  • 1. Data: 2014-07-29 19:11:33
    Temat: czy to dobry początek?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Czy takie urządzenie to dobry model na początek przygody z
    programowalnymi mikroukładami?

    http://tinyurl.com/nem5oxz

    http://www.banggood.com/ATmega328P-Arduino-Compatibl
    e-Nano-V3-Improved-Version-With-USB-Cable-p-933647.h
    tml

    Czy takie coś da się zaprogramować jako prosty alarm samochodowy bez
    dodatkowych urządzeni (za pomocą komputera z usb oczywiście)

    Pozdrawiam

    ToMasz

    Ps

    Pytam bo cena wydaje mi się korzystna

  • 2. Data: 2014-07-29 20:16:34
    Temat: Re: czy to dobry początek?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 29.07.2014 19:11, ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > http://tinyurl.com/nem5oxz
    >
    > http://www.banggood.com/ATmega328P-Arduino-Compatibl
    e-Nano-V3-Improved-Version-With-USB-Cable-p-933647.h

    Różne są na to poglądy. Jedni twierdzą, że lepiej zakupić takie coś co
    jest "gołe" i wszystkie peryferia trzeba podłączyć samemu (choćby głupią
    ledke żeby nią pomrugać). Inni mówią, że lepsze są płytki które już mają
    na sobie "wszystko", ledy, wyświetlacze, czujniki, mostki H i co tam
    tylko można, żeby się nie zajmować kabelkologią i od razu przejść do
    programowania. Osobiście jestem za tym pierwszym podejściem.

    > Czy takie coś da się zaprogramować jako prosty alarm samochodowy bez
    > dodatkowych urządzeni (za pomocą komputera z usb oczywiście)

    Tak i nie.
    Tak - bez problemu możesz to wykorzystać do centralki alarmowej samochodu.
    Nie - nie nie wystarczy sama ta płytka, poszukaj sobie w sieci projektów
    prostych alarmów. Będziesz jeszcze potrzebował przynajmniej odbiornik
    podczerwieni albo jakiś radiowy na 433MHz, jakąś syrenę albo przekaźnik
    którym załączysz klakson w samochodzie. I musisz jeszcze zrobić coś, co
    posłuży Ci za pilot do tego alarmu.
    Nie rzucaj się z motyką na słońce, jeśli nie miałeś wcześniej do
    czynienia z uC zacznij od wspomnianego mrugania ledą i wyświetlenia
    hello world na wyświetlaczu.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-07-29 21:11:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.07.2014 20:16, Jakub Rakus pisze:

    > Tak i nie.
    dzięki. W zasadzie potrzebuję wiedzieć czy:
    To co w ogłoszeniu/aukcji wystarczy podpiąć pod PC i zacząć programować,
    odłączyć od PC uruchomić i urządzenie zamiga diodkami w zaprogramowany
    sposób
    Czy jest darmowy soft do programowania takiego urządzenia.
    Czy jest ono w sensie programowania popularne/zgodne z czymśtam, żebym
    znalazł jakiś poradnik, w sensie jak zacząć. alarm samochodowy był
    przykładem, bo budowa prostego alarmu, była szczytem moich możliwości
    elektronicznych 25 lat temu :)
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-07-29 21:40:54
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-07-29 21:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > znalazł jakiś poradnik, w sensie jak zacząć. alarm samochodowy był
    > przykładem, bo budowa prostego alarmu, była szczytem moich możliwości
    ogólnie dla płytki którą wskazałeś - poczytaj o Arduino. Szczególnie
    wersja UNO.
    Są różne wersje, generalnie na tej samej Atmedze.
    Moim zdaniem to dobry początek, nie zniechęca problemami sprzętowymi.
    Jak złapiesz bakcyla, tym jednak dość tanim kosztem, to sam mniej więcej
    będziesz wiedział co dalej chcesz robić.
    Po malej lekturze w necie rozpoczniesz bez niczyjej pomocy, mój syn się
    tym bawi i daje rade jako 12 latek.
    Są tez książki bardzo fajne na ten temat z opisami różnych projektów.

  • 5. Data: 2014-07-29 22:13:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jawi,

    Tuesday, July 29, 2014, 9:40:54 PM, you wrote:

    > ogólnie dla płytki którą wskazałeś - poczytaj o Arduino. Szczególnie
    > wersja UNO.

    Mam Arduino UNO właśnie. I nie mam pojęcia, od czego zacząć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-07-30 03:23:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Mam Arduino UNO właśnie. I nie mam pojęcia, od czego zacząć.

    Ja bym zaczął od wywalenia softu Arduino i potraktowaniu modułu jako
    taniej płytki z prockiem do programowania pod c :)

    --
    pozdrawiam
    Mario

  • 7. Data: 2014-07-30 06:44:49
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Tak i nie.
    > Tak - bez problemu możesz to wykorzystać do centralki alarmowej samochodu.

    Zgodnie z PN-ISO 7637-1
    Pojazdy drogowe. Zaburzenia elektryczne przenoszone przez przewodzenie
    oraz przez sprzężenia. Samochody osobowe i dostawcze z instalacją
    elektryczną o nominalnym napięciu zasilania 12 V. Przewodzenie
    elektrycznych przebiegów przejściowych wyłącznie wzdłuż przewodów
    zasilających
    przepięcia w instalacji mogą dochodzić do 100V w obydwie strony.

    "Tak - bez problemu możesz to wykorzystać" jest mocno na wyrost.
    K.

  • 8. Data: 2014-07-30 06:46:09
    Od: John Smith <d...@b...pl>

  • 9. Data: 2014-07-30 11:41:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-30 03:23, Mario pisze:

    > Ja bym zaczął od wywalenia softu Arduino i potraktowaniu modułu jako
    > taniej płytki z prockiem do programowania pod c :)

    Tyle, że wtedy musiałby dokupić programator. A przecież Arduino to też
    C. Może troszką okrojony ;-)

    P.P.

  • 10. Data: 2014-07-30 14:07:07
    Od: arpie <a...@g...pl>

    On 2014-07-29 22:13, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mam Arduino UNO właśnie. I nie mam pojęcia, od czego zacząć.
    >
    > [...]
    Np. Regulator do ładowarki solarnej (słonecznej?):

    https://www.youtube.com/watch?v=wq0i52VEyTY&feature=
    youtu.be&a