisąłeś nie na temat.

    Może faktycznie nie zauważyłem, że mówisz o tych niby-kartach wbudowanych w procesor,
    czy płytę.

    Może to być za słabe, bo to są tylko takie prowizorki - dodatki za friko.