  • 1. Data: 2020-04-03 18:16:27
    Temat: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    czy nerw nie pozwala się skoncentrować?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-04-03 18:27:19
    Temat: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2020 18:16, PiteR wrote:
    > czy nerw nie pozwala się skoncentrować?

    Przestawiłem domowy replikator na produkcje przyłbic. Pic na wodę, ale
    zapotrzebowanie takie że się zastanawiam czemu sami nie robią z byle
    czgo co mają pod ręką tylko czekają na jakieś fikuśne z drukarek?

    Innymi słowy chyba inni panikują, ja mam do zrobienia okablowanie pieca
    na ESP8266 ;)

  • 3. Data: 2020-04-03 19:25:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-03 o 18:27, heby pisze:

> [...]
    > czgo co mają pod ręką tylko czekają na jakieś fikuśne z drukarek?
    >
    > Innymi słowy chyba inni panikują, ja mam do zrobienia okablowanie pieca

    To się spytam: ile czasu zabiera wymerdanie takiego kawałka plastiku? Bo
    na wtryskarce to chyba ułamek sekundy.
    Ma sens rzeźbienie na drukarce?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-04-03 19:31:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2020 19:25:01 +0200, Adam napisał(a):

    > Ma sens rzeźbienie na drukarce?

    Forma do wtryskarki chyba droższa od drukary 3d.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-04-03 19:47:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A jak tam to wygląda po 1,5 miesiąca?

  • 6. Data: 2020-04-03 19:50:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 18:27:28 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Przestawiłem domowy replikator na produkcje przyłbic. Pic na wodę, ale
    > zapotrzebowanie takie że się zastanawiam czemu sami nie robią z byle
    > czgo co mają pod ręką tylko czekają na jakieś fikuśne z drukarek?

    Ale "sami nie robią" - czyli kto?
    To jednak nie jest towarzystwo z NASA i załoga Apollo 13...

    > Innymi słowy chyba inni panikują, ja mam do zrobienia okablowanie pieca
    > na ESP8266' ;)

    Piec z wifi?

  • 7. Data: 2020-04-03 19:53:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2020 19:25, Adam wrote:
    > To się spytam: ile czasu zabiera wymerdanie takiego kawałka plastiku? Bo
    > na wtryskarce to chyba ułamek sekundy.

    Typowa obecnie, produkowana chyba na całym świecie, przyłbica Prusa
    RC2/3 to około 3h przy zwykłej drukarce na *jedną*. Można, przy
    odpowiedniej regulacji, kombinacji itd itp, dojśc do nieco powyżej 1h.
    Możesz poświęcić jakość, posiadać większe silniki, lepszy sterownik itd
    itp. Trudno odpowiedzieć na pytanie ile to czasu zajmuje bo jest sporo
    parametrów. Ja jestem w stanie zejśc do 2:10 i to jest kres, poniżej
    mechanika się nie wyrabia. Ale i tak ustawiam na 3h bo wtedy wychodzą
    znacząco solidniejsze.

    > Ma sens rzeźbienie na drukarce?

    Najwidoczniej ma skoro szpitale żebrają o nie wszędzie gdzie się da, a
    janusze biznesu robią kasę na drukowanych:

    https://allegro.pl/oferta/przylbica-ochronna-maska-o
    slona-twarzy-pvc-fvat-9108098862

    Prawda jest taka że puszczasz rano o 8 i o 22 masz kilka sztuk. "Samo
    się robi", jak już masz wprawę to całość uwagi jaką poświęcasz to jakieś
    naście minut na dobę.

    Za chwile będzie pewnie zapotrzebowanie na zawory i przelotki do masek z
    Decathlona.

    Nie wiem ile czasu twało by wydłubanie formy do takich zaworów czy
    przyłbic, ale jakoś nie widzę aby ktoś produkował wtryskowo na fali
    zapotrzebowania. Jak jakieś firmy produkują ale to jakaś taka samoróbka
    i rękodzieło. Wtrysków nie widzę.

  • 8. Data: 2020-04-03 20:06:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2020 19:50, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ale "sami nie robią" - czyli kto?

    Zainteresowani. Kawałek folii do bindowania czy laminowania, sznurek czy
    gumka i masz. Prymitywne, ale jest. Nie tak dawno widzałem jak ktoś z
    elastycznych linijek zrobił szkielet.

    > To jednak nie jest towarzystwo z NASA i załoga Apollo 13...

    No nie jest. Ale jednak nawet w domowych warunkach potafią przykręcić
    kawałek folii do okularów budowlanych, przeciętni ludzie z ulicy bez
    wykształcenia, np. prawnicy.

    > Piec z wifi?

    No chyba czas najwyższy ...

  • 9. Data: 2020-04-03 20:58:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 12:25:04 UTC-5 użytkownik Adam napisał:

    > To się spytam: ile czasu zabiera wymerdanie takiego kawałka plastiku? Bo
    > na wtryskarce to chyba ułamek sekundy.
    > Ma sens rzeźbienie na drukarce?

    ty sie spytaj czy nie lepiej na cnc to wycinac.

    Bo jak w tv gostek gadal to 2h drukowal jedna przylbice.
    Na cnc ze sklejki to mozna wyciac w 10 minut. Potem ewentualne 2 minuty klejenia i
    kolejne 2 minuty malowania.
    Oczywiscie przy produkcji jednostkowej to nie bedzie 10+2+2 ale jak sie juz robi 100
    sztuk to tak...

  • 10. Data: 2020-04-03 20:59:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.04.2020 o 20:06, heby pisze:

    > Zainteresowani. Kawałek folii do bindowania czy laminowania, sznurek czy
    > gumka i masz. Prymitywne, ale jest. Nie tak dawno widzałem jak ktoś z
    > elastycznych linijek zrobił szkielet.

    Tutaj robią z folii z gumkami, bez drukowania:

    https://wiki.hackerspace.pl/projects:covid-19

    MJ