  • 1. Data: 2020-05-14 19:39:33
    Temat: czy kupić grafikę?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zalety
    - da obraz 4K i wysteruje tv 1:1 w native res
    - da 60 klatek w 4K zamiast 30 z intela hd
    - wiatraki pozostaną ciche przy oglądaniu 4K (youtuba i innego streama)
    - zwolni trochę z 8GB ramu dla windy 8.1 bo ma swój 2GB

    wady
    - zasyfi system jarmarcznym softem i kobylastym driwerem nvidia
    - zdestabilizuje biurowego perfekcyjnego della
    - zwiększy ogólny pobór prądu do limitu małego psu 300W

    wchodzi w grę tylko pasywna, tylko low profile
    np taka (tak wiem ze nie spełnia wymagań netflixa)

    https://tinyurl.com/ya2cjflh

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-05-14 22:00:27
    Temat: Re: czy kupić grafikę?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    > zalety
    > - da obraz 4K i wysteruje tv 1:1 w native res

    Będziesz ikon szukał lornetką, a menu czytał lupą?

    > - da 60 klatek w 4K zamiast 30 z intela hd

    Monitor i kabel dadzą radę?

    > - wiatraki pozostaną ciche przy oglądaniu 4K (youtuba i innego streama)

    Po jaki ch... używać PC do YT skoro TV jest do tego wyspecjalizowany (apka) i razem z
    ekranem weźmie 90 wat?

    > - zwolni trochę z 8GB ramu dla windy 8.1 bo ma swój 2GB

    Dobrze że GDDR rozdają za darmo.

    > wady
    > - zasyfi system jarmarcznym softem i kobylastym driwerem nvidia
    > - zdestabilizuje biurowego perfekcyjnego della
    > - zwiększy ogólny pobór prądu do limitu małego psu 300W

    Widzę większą: będziesz zadawał jeszcze więcej głupich pytań.
    Wniosek: nie kupuj.

  • 3. Data: 2020-05-16 00:19:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-14 o 19:39, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > wchodzi w grę tylko pasywna, tylko low profile
    > np taka (tak wiem ze nie spełnia wymagań netflixa)

    Mam GT 1030 w takim archaicznym komputerze Fujitsu-Siemens. Z tą kartą
    wszystko działa znacznie szybciej. Tzn. na grafice on-board nforce4
    komputer jest praktycznie nieużywalny, a po wsadzeniu GT1030 daje radę
    przeglądać internety itp.

  • 4. Data: 2020-05-23 23:52:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:r9n4gv$1ijq$1@gioia.aioe.org>
    user Poldek pisze tak:

> [...]
    > nforce4 komputer jest praktycznie nieużywalny, a po wsadzeniu
    > GT1030 daje radę przeglądać internety itp.

    Dobra kurier przywiózł paczkę. Mogę się wypowiedzieć.

    Kartę kupić warto, mawet jak sie nie gra. Umożliwi osiągnięcie
    rozdzielczości 4k w 60fps. Zoom dla pulpitu ustawiamy na 200%.

    Trzeba się pogodzić, że stare programy nie będą ładnie wyglądać bo
    powstały w czasach zamierzchłych (DPI awareness) czyli nie skalują się.

    Może być problem z programami do zrzutu ekranu zrzut full screen to
    będzie lewa gorna ćwiartka x 0,1920 y 0,1080. W niektórych programach
    kursor wariuje, ucieka poza okno lub w róg. Na nowo trzeba sobie
    dopasować czcionki.

    Ale kursor naoliwiony że hej, wszystko chodzi żwawiej,
    koniec z kurtynami i oczy pdpoczywają :)