  • 1. Data: 2015-07-25 09:22:22
    Temat: długi kabel sieciowy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    mam zakopaną skrętkę w jakiejs rurze osłonowej - kabel dlugi rzędu 100m.
    Po paru latach od zakopania dolutowalem tam jeszcze 10m i transmisja ruszyla. A
    ostatnio chyba po deszczac mi to kompletnie zdechło, odciąłem ta przedłuzke aby byc w
    nominalnej długosci - ale dalej nic.
    Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.
    Jakies pomysly jak to uruchomic?

    b.

  • 2. Data: 2015-07-25 09:35:44
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Jak przewod w poeszlu to wloz drugi, tak na przyszlosc w ziemie to tylko
    do tego odpowiedni przewod sie wklada

    a sa testery za grosze na alledrogo

  • 3. Data: 2015-07-25 09:36:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-25 o 09:22, Budyń pisze:
> [...]
    nominalnej długosci - ale dalej nic.
    > Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.

    tani tester to chyba bada połączenie żyły do żyły - ja bym przemierzył
    omomierzem bo może przez wilgoć któreś żyły mają częściowo zwarcie -
    zgaduję, że tani tester może nie zaświecić zwarcia jeśli nie będzie to
    idealne zwarcie, a omomierz pokaże problem

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-07-25 09:45:21
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    nominalnej długosci - ale dalej nic.
    > Jakis tani tester przewodow pokazuje ze jest ok.

    Spróbuj wymusić na urządzeniach krańcowych 10Mb/s, to powinno pójść
    nawet na sznurkach a potem znaczniej się zastanawiać jak położyć
    przyzwoity kabel zewnętrzny.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2015-07-25 09:54:22
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Spróbuj wymusić 10Mbit np: kartą sieciową lub switchem zarządzalnym.
    Ewentualnie zmienić pary i zamiast pomarańczowej i zielonej użyć niebieskiej
    i brązowej.

    Paweł

  • 6. Data: 2015-07-25 09:57:06
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

[...]

    Poza tym 100m to nie jest długi kabel. Ostatnio uruchomiłem kamerkę ip w
    odległości 185m.

    Paweł

  • 7. Data: 2015-07-25 10:33:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 25 lipca 2015 09:45:45 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
    ostatnio chyba po deszczac mi to kompletnie zdechło, odciąłem ta przedłuzke aby byc w
    nominalnej długosci - ale dalej nic.

    > Spróbuj wymusić na urządzeniach krańcowych 10Mb/s, to powinno pójść

    dzieki za podpowiedzi :) 10mb to by mi pasowalo - nie wiem co posiadany sprzet na to.

    Z jednej strony jest router dlink d300 (poprzez jakis tani switch), z drugiej tez
    router (a wczesniej byl raspberrypi) - one same z sie nie negocjują predkosci? Bo w
    opcjach dlika takich mozliwosci nie widze.

    b.

  • 8. Data: 2015-07-25 10:54:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 25 lipca 2015 09:36:40 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:
> [...]
    > zgaduję, że tani tester może nie zaświecić zwarcia jeśli nie będzie to
    > idealne zwarcie, a omomierz pokaże problem

    wszystkie pary powyżej 200Mom - moj miernik wiecej nie mierzy. Czyli zwarc nie ma.

    b.

  • 9. Data: 2015-07-25 11:27:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Jul 2015 01:54:36 -0700 (PDT), Budyń<b...@r...pl>
    wrote:
    > wszystkie pary powyżej 200Mom - moj miernik wiecej nie mierzy.
    Czyli zwar
    > c nie ma.

    To może z innej beczki. Burzy ostatnio nie było? Może urządzenia nie
    funkcjonują prawidłowo.
    Ostatnio po burzy padło mi kilka switchy i kart sieciowych. Karty
    padły w taki sposob, że od czasu do czasu timeoutują pakiety ale
    żadnych błędów na interfejsach nie zgłaszają, po prostu cisza.
    Ethernet to dziwny standard, nie rozumiem czemu światlowod go
    powszechnie nie wyparł w lokalnych rozwiązaniach, przecież aż się
    prosi, świetna separacja galwaniczna.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-07-25 11:44:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-25 o 11:27, Marek pisze:
> [...]
    > Ethernet to dziwny standard, nie rozumiem czemu światlowod go
    > powszechnie nie wyparł w lokalnych rozwiązaniach, przecież aż się prosi,

    A spawałeś kiedykolwiek światłowód?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam