  • 1. Data: 2011-10-05 08:09:56
    Temat: dobór/identyfikacja tloka
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    Witam
    Potrzebuję zidentyfikować / dopasować tłok do zabytkowego silnika
    wolnoobrotowego , może tutaj ktoś potrafi podpowiedzieć coś po wymiarach :

    średnica ok 104,5 - 105

    średnica swożnia 40 (~)

    najważniejszy parametr :

    odległość mierzona od dołu sworznia do denka 78 mm przy założeniu że u
    góry zostają 3 pierścienie kompresyjne i 1 zgarniający olejowy

    oststni warunek może zostać spełniony przez odcięcie nadmiaru - jeśli
    jest wystarczająca grubość odlewu nad gniazdem sworznia , ideałem byłby
    tłok z płaskim dnem , ale jeśli będzie komora wirowa - też dam sobie radę

    materiał - dowolny , stop alu / żeliwo

    rozważałem jeszcze tłok z mniejszym swożniem , tulejkę korbowodu
    mimosrodową i wówczas wymiar dół swożnia-góra tłoka mógłby być większy
    , ale może znjadzie się coś wprost

    jakoś nie mogę namierzyć katalogu z wymiarami tłoków ,w szlifierniach w
    Bydgoszczy i okolicach uciekają już na mój widok ,więc pytam i tutaj

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 2. Data: 2011-10-05 09:16:09
    Temat: Re: dobór/identyfikacja tloka
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 5 Paź, 08:09, Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > jakoś nie mogę namierzyć katalogu z wymiarami tłoków ,w szlifierniach w
    > Bydgoszczy i okolicach uciekają już na mój widok ,więc pytam i tutaj

    A co Ty rezasz jakiś motocykiel ??
    10cm tłok kiedyś podobnej wielkości walał się u mojej babki na wsi za
    chałupą :D, ale od czego to było chgw :D - jak na wsi to pewnie od
    jakiejś maszyny rolniczej :) traktor/es ;)
    Masz pierwszy z brzegu: http://www.diesel-czesci.pl/oferta_perkins1100.htm
    http://mirpolmoto.otomoto.pl/fendt-tloki-fendt-106ls
    -kompletne-silniki-i-osprzet-P245075.html

    Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2011-10-05 09:40:44
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    1) pomyłka - wymiar
    odległość mierzona od dołu sworznia do denka 86 mm

    > A co Ty rezasz jakiś motocykiel ??
    > 10cm tłok kiedyś podobnej wielkości walał się u mojej babki na wsi za
    > chałupą :D, ale od czego to było chgw :D - jak na wsi to pewnie od
    > jakiejś maszyny rolniczej :) traktor/es ;)

    SLAVIA 5 KM , podobno pierwsza w PL , restauruję , silnik stacjonarny

    tłok juz ktos podmienił na współcześniejszy , tuleja pękła ,wszystko
    zerdzewiało przez lata
    żeby ją wyjąć musiałem palnikiem wypalać dziury w tulei , założyć przez
    nie 4 haki i ciągnąć , bo nawet nie było jak wybić (korpus ma tylko
    ściankę boczną otwieraną )

    same przeciwności losu

    i wzajemnie

    Andrzej

  • 4. Data: 2011-10-05 11:26:12
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 5 Paź, 09:40, Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>
    wrote:

    s-kompletne-silnik...

    > i wzajemnie
    >
    > Andrzej

    Powodzenia w restauracji :) aby zapykał :)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-10-05 11:28:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał
    >Potrzebuję zidentyfikować / dopasować tłok do zabytkowego silnika
    >wolnoobrotowego , może tutaj ktoś potrafi podpowiedzieć coś po
    >wymiarach :

    A nie mozna wykonac od nowa ?
    Odlewy nie sa takie drogie, a jak ktos ma przerabiac, to moze i surowy
    odlew potrafi obrobic.

    >średnica ok 104,5 - 105

    A wykorbienie walu potrafisz zmierzyc ?
    zakladajac 10cm to wychodzi 0.843 litra, mnozysz przez 3,4,6 czy 8 i
    wiesz jakiego silnika szukac.

    J.

  • 6. Data: 2011-10-05 12:41:45
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    wrote:

    > i wzajemnie
    >
    > Andrzej

    Około 105mm ma tłok od Władimirca :) tu:
    http://sklep.zlotecki.pl/product_info.php?cPath=25_4
    0&products_id=43
    masz wymiary.

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2011-10-05 16:17:24
    Temat: UWAGA
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Czarek Daniluk <c...@c...com> napisał(a):

    > Oko=B3o 105mm ma t=B3ok od W=B3adimirca :) tu:
    > http://sklep.zlotecki.pl/product_info.php?cPath=3D25
    _40&products_id=3D43
    > masz wymiary.
    >
    > Pozdrawiam !
    Program antywirusowy nie pozwolił otworzyć strony bo wykrył próbę
    zainstalowania przez stronę "szkodliwego programu", tak go nazwał.

  • 8. Data: 2011-10-05 18:36:01
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 05 Oct 2011 08:09:56 +0200, Andrzej Kaźmierczak
    <a...@z...bydgoszcz.pl> wrote:

    > Potrzebuję zidentyfikować / dopasować tłok do zabytkowego silnika
    > wolnoobrotowego , może tutaj ktoś potrafi podpowiedzieć coś po wymiarach :

    A nie lepiej zamówić taki tłok? Jest wiele firm, które robią
    tłoki na zamówienie:
    http://www.omegapistons.co.uk/
    http://www.rosspistons.com/
    http://www.jepistons.com/

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2011-10-19 14:24:22
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    silnik stacjonarny
    znajduję podobne , ale jeszcze nie takie jak trzeba

  • 10. Data: 2011-10-21 05:54:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-05 08:09, Andrzej Kaźmierczak pisze:
    > Witam
    > Potrzebuję zidentyfikować / dopasować tłok do zabytkowego silnika
    > wolnoobrotowego , może tutaj ktoś potrafi podpowiedzieć coś po wymiarach :

    Kiedys korzystalem z katalogu MAHLE w podobnym celu.
    Byly rysunki, wszelkie wymiary i ksztatlty.
    W ramach jednej marki wszystko bylo posortowane srednicami.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl