  • 1. Data: 2018-10-13 09:27:01
    Temat: ddr4 laptopowy a na desktopa
    Od: s...@g...com

    Witam.
    Mam (najprawdopodobniej) glupie pytanie- czy ddr4 uzywane w laptopach sa (fizycznie)
    takie same jak w desktopach, czy mniejsze (pytam bo w moim ulubionym sklepie nie
    widze osobnego dzialu z pamiecia ddr4 dla lapkow).
    czy jest sens wsadzic cos szybszego niz 2400 do lapka hp 745 g5 opartego o ryzenach?
    oraz czy roznica miedzy apu 5 i 7 (2500u oraz 2700u) jest zauwazalna?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-10-13 10:43:22
    Temat: Re: ddr4 laptopowy a na desktopa
    Od: Użytkownik usenetu <n...@n...nospam.noproblem.invalid>

    On 13/10/18 08:27, s...@g...com wrote:
    > czy ddr4 uzywane w laptopach sa (fizycznie) takie same jak w desktopach, czy
    mniejsze (pytam bo w moim ulubionym sklepie nie widze osobnego dzialu z pamiecia ddr4
    dla lapkow).

    Moduły pamięci do laptopów są mniejsze, oznaczane są SODIMM. Te do
    desktopów są oznaczane DIMM. Ciocia Wiki twierdzi, że istnieją płyty
    główne do desktopów o miniaturowych rozmiarach i wykorzystują SODIMM-y.
    https://en.wikipedia.org/wiki/SO-DIMM
    https://en.wikipedia.org/wiki/DIMM
    Być może we wspomnianym przez Ciebie sklepie możesz filtrować
    asortyment, ograniczając go do SODIMM.

    Odpowiedzi na pozostałe pytania pozostawiam tym, którzy się lepiej znają.

    --
    MF

  • 3. Data: 2018-10-13 16:19:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 13/10/2018 10:43, Użytkownik usenetu wrote:
    > Moduły pamięci do laptopów są mniejsze, oznaczane są SODIMM. Te do
    > desktopów są oznaczane DIMM.

    Na aliexpress są przelotki z SODIMM do DIMM. Cena przelotki jednak
    niweluje róznicę cen tych pamięci. Podobno nie zawsze działają.

  • 4. Data: 2018-10-30 20:58:43
    Od: ń <k...@t...sie>

    A tak swoją drogą dlaczego pamięci serwerowe są na ebay wielokrotnie tańsze
    od zwykłych?
    Tu by się przelotki przydały ;-)

    -----