  • 1. Data: 2014-01-11 13:04:27
    Temat: czym usuwac klej spod szybki?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Pękła mi szybka w telefonie, zdjąłem ją grzejąc hot airem
    jak na http://www.youtube.com/watch?v=OCdH4K_qISk
    Czym usunąć resztki starego kleju?

    a.

  • 2. Data: 2014-01-13 22:36:27
    Temat: Re: czym usuwac klej spod szybki?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 11 Jan 2014 12:04:27 +0000 (UTC) w...@a...pl (Wemif) napisał:

    >Pękła mi szybka w telefonie, zdjąłem ją grzejąc hot airem
    >jak na http://www.youtube.com/watch?v=OCdH4K_qISk
    >Czym usunąć resztki starego kleju?

    Jaki to klej? Taki "samoprzylepny" jak w naklejkach? Jeżeli tak to
    najskuteczniej usuwa go benzyna ekstrakcyjna, ale rozpuszcza ona też
    większość tworzyw sztucznych, więc w Twoim przypadku możesz ją
    zastosować tylko jeżeli upewnisz się że nie uszkodzisz tak obudowy,
    wyświetlacza itp. Znam gościa który soczewkę w odtwarzaczu CD od wieży
    umył acetonem. Zrobiła się matowa :-D

    Jedynym rozpuszczalnikiem który bezpiecznie dla tworzyw (ale znacznie
    mniej skutecznie) usuwa klej "nalepkowy" jest izopropanol.

    Jeżeli to inny rodzaj kleju to niestety nie wiem co Ci doradzić,
    trzeba by wiedzieć jaki to klej i czy w ogóle jest do niego
    rozpuszczalnik (mało prawdopodobne że będzie to taki który nie
    uszkadza tworzywa). Jeżeli jest to w niewidocznym miejscu to ew.
    usunięcie mechaniczne (czyt. zdrapywanie) może wchodzić w grę.

  • 3. Data: 2014-01-14 01:12:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:

> [...]
    > zastosować tylko jeżeli upewnisz się że nie uszkodzisz tak obudowy,
    > wyświetlacza itp. Znam gościa który soczewkę w odtwarzaczu CD od wieży

    Benzyna ekstrakcyjna nie rozpuszcza "większości tworzyw sztucznych" a
    jedynie niewielką, prawie nieużywaną ich część. W szczególności nie
    rozpuszcza polistyrenu czy poliwęglanu - więc raczej obudowie telefonu
    krzywdy nie zrobi.

    Benzyna ekstrakcyjna ma inną wadę - jest rozpuszczalnikiem bardzo lotnym
    i po prostu za szybko schnie w czasie pracy. Do usuwania klejów typu
    "etykieta samoprzylepna" znacznie lepsza jest terpentyna - zdolność
    zmywania klejów podobna jak dla benzyny, paruje na tyle wolno że
    spokojnie się klej usuwa i na tyle szybko że pozostawiona na sensowny
    czas w temperaturze pokojowej odparowuje w całości - nafta, którą też
    można klej zmywać, ma z odparowaniem trochę trudności.

    Z innych rzeczy których należy unikać w kontakcie z tworzywami:

    Polski preparat pt. "Denatural", w takich samych butelkach i tak samo
    fioletowy jak dobry, stary denaturat. Denaturat skażany jest pirydyną -
    przez co cuchnie nieludzko, ale tworzywom krzywdy nie robi. Denatural
    zaś skażany jest dodatkiem acetonu - ten zaś jest dosyć agresywny w
    stosunku do sporej części termoplastów, zmatowienie polistyrenu w
    kontakcie z Denaturalem prawie pewne,

    Drugim z takich wynalazków jest bezbarwny bioetanol opałowy sprzedawany
    w sklepach Jula. Też z acetonem. Jak kupować w Juli - to różowy spirytus
    opałowy - ten skażony jest izopropanolem i dla tworzyw (poza
    patefonowymi płytami szelakowymi) jest bezpieczny.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2014-01-18 13:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Jan 2014 01:12:26 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
> [...]
    > jedynie niewielką, prawie nieużywaną ich część. W szczególności nie
    > rozpuszcza polistyrenu czy poliwęglanu - więc raczej obudowie telefonu

    Oj ... polistyren albo ABS - rozpuszcza.
    Dlugo jej to zajmuje, ale rozpusza. Czy moze raczej rozpulchnia.

    Nie wiem z czego Siemens robil szybki do C35 - ale zmatowil je kontakt
    ze zwyklym spozywczym etanolem. Na szczescie bardzo plytko.

    J.

  • 5. Data: 2014-01-18 13:30:46
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.01.2014 01:12, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Z innych rzeczy

    BTW masz pomysł co to jest i jak działa "gaz testowy do czujek dymu"?
    To musi jakoś załamywać podczerwień (normalnie jest niewidoczny, prawie
    bezwonny). Sprawdzałem "powietrze w sprayu" - nie działa. Działa
    natomiast z dezodorantami - ale tutaj może po prostu reagować na mgłę, a
    gaz testowy mgły nie wytwarza.

    --
    Mirek.