  • 11. Data: 2020-03-21 04:10:15
    Temat: Re: do zrobienia
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rosyjski minister spraw zagranicznych powiedział kiedyś że nigdy nie wierzy w
    niezdementowane informacje.

  • 12. Data: 2020-03-21 09:50:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 21:21:51 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W miarą możliwości. Obserwacja własnego cienia pomaga w decyzji, czy zrobić
    > "pull up" czy "pull down". A o to w tym manewrowaniu chodzi.

    Biorac pod uwage przecietna pogode u nas, rodzaj terenu, czy np
    godziny nocne ... to raczej kiepski pomysl.

    J.

  • 13. Data: 2020-03-21 13:41:33
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.03.2020 21:21, Jarosław Sokołowski wrote:

    > W miarą możliwości. Obserwacja własnego cienia pomaga w decyzji, czy zrobić
    > "pull up" czy "pull down". A o to w tym manewrowaniu chodzi.

    Ale fotodiodą czwórdzielną? To musiałby jakiś układ nadążny być, plus
    założenie, że lecimy nad pustynią...

    Choć w sumie... jeśli drugą stroną śledzimy Słońce, to cień jest
    dokładnie po przeciwnej, a wysokość nad terenem to mamy z grubsza z jego
    rozmiarów kątowych - dobrze kombinuję?
    No ale rozmiary kątowe to raczej matrycę tutaj widzę.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2020-03-21 18:07:32
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Jeśli ktoś jest z branży, od dawna o tym wie. UV słoneczne,
    > nawet przy zachmurzeniu, daje w miarę ostry cień. Dlatego
    > pociski manewrujące posiłkują się własnym cieniem rzucanym
    > przez słońce.

    A w nocy?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2020-03-21 21:34:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > A w nocy?

    Zapewne posiłkują się czym innym.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-03-21 23:54:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zapewne posiłkują się czym innym.

    W nocy armia śpi a nie lata bez sensu.

  • 17. Data: 2020-03-22 08:35:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-21 o 23:54 +0100, sundayman napisał:

    > W nocy armia śpi a nie lata bez sensu.

    Jak trzeba pocisk posłać na drugi koniec świata, to chcąc czy nie chcąc
    trzeba przez jakąś noc przelecieć. No chyba że te pociski zatrzymują
    się po drodze w jakimś B&B.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-03-22 12:53:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Jak trzeba pocisk posłać na drugi koniec świata, to chcąc czy
    > nie chcąc trzeba przez jakąś noc przelecieć.

    Jest różnica między pociskiem manewrującym, a balistycznym.

    > No chyba że te pociski zatrzymują się po drodze w jakimś B&B.

    W różnych sennych miejscach na końcu świada obsługa potrafi się
    zamknąć w środku, więc jeśli nie miało się rezerwacji, jest kłopot.

    --
    Jarek