  • 1. Data: 2015-05-22 15:42:44
    Temat: czym otwierac brame na posesje
    Od: g...@g...com

    Na grupie budowlanej pytalem w zasadzie o naped...
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/UUOiJsn0mYE
    ... ale odradzili fabryczne radia i piloty.

    To pytanie: co w zamian? Chodza po glowie rozne warianty.

    * telefon -> sms (apka na androida, predefiniowane smsy-widgety)
    * telefon -> komunikacja po wifi
    * albo nawet samo wykrycie obecnosci telefonu w sieci

    Rozwiazanie z telefonem wydaja sie dobre, ale tylko dla mnie. Tesciowi dalbym
    zwyklego pilota.

    * cos z KeeLog
    * bluetooth
    * podczerwien

    Taki mniejszy (tanszy?) gadzet mozna zintegrowac ze samochodem.

    Dodam ze pomalu zabieram sie za automatyke domowa (rozne sterowniki specjalizowane,
    kontrolowane przez centralny serwerek z jakims OpenHAB). Jako elektronik amator
    niczego się nie boje :)

    Od strony bramy, milo by bylo jakby bylo wiadomo kto otwiera, z mozliwoscia blokady.

    bajcik

  • 2. Data: 2015-05-22 16:12:01
    Temat: Re: czym otwierac brame na posesje
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Popatrz na ofertę firmy ZAMEL

    Do takiego kontrolera http://www.zamel.pl/pl,220,0,exta-free jest app na
    androida.

    Jest cała masa różnych urządzeń wykonawczych automatyki domowej do tego
    kontrolera. Wszystko radiowo.
    Ceny rozsądne.

    pozdrawiam

    Adam Górski

  • 3. Data: 2015-05-22 16:36:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Na grupie budowlanej pytalem w zasadzie o naped...
    > https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/UUOiJsn0mYE
    > ... ale odradzili fabryczne radia i piloty.

    Dlaczego? Prawie każda porządna firma od napędów ma zarówno tanie radia na
    stały kod jak i droższe wersje z KeeLoq.

    > To pytanie: co w zamian? Chodza po glowie rozne warianty.
    >
    > * telefon -> sms (apka na androida, predefiniowane smsy-widgety)
    > * telefon -> komunikacja po wifi
    > * albo nawet samo wykrycie obecnosci telefonu w sieci

    Jak dla mnie to przerost formy nad treścią, ale jak klient bogaty, to czemu
    nie.

> [...]
    > Jako elektronik amator niczego się nie boje :)
    >
    > Od strony bramy, milo by bylo jakby bylo wiadomo kto otwiera, z

    Poszukaj w necie pilotów firmy Proxima. Są piloty z gotowymi kabelkami do
    zamontowania w samochodzie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-05-22 18:26:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 May 2015 06:42:44 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Od strony bramy, milo by bylo jakby bylo wiadomo kto otwiera, z
    mozliwoscia=
    > blokady.

    OpenCV + kamera odczytująca nr rejestracyjny, otwierać bramę tylko
    tym znanym nr :-)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-05-22 18:46:29
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 15:42:45 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    niczego się nie boje :)

    > Od strony bramy, milo by bylo jakby bylo wiadomo kto otwiera, z mozliwoscia

    To brama do parkingu na 500 samochodów?

  • 6. Data: 2015-05-22 18:47:46
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > * cos z KeeLog
    > * bluetooth
    > * podczerwien
    >
    > Taki mniejszy (tanszy?) gadzet mozna zintegrowac ze samochodem.

    Taki identyfikator możesz włożyć do samochodu:
    http://i-node.pl/inode-care-sensor/ a taki odbiornik zamocować przy
    bramie: http://i-node.pl/inode-care-relay/
    Bardziej wyrafinowany odbiornik(może sterować ryglem):
    http://i-node.pl/i-node/inode-lan-2/
    Jeśli chcesz wykrywać obecność telefonu z BT2.1 jest jeszcze bardziej
    rozbudowana wersja: http://i-node.pl/inode-lan-duos/
    Zobacz też: https://www.youtube.com/watch?v=IR41IOHCQ5s

    Paweł

  • 7. Data: 2015-05-22 18:59:45
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-22 o 18:46, Zachariasz Dorożyński pisze:
    specjalizowane, kontrolowane przez centralny serwerek z jakims OpenHAB). Jako
    elektronik amator niczego się nie boje:)

    > To brama do parkingu na 500 samochodów?
    Ale to będzie strzelać do nieproszonych :)
    p.s. kiedyś myślałem u siebie nad automatyką, ale ogarnąłem się w porę :)
    Już sobie wyobrażam, jak wyjeżdżam na delegacje na kilka dni a w domu
    uwięziona rodzina, głodna, wyziębiona, bo system się zawiesił :)

    Pan domu niezastąpiony...

  • 8. Data: 2015-05-22 20:49:07
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 18:46:30 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński
    > To brama do parkingu na 500 samochodów?

    Nie, taka na podworko, max 3 auta.

  • 9. Data: 2015-05-22 21:13:54
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jak chcesz telefonem to są sterowniki co wystarczy zadzwonić do bramy
    (dowolnym telefonem którego nr jest zarejestrowany w bramie, tzw. CLIP)
    Jak chcesz nowocześnie to RFID UHF

    jp

  • 10. Data: 2015-05-22 21:15:14
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 20:49:08 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
    > W dniu piątek, 22 maja 2015 18:46:30 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński
    >
    > Nie, taka na podworko, max 3 auta.

    To co sobie dupę zawracasz kto wjechał o której godzinie i czy wtedy deszcz padał. No
    chyba że masz fixum dyrdum i będziesz analizował zdarzenia związane z otwieraniem
    bramy. Najtańsze jednokanałowe sterowanie z trzema pilotami.