  • 1. Data: 2018-06-29 23:23:27
    Temat: czy warto się pakować w serwer?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    rozglądam sie za nowym kompem. w sensie dlamnie ma zastąpić athlona, ale
    ma być używany, poleasingowy czy jakiś tam, z gwarancją rozruchową.
    znalazłem na allegro:
    "i7 3930K MSI 16GB komputer / serwer rack 2U" 1600zł
    jak dla mnie - cena dobra. Ale czy nie wpakuję sie w jakieś gówno? Czy
    taki komputer-serwer pociągnie długo bo był stworzony do takiej pracy,
    czy wręcz przeciwnie - pozbywają się go bo wnet padnie? Z tego co widze
    ma w miarę normalna płytę główną MSI X79A-GD45, ale złącze pcie 2.0. czy
    jak mnie najdzie ochota, to da się tam włożyć nvidie 1050 czy nie?
    PRocek emituje 130W, niewiele wolniejszy i7 3770 zaledwie 77W. to jest
    blisko dwukrotna różnica. Czy ten z sewera jak się będize nudził, to
    będzie miał mniejszy apetyt na energię, czy (np ze względu na proces
    technologiczny 32vs22) będize sie grzał i tyle?

    jeśli ktoś ma propozycje innych kompów o podobnej wydajności (i7
    3770,4770) to proszę śmiało pisać

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-06-30 01:01:19
    Temat: Re: czy warto się pakować w serwer?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-29, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> [...]
    > znalazłem na allegro:
    > "i7 3930K MSI 16GB komputer / serwer rack 2U" 1600zł

    A masz do tego szafę?

    Mogę się podzielić doświadczeniami z Dell PowerEdge 1950 (1U), którego
    kiedyś sobie kupiłem z czystej ciekawosci. Hałasu (wentylatory), który to
    generuje, nie da się porównać z żadnym standardowym pecetem. Ale to 1U
    więc może dlatego (dużo małych wentylatorów).

    Co do, czy zaraz padnie to bym się nie obawiał. Wydaje mi się, że taki
    sprzęt pojawia sie na wtórnym rynku bardziej z powodu zmiany technologii
    (przejście na serwery wirtualne) lub zwykłej wymiany na nowszy, niż
    ryzyka, że się rozkraczy. Markowe, biurowe np. właśnie Delle są
    praktycznie nie do zdarcie. Serwery powinny być bardziej odporne.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-06-30 01:03:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-29 o 23:23, ToMasz pisze:
> [...]
    > technologiczny 32vs22) będize sie grzał i tyle?
    >
    > jeśli ktoś ma propozycje innych kompów o podobnej wydajności (i7

    Wejdą tam karty rozszerzeń pełnej wysokości?

    Dlaczego szukasz racka, w dodatku takiego plaskatego? Ogłuchniesz od
    wentylatorów: malutkie, wysokoobrotowe.

    Jeśli już rack, to szukaj 4U lub 5U. Albo, jeśli nie potrzebujesz racka,
    to zwykły tower.

    Poza tym to, co widzę, to nie wiadomo, co to jest. Bardziej jakaś
    przemysłowa maszyna (licencje Win XP), raczej nie serwer ani nawet
    workstation.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-06-30 09:20:32
    Temat: Re: czy warto się pakować w serwer? Co warto kupić za 1500zł
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Dlaczego szukasz racka, w dodatku takiego plaskatego? Ogłuchniesz od
    > wentylatorów: malutkie, wysokoobrotowe.

    w środku jest:
    procesor i7 3930K, płyta MSI X79A-GD45, ram 16GB, dysk sata 80GB,
    grafika nvidia GT210, zasilacz 350W
    i prawdę mówiąc, mam zamiar wyjąć te bebechy i wsadzić do normalnej
    dużej obudowy. Kiedyś tam, moze wsadzę do tego nvidie 1050, ale właśnie
    mam obawy czy pójdzie na pci2.0.
    a oferta podoba mi się dlatego bo ma korzystny stosunek szybkości
    (jakości?) do ceny. jak macie inne propozycje to śmiało proszę

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-07-02 03:28:04
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > w środku jest:
    > procesor i7 3930K, płyta MSI X79A-GD45, ram 16GB, dysk sata 80GB, grafika
    > nvidia GT210, zasilacz 350W

    Omijaj z daleka wszystko co cuchnie MSI. To szajs nad szajsami. A wsparcie w
    postaci diverów zerowe.

    pzdr